Jag har en vagn och hjuling istället för skoter och bil, så tänkte jag när jag köpte grejer för dryga 190.000....Skulle inte byta tillbaka....Njuter när jag får dra till skogs med ekipaget. Detta trots at jag kör skördare 200 timmar i månaden. Måste va nå fel på mig, kan inte få nog av skogen..Folk må kalla mitt ekipage för leksaker men jag vet vad den klarar av. Dom flesta blir stum när jag kommer körande där man knappt kommer fram med skogsmaskiner. Gäller bara att planera körningen och ha lagom lass då går det vart som helst...Kör ut ett lass/timme x 3,5 m3fub=ca 840kr/tim x 8= 6720kr/dag... Kostar bara bensin än har inget gått sönder. Skogsmaskiner går sönder dyrt när dom går sönder därför väljer jag hjulingen och åker fler vändor istället.
Har kollat på lite filmer och så och där ser man ju att det är överlägset mycket bättre framkomlighet med vagnsdrift. Helt klart värt pengarna då enligt dig? Tack för infon Kanske svårt men det hade vart kul å få se en film på när du kör med ditt ekipage.Eller iaf massa bilder. Bilder och filmer gilar vi