Min startade inte heller, gick ut o testade Jag hade lite halvdålig fart i batteriet oxå så, den tände till ett par ggr men det räckte inte innan strömmen tog slut.Tjo Flöjt o Hej Hopp
Nog kan du väl köra vid kallare än så?!? Maskinen klarar ju det, det kanske är Du som inte vill, om det var Så du menade? Har man bara glycol i systemet o en riktigt bra olja i motorn fungerar det ju hur bra som helst. Många säger att man inte ska köra så mkt tomgång på motorer med CVT men på mina 840mil som min CF har gått har jag Alltid låtit den fått lite "varmköra" innan man åker iväg.Så kallt som det är i Sverige nu är det nog bara bra om prylarna blir lite ljumna innan man gasar iväg. Ett sätt som kan vara bra att kolla om oljan är tillräckligt bra är att känna på oljefiltret ifall det blir varmt lika fort som övriga delar av motorn. Om oljan är dålig så blir filtret oxå dåligt o då blir det kallt pga trögflutenheten, oljan ska ha mkt bra köldegenskaper vid dessa temperaturer!
Citat från: SugBritt skrivet 7 januari 2010 kl. 19:30:17Min startade inte heller, gick ut o testade Jag hade lite halvdålig fart i batteriet oxå så, den tände till ett par ggr men det räckte inte innan strömmen tog slut.Tjo Flöjt o Hej Hopp Vill du låna min C-tec?