Jag väntar på motorslipen ska fräsa in ventilerna han sa att han skulle försöka hinna idag Hoppas på det.
Citat från: ironman skrivet 30 mars 2009 kl. 21:13:24Jag väntar på motorslipen ska fräsa in ventilerna han sa att han skulle försöka hinna idag Hoppas på det.låter bra det...adolfsson är bara lite otålig.. han vågar visst inte köra själv :
Du kan även kolla så att nålventilen inte har en sk midja på sig då håller den inte heller tätt.Det kan bli så när den har gått långt.När du har ahft isär den så provblås i ledningen till gasaren (utan flottörhuset på)Samtidigt somm du håller gasaren omväxlande upp och ner då ser och hör du om den är tät.
Har kollat allt det ni säger när jag hade isär förgasaren. Men får testa att ha isär den igen. Finns det inget annat det kan vara utanför förgasaren, har haft isär den 2ggr och rengjort och inte hittat några fel vad jag kan se.....
hmm hur menar du med startreläet? Jag har moddat dit ett startrelä till en traktor som tål vibrationer och jag har gnista på stiftet och motorn går runt.har haft isär förgasren idag väldigt grundligt och undersökt och rengjort allt in i minsta detalj och kan inte hitta något som inte stämmer.det enda konstiga med förgasaren är att det rinner i "skvallerröret" under förgaseren när man kör på startmotorn, men ändå så fungerar flottören. det som är konstigt är att den inte har någon tendens till att starta alls även att den har bra gnista och den surar ner sig.Gick bra och sen helt plötsligt helt död. Var likadant innan topp renoveringen också.