här kommer ett tips från en glad amatör vilket jag gissar på att du redan kollat men jag skriver ändå..när min dinli stått stilla ett tag så hade choken fastnat inne i förgasaren och jag fick plocka dän den och rengöra och smörja upp den.. men eftersom du redan plockat isär fuggen antar ja att du redan kollat det
Som jag sa Ta och prova att brotcha munstyckena med brotchnålar!!
Tjena alla!Har lite problem med hojjen,efter att den stått ett tag i garaget så gick den plötsligt skit.Startar lätt,går fint på tomgång och även när man varvar upp den stillastående.MEN,när jag kör iväg o drar på mer än halvgas så vill den inte,den liksom sackar och söver sig liksom,släpper jag sen på gasen så blir den normal igen.Jag började med att plocka ner förgasaren och gjorde rent den totalt,satte tillbaks den men den gick precis likadant. Då provade jag att ta bort luftfiltret helt och köra en sväng,då funkade den bättre,jag kunde gasa på fullt utan att den sövde sig,men den gick fortfarande inte bra,den ville liksom inte varva ut riktigt på 3an och uppåt utan den gick liksom på nedsatt effekt. Idag provade jag att justera nålen,flyttade upp låsbrickan,alltså släppte ner nålen max,då gick den lite bättre ändå,klarade att varva ur bättre. MEN,sätter jag tillbaka luftfiltret så e d samma visa igen,den går skit.Tja, vad tror ni?
Torra sotiga stift är OFTAST antingen tjuvluft eller en flottörventil som spökar,så den inte stänger..-Behöver det choke för att starta när den är riktigt kall ?Behöver den det så har du troligen alt 1..-Inte,då skulle jag provtrycka flottörventilen och kolla slitage där (alt 2..)Då läcker lite soppa in hela tiden,den går fet över hela registret, och varvar sällan ut...-Kan även vara en choke som inte riktigt nått bottenläget,och släpper förbi litegrann hela tiden... /Niklas