Idag var jag in till A-motor och provkörde Goes 520 och Dinli 700 Centhor, det slutade med att jag köpte en Dinli 700 i vitt, kommer nog vara inregistrerad och klar för leverans under nästa vecka, så nu sitter jag hemma och längtar Ska bli roligt att få känna på maskinen lite mer, men allting gav faktiskt en känsla av kvalitet och sittställningen var mycket bra, A-armar osv i aluminium såg riktigt snyggt ut.Sen får jag tacka A-motor för ett bra och trevligt bemötande
Du upplevde inte bensintanken som bred när du satt på Dinlin? Testade att sitta på en på mässan och tyckte den kändes lite bred. Kändes för övrigt gedigen och växlarna smög i utan problem, något man saknar på cf:n.Hur som helst...... Grattis till en fin maskin . Tror du kommer bli helnöjd
The German. Jag skulle också vara lite neg. om jag förlorat två världskrig .....Nej då, jag håller med dig ,om att jag tror att det är ett par modeller kvar för Dinli innan kvalite´n är uppe i Japps och USA/KANADA (Mexico) kvalite´. Hur går det med Cectek film klippet du hade på på gång?
Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna. Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!Bara min ödmjuka uppfattning
på tok för dyr.i den prisklassen 70 000kr får man honda,polaris,canam. det är mina åsikter.