tror att det kan va en riktigt potent maskin
"Lång text"//Janne
Jag var ute och körde i 4 timmar med Dinli 700 i dag. Vi tog bort strypningen på 3 minuter utan att ta bort en enda kåpa trots att den är spärrad både vid förgasaren och i gasreglaget. Vi har 40-50 cm snö och den tog sig fram fint även utan diffspärren i. Den känns faktiskt lika välbyggd som en japanare. Växellådan och reglaget till 2wd/4wd/diffspärr fungerar klockrent. Instrumentet visar t.ex timmar och vattentemp digitalt. Styrlåset och sadellåset sitter i tändlåset. Det finns gott om förvaringsutrymmen. Ett under sadeln, ett låsbart på höger framskärm, två öppna med nät över på bakskärmarna och ett stort fram där man även kommer åt kylarlocket och expansionskärlet utan verktyg. Den verkar väldigt lätt att skruva med då allt vesäntligt sitter där det borde och inte undangömt under massa plast. Jag tror t.o.m. att man kommer åt att ställa ventilerna utan att ta bort plast och tank. Priset är ganska precis samma som för en begagnad Polaris Sporsman 700 från 2004 men om man köper Dinlin får du en ny maskin med 3 års garanti. Grym maskin till bra pris är mitt betyg.
Hoj!Håller med dig i princip allt du säger Janne, bra och välformulerade inlägg . Men blev lite fundersam omdet du skrev om Gladiatorn , har inte provat den själv men har fått ett intryck av att det ska va en riktigt bra maskin. Är det nåt jag missat?
varför kör de inte med insprutning på en 09a när de ändå lagt ner så mkt på jobb på nya chassit.ska bli kul att se den på träffar å dylikt i sommar...grattis till nya maskin.