ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Körning med Dinli 700cc
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 ... 8  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Körning med Dinli 700cc  (läst 28572 gånger)

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #12 skrivet: 18 februari 2009 kl. 21:34:34 »
HA HA  :lol:  Sorry kunde inte låta bli....  ;)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad LAHA

  • Spyderryder
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2060
  • Total likes: 0
  • Teckomatorp Skåne
    • Visa profil
LAHA
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #13 skrivet: 18 februari 2009 kl. 21:46:34 »
Citat från: AtvNerd skrivet 18 februari 2009 kl. 21:34:04
Citat från: LAHA skrivet 18 februari 2009 kl. 21:29:47
Det finns ju inte en enda Kinesmaskin som har insprut  :whip:

Raptorn har väl insprut?

http://www.can-am.com/
Anmäl till moderator   Loggat
Can Am Spyder RS

Utloggad Rackelsmurf

  • Grefve af Pålberget
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 617
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Trivs bäst i skogen
    • Visa profil
Rackelsmurf
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #14 skrivet: 18 februari 2009 kl. 22:35:11 »
Ja testen lämnade ju en del att önska men det är bara hålla tummarna att det kan bli en hyfsad maskin för de pengarna :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad The German

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 85
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
The German
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #15 skrivet: 19 februari 2009 kl. 09:30:32 »
Citat från: Nonne skrivet 18 februari 2009 kl. 18:41:02
Citat från: Atv Avesta skrivet 18 februari 2009 kl. 09:28:12
Tidningen handlad o testet läst.. Det var ju inte så värst mkt dom skrivit om 700;an, det lilla som stog var att den verkade bra, lite hård fjädring, bra finish. Mkt mer än det stog det inte, draget var godkännt oxå. Maskinen i testet var inte den som kommer att säljas, dom testade en Dinli som inte var helt klar o den kommer att skilja sig mot dom som kommar till butikerna.

40hk/48nm den kommer ev att komma med insprutning senare. Säkert en bra hjuling men som sagt, riskabelt att köpa den 1;a verisionen som med allt annat. Risk för strul o missar som vi användare brukar stöta på o märka av. (mitt antagande)
//Janne

 :lol: Att bara få för sig att testa en maskin som inte är den som kommer att säljas och sen skriva hur den är tillför inte ett skit :hmmm:
Sen är ju tidningarna inte neutrala heller så det kvittar ju igentligen  ;)
 
Med tanke på hur lång tid det tog för Dinli fabriken att ta tag i småstrulet med 450n så lär det troligen dröja innan 700an blir en färdig maskin utan småstrul   :hmmm: (Hoppas fabriken lärt sig något sen dess nu när dom gått över till mer avancerad teknik  )
Kör själv Dinli 450 -05a som jag fått bygga om till 07-08 för att slippa småstrul  :banghead: (men efter det blev den komplett  ;))

//Nonne

Nej tidningarna ska man nog inte förlita sig på, de är vinstdrivande som vilken ÅF som helst. Annonserar man bra i tidningen får man gott omdöme om sina maskiner, That´s a fact!

Dyra reservdelar och dyr maskin...... Kan jag tycka. Satsa på en Cectek 500 insprut istället tror jag.
Bättre reservdelspriser, starkare organisation bakom och MYCKET tuffare  ;)
Den har jag provat, tycker den är smått fantastisk.

Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad SugBritt

  • AtvAvesta
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 638
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Permobilen
    • Visa profil
SugBritt
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #16 skrivet: 19 februari 2009 kl. 21:56:49 »
Nu finns den i butik, ös på med info nu ni som hunnit vara först med o köra den färdiga Dinlin.
Går den som tex en Grizzly, Sukka eller Artic, bättre eller sämre osv. Kommentera gärna med era erfarenheter som kan vara likvärdiga (650,700,750cc)
//Janne
Anmäl till moderator   Loggat




www.AtvAvesta.se    Glöm inte att se våra FILMER
Vi har Leden runt hörnet ;)

Utloggad Ironman

  • Mest grejer när man dör vinner
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 1260
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Never underestimate stupid people in large groups.
    • Visa profil
Ironman
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #17 skrivet: 20 februari 2009 kl. 07:59:54 »
Jag tycker att den är fullt jämförbar med dessa maskiner det som är är att det är lite taskiga däck(tyvärr).
nu måste man ju också ta hänsyn till attt standardmaskinen är strypt.
Den är ej heller lika mjuk i fjädrinngen som ex goes yamaha exempelvis.
dvs den niger inte lika mycket i kurvorna osv allt som allt tycker jag och tror att denna maskin,
kommer att ta stora marknadsandelar av de sk stora märkena .
men det får ju framtiden visa.
mvh/Robban
Anmäl till moderator   Loggat
CF-Moto C-Force 800 EPS -14
Skidoo Summit 800 -15
VW Amarok -12
Golf 4-motion -13
Toro Aut 53
Toro ZS 4200 klippare
Toro 1128 OXE slunga

Driver:
WWW.PITEÅSTÖTDÄMPARSERVICE.SE
PITEÅS STÖRSTA ÅF för  Allroad, CF-Moto, Toro, Hitachi, Goes.mm

Utloggad The German

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 85
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
The German
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #18 skrivet: 20 februari 2009 kl. 09:23:35 »
Jag tror definitivt INTE Dinli kommer ta kunder av Yamaha, Kawasaki, Suzuki eller de andra märkesmaskinerna.
Den ligger ju i Taiwan segmentet med Cectek, Kymco & TGB.
I detta segment är hitills bara Kymco som ev. tar kunder från Japs maskiner tror jag.

Att Dinli 700 kanske eventuellt accelererar någolunda snabbt och likt en Japan maskin första metrarna kan jag köpa, men att de skulle vara lika bra i kvalitet ser jag som HELT osannolikt!
Jag minns "gamla" 450 med styrlås som när de inte låste sig under färd (!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) så hade man kolven satt på nyckel när man låst maskinen. Skurna lager, bränder p.g.a dåliga bensinkranar, brännskador på hö. ben p.g.a dåligt värmeskydd. Backspeglar som vibrerade så man fick epilepsi av att titta i dem. Blinkers i backspeglar som fungerade 15 minuter m.m.

Samma generalagent på Dinli som Goes, jag minns när de skulle ha 4000 kr för en CVT belt till Goes och Duells tog 995. OCKER!

Bara min ödmjuka uppfattning  :) :) :) :) :) :) :)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #19 skrivet: 20 februari 2009 kl. 09:55:20 »
The German.   Jag skulle också vara lite neg. om jag förlorat två världskrig       :lol:
.....Nej då, jag håller med dig ,om att jag tror att det är ett par modeller kvar för Dinli innan kvalite´n är uppe i Japps och USA/KANADA (Mexico) kvalite´.   :)

Hur går det med Cectek film klippet du hade på på gång?
« Senast ändrad: 20 februari 2009 kl. 09:59:05 av AtvNerd »
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad SugBritt

  • AtvAvesta
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 638
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Permobilen
    • Visa profil
SugBritt
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #20 skrivet: 20 februari 2009 kl. 12:24:04 »
Dinli måste man ju ändå erkänna ha lyft upp sig det sista året, eller? SS 450 har väl funkat bra verkar det som. Tex Yamaha har väl funnits i hundra år, givetvis har dom kommit längre än Dinli. Dinli har väl knappt funnits i 5år eller så, klart dom har lite o ta ikapp. Det var säkert fel på Yamaha när dom var nya oxå, tror Jag.
//Janne
Anmäl till moderator   Loggat




www.AtvAvesta.se    Glöm inte att se våra FILMER
Vi har Leden runt hörnet ;)

Utloggad AtvNerd

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 3926
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
    • Visa profil
AtvNerd
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #21 skrivet: 20 februari 2009 kl. 12:27:37 »
Citat från: Atv Avesta skrivet 20 februari 2009 kl. 12:24:04
Dinli måste man ju ändå erkänna ha lyft upp sig det sista året, eller? SS 450 har väl funkat bra verkar det som. Tex Yamaha har väl funnits i hundra år, givetvis har dom kommit längre än Dinli. Dinli har väl knappt funnits i 5år eller så, klart dom har lite o ta ikapp. Det var säkert fel på Yamaha när dom var nya oxå, tror Jag.
//Janne
Jajemen! men de är snart ikapp och kanske tillockmed förbi, känns som "the upcoming brands" törs designa lite järvare än traditionella tillverkare....
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad anderssson

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 685
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
anderssson
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #22 skrivet: 20 februari 2009 kl. 12:33:39 »
på tok för dyr.i den prisklassen 70 000kr får man honda,polaris,canam. det är mina åsikter.
Anmäl till moderator   Loggat
suzuki lta 700 08a-såld
yamaha raptor07a -såld
letar 09e maskin nu

Utloggad SugBritt

  • AtvAvesta
  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 638
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Permobilen
    • Visa profil
SugBritt
SV: Körning med Dinli 700cc
« Svar #23 skrivet: 20 februari 2009 kl. 13:43:52 »
Citat från: anderssson skrivet 20 februari 2009 kl. 12:33:39
på tok för dyr.i den prisklassen 70 000kr får man honda,polaris,canam. det är mina åsikter.
Precis, samma lika pris som en CanAm 400. Dock så är ju Dinlin kanske mer benägen att orka med div gyttjebad med sitt vrid?
Anmäl till moderator   Loggat




www.AtvAvesta.se    Glöm inte att se våra FILMER
Vi har Leden runt hörnet ;)

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 ... 8  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Dinli (Moderatorer: Onlyhenke, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Körning med Dinli 700cc
 


Online just nu.

624 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 630. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info