Menu ≡
×
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
Startsida
Forum
Hjälp
Sök
Kalender
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga in
Registrera
Kontakt
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Märkes diskussioner
»
Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling
»
Yamaha
(Moderatorer:
Rickard Marklund
,
cARLBOM
) »
Ämne:
Bigbore Kit Grizzly 700
« föregående
nästa »
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
2
3
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: Bigbore Kit Grizzly 700 (läst 8865 gånger)
Gregemo
ATV Entusiast
Antal inlägg: 162
Total likes: 0
Kön:
There is never to late for a shit storm
Gregemo
Bigbore Kit Grizzly 700
«
skrivet:
28 januari 2009 kl. 13:01:28 »
Jag har bestämt mig för att köpa ett big bore kit till min Grizzly samt en annan camaxel.
Yamaha Grizzly 700 Hot Rods Stroker Crank Kit. Kit comes with Hot Rods Stroker Crank +5mm, JE 11/1 std bore piston Kit and Cometic Top End gasket set.
This kit requires no machining
, bolt on and go.
Är det någon som har erfarenhet av dessa kit ?
Det står ju att det är standard borrning och att vevaxelns slaglängnd är +5mm.
Det verkar nästa för enkelt, är det verkligen så smidigt ?
Jag är tacksam för tips.
«
Senast ändrad: 28 januari 2009 kl. 17:39:16 av Gregemo
»
Anmäl till moderator
Loggat
LAHA
Spyderryder
ATV Guru
Antal inlägg: 2060
Total likes: 0
Teckomatorp Skåne
LAHA
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #1 skrivet:
28 januari 2009 kl. 17:10:50 »
Vad är det som är enkelt med att byta vevparti
Motorn får delas i molekyler, ett ganska omfattande jobb på en MC motor!
Anmäl till moderator
Loggat
Can Am Spyder RS
josun
ATV Entusiast
Antal inlägg: 158
Total likes: 0
Kön:
josun
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #2 skrivet:
28 januari 2009 kl. 18:06:43 »
Jag hade nog rekomenderat 734cc kittet, då du slipper klyva hela motorn för att montera det. Sedan så finns det trimkammar i olika versioner. Jag hade nog valt en kam som ej förlorade för mkt lågvarvs egenskaper.
Proffs portning utav topplocket (Topplocksverkstan.se)
Kanske en Powercomander till detta också.
Har läst om liknande byggen i Usa. Maskinen ska tydligen bli rätt så vild
Laha! Du har väl preppat din Raptor 700 med lite god saker. Det blev väl en rätt så stor skillnad mot en redan pigg original maskin?
//Johan
Anmäl till moderator
Loggat
Yamaha grizzly 700 -09
Min Youtube sida:
http://www.youtube.com/user/offroadevents
The Yamaha Grizzly is not 1st at everything.....but it is 1st OR 2nd at everything!
There are no others who can make that claim.
Gregemo
ATV Entusiast
Antal inlägg: 162
Total likes: 0
Kön:
There is never to late for a shit storm
Gregemo
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #3 skrivet:
28 januari 2009 kl. 18:10:30 »
Kanske ska kolla lite närmare på 734cc kitet också.
Fast när man ändå tar isär maskinen kanske man skulle satsa på en +5 vev, och en över dim-kolv till den på en gång,
om det finns. du har inget bra tips om vart man skickar en cylider för över dims-borrning?
«
Senast ändrad: 28 januari 2009 kl. 18:16:59 av Gregemo
»
Anmäl till moderator
Loggat
josun
ATV Entusiast
Antal inlägg: 158
Total likes: 0
Kön:
josun
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #4 skrivet:
28 januari 2009 kl. 18:35:23 »
Det sitter Nicacil cylinder på dessa motorer, Så det är ej aktuellt med uppborrning utav originalet.
Anmäl till moderator
Loggat
Yamaha grizzly 700 -09
Min Youtube sida:
http://www.youtube.com/user/offroadevents
The Yamaha Grizzly is not 1st at everything.....but it is 1st OR 2nd at everything!
There are no others who can make that claim.
Gregemo
ATV Entusiast
Antal inlägg: 162
Total likes: 0
Kön:
There is never to late for a shit storm
Gregemo
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #5 skrivet:
28 januari 2009 kl. 18:47:07 »
Citat från: josun skrivet 28 januari 2009 kl. 18:35:23
Det sitter Nicacil cylinder på dessa motorer, Så det är ej aktuellt med uppborrning utav originalet.
Okej, det var mer än jag hunnit tagit reda på.
men är medveten om vad det innebär, då jag hade trimcylinder från maulossi cylinder på Min moped i den åldern.
Har du något länk tips till 734cc kitet.
hade tänkt beställa från USA, men det vore kul att kunna läsa mer info på svenska om det finns.
«
Senast ändrad: 28 januari 2009 kl. 23:06:14 av Gregemo
»
Anmäl till moderator
Loggat
LAHA
Spyderryder
ATV Guru
Antal inlägg: 2060
Total likes: 0
Teckomatorp Skåne
LAHA
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #6 skrivet:
28 januari 2009 kl. 19:07:16 »
Jag har nöjt mig med en moderat 11:1 kolv och en Hotcam steg 3 kam som andas genom ett HMF helsystem i ena ändan och Powercommander samt KN filter i andra ändan av en rapp motor!
Skälet till 11:1 kolven är att jag vill kunna köra på 95 oktan utan spikningar.
Kamvalet var en chansning som gick hem då man i valet mellan 2 kammar ska välja den snällare sägs det, jag gick på det jag läste på USA forumen och tog den nya steg 3 kammen som med ett öppet system har samma bottendrag som standard och toppegenskaper som en 450
Men jag skall villigt medge att jag sneglade lite mot Bigbore åxå
Det var priset som avgjorde det hela, jag fick kolv och kam för ca 3 lakan när dollarna var billig
Anmäl till moderator
Loggat
Can Am Spyder RS
Narmasil™
ATV Guru
Antal inlägg: 3216
Total likes: 0
Narmasil™
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #7 skrivet:
28 januari 2009 kl. 19:08:33 »
Citat från: josun skrivet 28 januari 2009 kl. 18:35:23
Det sitter Nicacil cylinder på dessa motorer, Så det är ej aktuellt med uppborrning utav originalet.
Jag har Raptor 700 som förvisso är samma motor... Har borrat upp original till 734cc och det är nikasil behandlat, duktigt honat med exakta 60 grader osv. Riktigt fin cylinder... det fixade Trinity powersports from USA. Jag skickade den till
www.tqsatv.com
där jag köpt allt annat trim och dom skickade den vidare till Trinity.
Nackdelen med STROKning är att motorn tål inte lika mycket varv + att det är en hel del jobbigare att montera... med 734 slipper du ju ta isär själva motorn. eller gå på båda kitten så får du ca 770cc tror jag
Kan nog tilläggas att 11:1 kolv gör mycket mer än dom extra 50cc som 734 kittet ger
så fixa kolv först och främst i alla fall... jag har både 734 och 11:1.... 12.5:1 är nog inte så smart att gå på tror jag, kan bli lite spikningar även om man kör v-power
min cylinder med 734 borrning
SKA du skicka in den på borrning och dom slipar den (min blästrade dom med glas-bläster så den såg ut som ny utifrån dock hade det kommit glas ner i toppbult hålen så vi fick göra en egen gängtapp av en gammal bult och göra rent hålen, så ska du skicka in så proppa hålen med bultar eller nått
ska väl även tilläggas att jag skulle fixat mods i denna ordning om jag vore dig
Powercommander
Avgassystem
Filter
Högre komp
Kam
Tändningsbox
Porta topp
Porta trottel (om det är samma som raptorns)
Borra cylinder
Stroke vev
KOMPRESSOR!
«
Senast ändrad: 28 januari 2009 kl. 20:06:43 av Narmasil
»
Anmäl till moderator
Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge --->
www.DK411.se
(
https://www.facebook.com/Acxracing
)
Gregemo
ATV Entusiast
Antal inlägg: 162
Total likes: 0
Kön:
There is never to late for a shit storm
Gregemo
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #8 skrivet:
28 januari 2009 kl. 23:12:12 »
Jag håller på att göra en kalkyl på alla godsaker jag ska beställa, tänkte göra en stor beställning från USA sedan.
Jag har siktat in mig på 11:1 kolv, Jag kommer varken att köra på gas eller högoktans bensin.
Anmäl till moderator
Loggat
josun
ATV Entusiast
Antal inlägg: 158
Total likes: 0
Kön:
josun
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #9 skrivet:
28 januari 2009 kl. 23:32:12 »
Om jag har förstått det rätt, så styr Powercomander enbart bränslet, och Dynatek boxen tändningen. Gör enbart dessa 2 saker mkt på en effekt ökning?
Det trimmet som du Narmasil har gjort på din Raptor, upplever du att det skulle passa även på en Grizzly. Jag tänker på vridmoment mm. För min egen del så skulle jag vilja ha kvar terräng körbarheten utan att få en maskin som kräver högre varv för att funka.
//Johan
Anmäl till moderator
Loggat
Yamaha grizzly 700 -09
Min Youtube sida:
http://www.youtube.com/user/offroadevents
The Yamaha Grizzly is not 1st at everything.....but it is 1st OR 2nd at everything!
There are no others who can make that claim.
Narmasil™
ATV Guru
Antal inlägg: 3216
Total likes: 0
Narmasil™
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #10 skrivet:
29 januari 2009 kl. 08:07:44 »
Dynatek boxen justerar bara tändningen ja och tja den passar ju till raptorn som har insprutning
det sägs ju att powercommander och tändboxen ska ge ca 5hk vardera och det stämmer nog
Tja angående om det skulle vart samma trim på en grizzly vet ja inte riktigt
enda jag vet är att Barkers inte passar på den
effekten på min ligger liksom över hela registret precis som förut, den är inte typ som original i botten och gris stark på toppen, och ska du puttra i skogen behöver du nog inte mkt mer än original eller?
Anmäl till moderator
Loggat
#411 - Yamaha YFZ - Hybrid quad bygge --->
www.DK411.se
(
https://www.facebook.com/Acxracing
)
josun
ATV Entusiast
Antal inlägg: 158
Total likes: 0
Kön:
josun
SV: Bigbore Kit Grizzly 700
«
Svar #11 skrivet:
29 januari 2009 kl. 09:32:25 »
Hejsan!
Visst räcker original effekten och blir över, för all körning igenterligen. Men...Tanken på att bygga en riktigt vass Grizz ligger och gnager i bakhuvudet. Men jag skulle fortfarande vilja ha kvar dom fina "låg" farts egenskaperna.
+5hk på Pc och sedan ytterligare +5hk på dynatek låter otroligt bra bara det.
Mvh
Johan
Anmäl till moderator
Loggat
Yamaha grizzly 700 -09
Min Youtube sida:
http://www.youtube.com/user/offroadevents
The Yamaha Grizzly is not 1st at everything.....but it is 1st OR 2nd at everything!
There are no others who can make that claim.
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
2
3
Alla
Gå upp
« föregående
nästa »
ATVForum, allt om fyrhjulingar
»
Märkes diskussioner
»
Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling
»
Yamaha
(Moderatorer:
Rickard Marklund
,
cARLBOM
) »
Ämne:
Bigbore Kit Grizzly 700
Online just nu.
489 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Bufas91
Flest online idag:
611
. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12)
CHATT
Inlägg här försvinner efter några dar.
trailboss
:
Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
3 oktober 2024 kl. 12:08:54
Mrhandsome
:
Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nå mig på 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
16 september 2024 kl. 11:29:29
Kalle33
:
Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dåliga bromsar på den. Finns det bromsvåg på den?
11 september 2024 kl. 19:41:14
Kalle33
:
Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
11 september 2024 kl. 19:40:02
Kalle33
:
Hej.
11 september 2024 kl. 19:39:40
Olkip
:
Vart hittar man en ny plast kåpa till goes access mortor 450SM?
1 juli 2024 kl. 11:59:20
Livgan20
:
Hej, har en barossa silverhawk 250. Någon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda på vilka drev som sitter på (storlek och typ av drev) helst både fram och bak. Mvh
1 juli 2024 kl. 02:22:58
skarpsynt
:
Någon som vet mellan vilka år Honda Rancher såldes i FE (knappväxel) utförande? Min fråga gäller senaste modellen (2014-).
2 juni 2024 kl. 22:56:10
Micke_c
:
Det är ju gasvire. Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
9 maj 2024 kl. 12:32:13
Micke_c
:
onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
9 maj 2024 kl. 12:31:29
HonBob
:
Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige? Mvh HonBob
7 maj 2024 kl. 17:51:54
Calleb
:
är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
7 mars 2024 kl. 17:20:12
Grusbus
:
Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
28 januari 2024 kl. 00:00:27
R.W
:
Oljebyte polaris 800 efi
23 december 2023 kl. 09:34:37
Niklasbx7
:
Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
17 december 2023 kl. 13:43:58
Johnem73
:
12 tum
18 oktober 2023 kl. 19:20:28
Tiasb
:
Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
29 september 2023 kl. 17:53:28
L-E Jonsson
:
Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
18 september 2023 kl. 13:32:39
L-E Jonsson
:
Hej
18 september 2023 kl. 13:19:39
Sjulsbo
:
Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
11 augusti 2023 kl. 10:49:57
samuelLt50
:
Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
4 augusti 2023 kl. 02:26:53
Icyy30
:
Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
1 juli 2023 kl. 15:29:57
Vinnewin
:
Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
22 juni 2023 kl. 14:22:20
kenthas
:
Trimma cf-moto
1 juni 2023 kl. 11:38:02
Jote
:
Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
15 maj 2023 kl. 13:25:03
william
:
jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
2 maj 2023 kl. 10:35:19
william
:
jag har ett problem att när jag har kört k
2 maj 2023 kl. 10:33:51
Jannethegamer
:
Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
13 april 2023 kl. 18:49:39
topo1
:
Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
12 april 2023 kl. 11:21:26
topo1
:
cectek
12 april 2023 kl. 11:08:57
Jannethegamer
:
Smc
1 april 2023 kl. 19:15:32
Högdahl
:
🍻🍺
9 mars 2023 kl. 14:10:18
Jennil
:
Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
18 februari 2023 kl. 09:40:29
Mrhandsome
:
Tja, har två Suzuki Lt-f4wd (250cc) som jag säljer i delar om du söker något kan ni nå mig på hv.alexandersson@gmail.com eller 0709955029
3 januari 2023 kl. 21:41:56
Grusbus
:
Någon som vet var man hittar en sprängskiss på Outlander 570 -18 så man ser hur vinschen är monterad?
30 december 2022 kl. 17:06:41
Grusbus
:
Hej
30 december 2022 kl. 15:56:40
klant
:
Hej ,har en Cf moto 800 2016 letar efter exra uttag för ljusramp.vad sitter den?
27 november 2022 kl. 15:13:49
Mrhandsome
:
Hej, är det någon som har en reservdelsmotor till en Suzuki lt-f 250 eller 300 eller bara motorblocken så köper ja dom gärna mvh Hugo Ni kan maila mig på hv.alexandersson@gmail.com
26 november 2022 kl. 22:57:26
Emgyll
:
Hej! Har köpt en Viarelli 550 gtx som är svårstartad kall såg att nån haft liknande problem och undrar ifall någon kommit på nått med felet? Och va är dom vanliga felen folk haft med dom?
7 november 2022 kl. 23:02:27
Bibbi
:
Har ett problem med min polaris sportsman 500 -12. Bränsleslangen verkar ha släppt .den läcker bensin (dropp). Har skruvat bort en hel del för att komma åt men är ändå extremt trångt för att se vart den ska sitta på förgasarn förmodar jag. Dessutom hur kommer man åt till att byta tändstift.
23 oktober 2022 kl. 16:36:01
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info