Enda nackdelen med flytoverall är om du får så säga knock out när du far i sjön. Men det är väl ingen som direkt somnar till när man druttar genom isen. Man vänds ju inte rätt En gubbe från trakten körde båt för längesen och körde på grund, slog huvet i nånting på båten och for i sjön, med ansiktet neråt. Läkarna sa att han hade överlevt om han hade haft sån där stor flytväst som vänder rätt istället för sån vanlig tunn som man gärna har Fast ska man åka båt ska man sitta brevid men en öl i näven!
Det här hände en som skullle ploga bana förra vintern.. http://192.121.240.51/ljusnarsberg/index.asp?intId=1451354När jag kör på isen så borrar jag jämt innan så att man vet att det är bra is.. under 25cm så brukar jag inte vara ute på isen.. Plus att jag jämt har koll på sjöarna vart det finns utlopp och liknande..Men kör man skoter så blir det lite andra regler man kollar inte lika noga men man har fortfarande koll på sjöarna vart det finns utlopp och liknande och att det har vart många minusgrader en längre tid!Och pontus man kan visste köra fast på en is m hjuling och skoter dels om de e stöp elr om de e så mycke snö så man hänger sej..
Isarna är riktigt farliga nu trotts all kyla. Snön isolerar mer än man kan tror. Så ha respekt för isen