Har kollat runt på lite internationella forum om Ltren. Har fått intrycket av att växellådan är kass och att den ofta rasar. Stämmer det att som jag fått för mig att det är väldigt vanligt att växellådan rasar?Sen om dem nu rasat och man lämnar in det till suzuki verkstad byter dem ut den "pinnen" som växeln sitter fast till en likadan orginal grej eller byter dem till en som håller? tror det är den "pinnen" som oftast går sönder när den rasarHar funderingar på att skaffa en Ltr så småningom men blir ju lite avskräckt om växellådan rasar och man får punga ut med en förmögenhet för att fixa det
Ja, Suzuki är kända för svaga växellådor överhuvudtaget.
Citat från: Olle_deak skrivet 8 januari 2009 kl. 00:38:52Ja, Suzuki är kända för svaga växellådor överhuvudtaget.Motsatsen till sporthojs segmentet alltså!Farsan skruvar i qb phase one teamet (Superbike klassen) och 04-05 hade yamaha enorma problem med att växellådorna rasade på alla hojar (R1) efter några timmars körning på Le mans racet(24h), så då körde alla utom 2 team, GSX-R 1000 resten hade trimmade 750. Phase one vann till och med 04a Men 06 körde faktiskt de flesta R1or så de fick bukt med problemet. Synd att de legat på lat sidan på fyrhjulingsfronten, annars är de en stor favorit från min sida!
är det någon här på forumet som råkat ut för något växellåds problem med era LTR:er?
två som tävlar okej men det tycker jag inte är mycket tror säkert att någon av dom andra tillverkarna oxå har haft något växellådshaveri?jag vet att det har varit en del bekymmer men det känns som att folk "pratar" på tok för mycket..du vet två och jag vet ingen så då är det minst två hittils...
Citat från: Fuhok skrivet 27 januari 2009 kl. 06:33:45två som tävlar okej men det tycker jag inte är mycket tror säkert att någon av dom andra tillverkarna oxå har haft något växellådshaveri?jag vet att det har varit en del bekymmer men det känns som att folk "pratar" på tok för mycket..du vet två och jag vet ingen så då är det minst två hittils...Japp, men är du insatt inom crossvärlden så har man hört många som har snackat om växellådorna på Suzuki, likadant som att Ktm har sina toppar som slår sig samt växellådsras på dom med, Yamaha har sina vevlager som går. Alla märken har sina svagheter.
Citat från: Olle_deak skrivet 27 januari 2009 kl. 16:54:07Citat från: Fuhok skrivet 27 januari 2009 kl. 06:33:45två som tävlar okej men det tycker jag inte är mycket tror säkert att någon av dom andra tillverkarna oxå har haft något växellådshaveri?jag vet att det har varit en del bekymmer men det känns som att folk "pratar" på tok för mycket..du vet två och jag vet ingen så då är det minst två hittils...Japp, men är du insatt inom crossvärlden så har man hört många som har snackat om växellådorna på Suzuki, likadant som att Ktm har sina toppar som slår sig samt växellådsras på dom med, Yamaha har sina vevlager som går. Alla märken har sina svagheter. Och inom crossvärlden så fixa suzuki till sina låder riktigt bra från årsmodell 02-Om jag inte minns fel! På dom gammlare modellerna så hade dom stora problem med ras!Själv kört suz 250cc -2takt -03, Aldrig några problem!