Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Växellåda Ltr 450  (läst 3469 gånger)

Utloggad windigo

Växellåda Ltr 450
« skrivet: 8 januari 2009 kl. 00:14:27 »
Har kollat runt på lite internationella forum om Ltren. Har fått intrycket av att växellådan är kass och att den ofta rasar.

Stämmer det att som jag fått för mig att det är väldigt vanligt att växellådan rasar?
Sen om dem nu rasat och man lämnar in det till suzuki verkstad byter dem ut den "pinnen" som växeln sitter fast till en likadan orginal grej eller byter dem till en som håller? tror det är den "pinnen" som oftast går sönder när den rasar

Har funderingar på att skaffa en Ltr så småningom men blir ju lite avskräckt om växellådan rasar och man får punga ut med en förmögenhet för att fixa det
Ltr 450

Utloggad Olle_deak

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #1 skrivet: 8 januari 2009 kl. 00:38:52 »
Har kollat runt på lite internationella forum om Ltren. Har fått intrycket av att växellådan är kass och att den ofta rasar.

Stämmer det att som jag fått för mig att det är väldigt vanligt att växellådan rasar?
Sen om dem nu rasat och man lämnar in det till suzuki verkstad byter dem ut den "pinnen" som växeln sitter fast till en likadan orginal grej eller byter dem till en som håller? tror det är den "pinnen" som oftast går sönder när den rasar

Har funderingar på att skaffa en Ltr så småningom men blir ju lite avskräckt om växellådan rasar och man får punga ut med en förmögenhet för att fixa det
Ja, Suzuki är kända för svaga växellådor överhuvudtaget.
Ktm SX 450 -010

Utloggad Fuhok

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #2 skrivet: 8 januari 2009 kl. 03:55:51 »
det finns två saker man kan göra för att fixa så att lådan blir lite bättre ena är att köpa en lite metalbit "" från USA för en femhunka och den andra är att köpa "evighetsdrev" från USA/Australien

http://www.ltr450hq.com/invision/forums/index.php?showtopic=6868


http://www.ltr450hq.com/invision/forums/index.php?showtopic=19900&hl=billet
Suzuki LTR 490cc 2006
Athena bigbore kit
Högkompskolv 13:1
DMC helsystem
Motoworks bränslebox
Hotrod vevparti
UNI filter
MX-force nerfbars
Fatbar styre
Styrhöjare

Utloggad Slayaah

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #3 skrivet: 26 januari 2009 kl. 23:08:08 »
Ja, Suzuki är kända för svaga växellådor överhuvudtaget.

Motsatsen till sporthojs segmentet alltså!

Farsan skruvar i qb phase one teamet (Superbike klassen) och 04-05 hade yamaha enorma problem med att växellådorna rasade på alla hojar (R1) efter några timmars körning på Le mans racet(24h), så då körde alla utom 2 team, GSX-R 1000 resten hade trimmade 750. Phase one vann till och med 04a ;)

Men 06 körde faktiskt de flesta R1or så de fick bukt med problemet. Synd att de legat på lat sidan på fyrhjulingsfronten, annars är de en stor favorit från min sida!
___________________

* Raptor 350 '06 - Dynojet, K&N filter med modifierad box, Yoshimura Slip-on. Drev 15/38. Breddad 60mm fram, och 100mm bak. Powermadd handguard, Qmax Nerfbars, o en hel hög olika däck uppsättningar :)

Utloggad Olle_deak

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #4 skrivet: 26 januari 2009 kl. 23:30:24 »
Ja, Suzuki är kända för svaga växellådor överhuvudtaget.

Motsatsen till sporthojs segmentet alltså!

Farsan skruvar i qb phase one teamet (Superbike klassen) och 04-05 hade yamaha enorma problem med att växellådorna rasade på alla hojar (R1) efter några timmars körning på Le mans racet(24h), så då körde alla utom 2 team, GSX-R 1000 resten hade trimmade 750. Phase one vann till och med 04a ;)

Men 06 körde faktiskt de flesta R1or så de fick bukt med problemet. Synd att de legat på lat sidan på fyrhjulingsfronten, annars är de en stor favorit från min sida!
Okej, jo jag menade ju såklart deras 125-450 maskiner :)
Ktm SX 450 -010

Utloggad Fuhok

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #5 skrivet: 26 januari 2009 kl. 23:56:49 »
är det någon här på forumet som råkat ut för något växellåds problem med era LTR:er?
Suzuki LTR 490cc 2006
Athena bigbore kit
Högkompskolv 13:1
DMC helsystem
Motoworks bränslebox
Hotrod vevparti
UNI filter
MX-force nerfbars
Fatbar styre
Styrhöjare

Utloggad Olle_deak

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #6 skrivet: 27 januari 2009 kl. 00:52:54 »
är det någon här på forumet som råkat ut för något växellåds problem med era LTR:er?
Jag vet minst två stycken som tävlar som har råkat ut för lite problem.
Ktm SX 450 -010

Utloggad Fuhok

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #7 skrivet: 27 januari 2009 kl. 06:33:45 »
två som tävlar okej men det tycker jag inte är mycket tror säkert att någon av dom andra tillverkarna oxå har haft något växellådshaveri?

jag vet att det har varit en del bekymmer men det känns som att folk "pratar" på tok för mycket..

du vet två och jag vet ingen så då är det minst två hittils...
Suzuki LTR 490cc 2006
Athena bigbore kit
Högkompskolv 13:1
DMC helsystem
Motoworks bränslebox
Hotrod vevparti
UNI filter
MX-force nerfbars
Fatbar styre
Styrhöjare

Utloggad Olle_deak

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #8 skrivet: 27 januari 2009 kl. 16:54:07 »
två som tävlar okej men det tycker jag inte är mycket tror säkert att någon av dom andra tillverkarna oxå har haft något växellådshaveri?

jag vet att det har varit en del bekymmer men det känns som att folk "pratar" på tok för mycket..

du vet två och jag vet ingen så då är det minst två hittils...
Japp, men är du insatt inom crossvärlden så har man hört många som har snackat om växellådorna på Suzuki, likadant som att Ktm har sina toppar som slår sig samt växellådsras på dom med, Yamaha har sina vevlager som går. Alla märken har sina svagheter. :)
Ktm SX 450 -010

Utloggad TAZ™

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #9 skrivet: 27 januari 2009 kl. 17:20:45 »
till saken hör väl de att de är oftast problemen man diskuterar, inte hur bra någonting fungerar. så de är kanske inte så farligt som man kan tro som forumen får det att verka! hade alla haft stora problem med växellådan hade nog suzuki knappast sålt många hojar! men som olle sa, alla hojar har ofta någon xtra vanlig åkoma!
du borde inte ligga sömnlös på nätterna pga lådan allfall!
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

shivaxl

  • Gäst
shivaxl
SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #10 skrivet: 27 januari 2009 kl. 18:53:04 »
två som tävlar okej men det tycker jag inte är mycket tror säkert att någon av dom andra tillverkarna oxå har haft något växellådshaveri?

jag vet att det har varit en del bekymmer men det känns som att folk "pratar" på tok för mycket..

du vet två och jag vet ingen så då är det minst två hittils...
Japp, men är du insatt inom crossvärlden så har man hört många som har snackat om växellådorna på Suzuki, likadant som att Ktm har sina toppar som slår sig samt växellådsras på dom med, Yamaha har sina vevlager som går. Alla märken har sina svagheter. :)

Och inom crossvärlden så fixa suzuki till sina låder riktigt bra från årsmodell 02-Om jag inte minns fel! På dom gammlare modellerna så hade dom stora problem med ras!
Själv kört suz 250cc -2takt -03, Aldrig några problem!

Utloggad Olle_deak

SV: Växellåda Ltr 450
« Svar #11 skrivet: 27 januari 2009 kl. 19:59:47 »
två som tävlar okej men det tycker jag inte är mycket tror säkert att någon av dom andra tillverkarna oxå har haft något växellådshaveri?

jag vet att det har varit en del bekymmer men det känns som att folk "pratar" på tok för mycket..

du vet två och jag vet ingen så då är det minst två hittils...
Japp, men är du insatt inom crossvärlden så har man hört många som har snackat om växellådorna på Suzuki, likadant som att Ktm har sina toppar som slår sig samt växellådsras på dom med, Yamaha har sina vevlager som går. Alla märken har sina svagheter. :)

Och inom crossvärlden så fixa suzuki till sina låder riktigt bra från årsmodell 02-Om jag inte minns fel! På dom gammlare modellerna så hade dom stora problem med ras!
Själv kört suz 250cc -2takt -03, Aldrig några problem!
Jo, jag har själv kört Suzuki Ltr, var aldrig några problem med den heller :)
Ktm SX 450 -010

 


Online just nu.

148 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Bamsebiffen
Flest online idag: 187. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme