Citat från: TAZ skrivet 11 januari 2009 kl. 22:23:57haha va har du emot banshee narmasil? jämnfört med en raptor så är ju bansheen så jävla mycke coolare att de är svårt att hitta ord! sen är de nog svårt att hitta tävlings moment där en 700 klår en banshee me för den delenNja det känns som att alla som kört/kört/har sett en banshee tycker den är så jättebra och det finns inget bättre här på jorden och sen när det ska tävlas på något vis och dom åker på pisk så skylls det på det ena och det andra, t.ex att den ska vara så rusktigt svår att växla med och väääädligt svår att köra bra... har inte kört den men jag tvivlar på att det är SÅ svårt.Och det är nog lite ljudlura på bansheen för den låter ju som ett as men om den går därefter vet jag inte? och jag gillar 4-takt bättre just för att dom går ofta lika bra som dom låter och inte "Mycket snack - Lite verkstad" som 2-takt ofta har, har varit på några ställen och kört så kommer det 125cc, 200cc, 250cc crossar osv och dom låter mer än min raptor som låter Riktigt mycket! och tror dom kör ifrån mig, så står dom bara där och för väsen medans min glade vän på hans KFX450 puttar sin quad förbi dom .Har för övrigt bara sett en enda 2 taktare i verkligheten som jag var lite impad över och det var en knallrosa 500cc cross i Hynboholm i somras... så någon 2-takts hatare är jag inte, jag föredrar dom inte bara självklart är inte 700'an något vidare om det ska tävlas nånstans... beror ju på vad det är såklart men det finns ju en anledning att dom inte är med på banorna och bara ute i sanddynorna
haha va har du emot banshee narmasil? jämnfört med en raptor så är ju bansheen så jävla mycke coolare att de är svårt att hitta ord! sen är de nog svårt att hitta tävlings moment där en 700 klår en banshee me för den delen
Man kan ju inte jämföra 2 med 4-takt bara så där. Visst är de mycket mer fart i en 2-takt. Fast de kostar som de smakar. Om några år så tror jag även att 4-takten är ifatt 2-takten i effekt,
Därför alla racingbilar kör med 2-takt?
nej jag vet inte så mycket om banshee och jag har inte kört någon heller... har heller aldrig sett någon banshee köra på crossbana ens på film så jag antar att dom inte är bättre än raptorn eftersom man inte ser den på bana heller
Om du skulle visa effektuppgifterna på en Dynokurva så skulle alla se att maxeffekten på en 2 takt ligger på ett väldigt smalt vartalsregister medans 4 takten är mycket bredare. Det medför att förutom när 2 taktaren ligger på sitt favoritvarvtal så har 4 takten ett effektövertag. Fyrtaktaren blir mer lättkörd, man behöver inte växla lika mycket och tappar därmed inte fart. Det måste ju finnas en anledning till att vissa köper 450 kubiks fyrtaktare trots att de snackar sig varma om 2 taktare
hehe jodå... men det finns fler raptorer på sanddynorna än det finns banshees och som någon sa innan det här med registret... se på en MC motor... visst har den hutllös effekt men dom har inte så mycket effekt runt 5000 varv en 4-taktare är ju behagligare att köra överlag och en banshee t.ex lämpar sig kanske bättre till dragrace typ... men då kan man lika gärna köra R1 raptor eller turbo ^^Jag ska smäcka på twinturbo + kompressor på min raptor och borra till 2100cc och köra ifrån allt!