Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Besikta Bashan Badboy  (lĂ€st 12940 gĂ„nger)

Utloggad farmarn

Besikta Bashan Badboy
« skrivet: 2 januari 2009 kl. 09:55:00 »
Tja hur lÀnge har Bashan badboy funnits i sverige? NÀr kommer dom att börja besiktigas? undrar eftersom det kÀnns som att det skulle vara omöjligt att fÄ den att gÄ igenom.. min glappar typ överallt i framvagnen tex och den har bara gÄtt 40 mil, bromsen kÀnns ju inte vÀrldsbÀst, och "handbromsen" Àr ju ocksÄ under all kritik.. sÄ min frÄga, hur gamla badbojs finns det egentligen?

Utloggad Motoya

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #1 skrivet: 2 januari 2009 kl. 12:17:47 »
Jag tror att vi bestĂ€llde bland de första som kom. I februari har jag för mig skicka vi (2 st hojar) i en bestĂ€llning te poweronatv.se, sen kom dom hem te typ mitten av April -07. De va "orginal" hojen, sen efter dess sĂ„ har de bara kommit skit kopior pĂ„ dom. 

Utloggad atvmorfar

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #2 skrivet: 2 januari 2009 kl. 13:45:50 »
Jag tror att vi bestĂ€llde bland de första som kom. I februari har jag för mig skicka vi (2 st hojar) i en bestĂ€llning te poweronatv.se, sen kom dom hem te typ mitten av April -07. De va "orginal" hojen, sen efter dess sĂ„ har de bara kommit skit kopior pĂ„ dom. 

Kan berÀtta för herr motoya, att min Kangchao 250cc(identisk Badboykopia ::))
har gÄtt 140 mil med original lager, leder och bussningar. Det Àr en -08 i pappren ;) Den börjar glappa aningen i svingbussningarna :cry:

Utloggad manneman

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #3 skrivet: 2 januari 2009 kl. 14:26:10 »
Det verkar iaf som att de flesta Kangchao i 250 versionen iaf finns som just bara Kangchao men att de kom ungefÀr samtidigt som Bashan modellerna började anlÀnda.
Men besiktiga dem tror jag man kan fetglömma efter 2012! Förmodligen har jag bytt till en annan gatmaskin dÄ typ Dinli, SMC eller Hisun. Drömmenn Àr ju förstÄs en Raptor 700 turbo men jaja...
« Senast Ă€ndrad: 2 januari 2009 kl. 14:28:25 av manneman »

Utloggad atvmorfar

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #4 skrivet: 2 januari 2009 kl. 14:42:34 »
Det verkar iaf som att de flesta Kangchao i 250 versionen iaf finns som just bara Kangchao men att de kom ungefÀr samtidigt som Bashan modellerna började anlÀnda.
Men besiktiga dem tror jag man kan fetglömma efter 2012! Förmodligen har jag bytt till en annan gatmaskin dÄ typ Dinli, SMC eller Hisun. Drömmenn Àr ju förstÄs en Raptor 700 turbo men jaja...

Kinesernas vÀgar Àro outgrundliga ;D :D
Har du sett yakahosu Raptor R1?

Utloggad farmarn

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #5 skrivet: 2 januari 2009 kl. 14:46:49 »
ja, min Àr en 07a sÄ det blir besiktning nÄn gÄng 2011, och som sagt, har svÄrt att se redan nu att det skulle finnas sÄ stora chans att fÄ den att gÄ igenom. Det bÀsta skulle ju vara att det var en skoter(terrÀngfordon?) eftersom jag bara kör i skog och pÄ is typ. gÄr det att regga om? antar att det om inte annat Àr dyrt?

Kan svara pÄ frÄgan sjÀlv nu! Jag behöver ett intyg frÄn generalagenten att maskinen uppfyller kraven för terrÀngfordon, sedan kan jag regbesikta. sÄ följdfrÄgan blir: vem eller vilka Àr generalagent för Bashan?
« Senast Ă€ndrad: 2 januari 2009 kl. 16:30:37 av farmarn »

Utloggad Motoya

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #6 skrivet: 2 januari 2009 kl. 16:44:22 »
Kan berÀtta för herr motoya, att min Kangchao 250cc(identisk Badboykopia ::))
har gÄtt 140 mil med original lager, leder och bussningar. Det Àr en -08 i pappren ;) Den börjar glappa aningen i svingbussningarna :cry:

Ja min hoj gick ju ca 700 mil nÄgot sÄnt. Sen sÄlde till en kompis, gÄr Àn pÄ orginal lagren :)

Fast pappas hoj va de mindre tur me, svingen va hel glapp, sÄ efter en massa krÄngel hit o dit sÄ fixa vi de. Motorn Àr klockren fast allt annat pÄ hojen Àr skit!

Men plasten va ruskigt bra! bÀttre Àn den jag har pÄ min DVX nu.

Utloggad manneman

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #7 skrivet: 2 januari 2009 kl. 20:35:57 »
Det verkar iaf som att de flesta Kangchao i 250 versionen iaf finns som just bara Kangchao men att de kom ungefÀr samtidigt som Bashan modellerna började anlÀnda.
Men besiktiga dem tror jag man kan fetglömma efter 2012! Förmodligen har jag bytt till en annan gatmaskin dÄ typ Dinli, SMC eller Hisun. Drömmenn Àr ju förstÄs en Raptor 700 turbo men jaja...

Kinesernas vÀgar Àro outgrundliga ;D :D
Har du sett yakahosu Raptor R1?

Du den dÀr DahlbÀckarn hade inte vart dum men 300 lök kÀnns lite overkill...

Utloggad atvmorfar

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #8 skrivet: 2 januari 2009 kl. 20:50:41 »
Det verkar iaf som att de flesta Kangchao i 250 versionen iaf finns som just bara Kangchao men att de kom ungefÀr samtidigt som Bashan modellerna började anlÀnda.
Men besiktiga dem tror jag man kan fetglömma efter 2012! Förmodligen har jag bytt till en annan gatmaskin dÄ typ Dinli, SMC eller Hisun. Drömmenn Àr ju förstÄs en Raptor 700 turbo men jaja...

Kinesernas vÀgar Àro outgrundliga ;D :D
Har du sett yakahosu Raptor R1?

Du den dÀr DahlbÀckarn hade inte vart dum men 300 lök kÀnns lite overkill...

Jo, men det kostar inget att drömma! ^-^ :DV

Utloggad manneman

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #9 skrivet: 2 januari 2009 kl. 21:28:06 »
 :headbang:

[youtube]rlysvoIO-IE&feature[/youtube]

Utloggad Nonne

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #10 skrivet: 2 januari 2009 kl. 22:25:40 »
Ganska oroande lÀsning att ni tror (att ni redan vet) att era hojar inte skall klara en besiktning!

Anledningen till att svensk bilprovning finns Ă€r inte för att stjĂ€lpa nĂ„gons fordon, utan för att se till att fordonet Ă€r sĂ€kert att framföras pĂ„ allmĂ€n vĂ€g   ;)

Fördelen med dessa billiga och undermĂ„ttliga motorfordon Ă€r att vi vĂ€sterlĂ€nningar bygger upp kinesernas ekonomi, sĂ„ pĂ„ sikt kommer dom sĂ€kert att vara dĂ€r japsarna Ă€r i dag   ;)

//Nonne




Utloggad gurra-g

SV: Besikta Bashan Badboy
« Svar #11 skrivet: 2 januari 2009 kl. 22:58:42 »
HÄller med rent principiellt, han/dom som tex godkÀnde Lifan 250 med vajerdrivna trumbromsar
och 2-ledad framvagn borde sinnesundersökas.
Och gÄr en enda av dom igenom en besiktning, sÄ,,,,,,,,,, :hmmm:

Dessa maskiner framstÄr ju som kvalitÚ i jÀmförelse!

Edit: Kanske ska tillÀgga att jag sjÀlv haft en Lifan.
« Senast Ă€ndrad: 2 januari 2009 kl. 23:24:31 av gurra-g »
Dinli fÄr Àver.

 


Online just nu.

206 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
mdk, soffroad, foenik,
Flest online idag: 219. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme