vinglig, mjuk, men det är inte dålig väghållning, bara en annan körstil
...raptorn har 15 cm markfrigång och hondan har närmare 30 man behöver inte vara einstain för att räkna ut att den är mer ostabil. tror inte att körstilen är "annorlunda" utan dålig...
Hej.En maskin på ca 400cc är bra som crossmaskin, lätt med bra effekt.LTZ400 tex, riktigt rolig maskin.Sen om man säger att en Honda TRX700 har sämre väghållning än Raptor 700 så anser jag detta "felaktigt".Den har delad bakaxel och det gör den bättre på vägen, den följer vägbulor bättre, spårar inte på samma sätt som en med stel axel.Är man sedan van vid stel axel så känns en med delad axel vinglig, mjuk, men det är inte dålig väghållning, bara en annan körstil, skönare enligt mig iaf.Om du bor i närheten av Bålsta så kan du komma och provköra Hondan.I terräng så tar den sig fram riktigt bra, den har 27cm markfrigång.Den väger ungefär som raptorn.Sen tycker jag du ska prova dig fram själv, inte lyssna blint på vad andra säger, uppfattningen om saker skiljer MVH / Benny
Kollade lite uppgifter om raptorn och den sidan jag kollade på stod att markgången var 26,5
Citat från: Trech skrivet 2 januari 2009 kl. 13:52:00Hej.En maskin på ca 400cc är bra som crossmaskin, lätt med bra effekt.LTZ400 tex, riktigt rolig maskin.Sen om man säger att en Honda TRX700 har sämre väghållning än Raptor 700 så anser jag detta "felaktigt".Den har delad bakaxel och det gör den bättre på vägen, den följer vägbulor bättre, spårar inte på samma sätt som en med stel axel.Är man sedan van vid stel axel så känns en med delad axel vinglig, mjuk, men det är inte dålig väghållning, bara en annan körstil, skönare enligt mig iaf.Om du bor i närheten av Bålsta så kan du komma och provköra Hondan.I terräng så tar den sig fram riktigt bra, den har 27cm markfrigång.Den väger ungefär som raptorn.Sen tycker jag du ska prova dig fram själv, inte lyssna blint på vad andra säger, uppfattningen om saker skiljer MVH / BennyDen får inte kosta för mycket trx 700 är väldigt intressant men det handlar om för mycket pengar tycker jag Men jag får prova runt men dem första som ska provas är en raptor och en outlaw vet hur många hk en raptor har men vet inget om outlaw 525 någon som vet om hk osv
Ok låter braläste mer om outlaw och motorn vete fan, har inte hört bra saker om den.En del tråkiga saker som motorcrach Svårt att välja men som sagt jag får prova mig fram men som jag känner just nu är en raptor 700 på sin plats hade en bb för länge sen och den klarade av min skogskörning men hjullagren ville inte mer efter 180 mil vet inte om jag körde för hårt med kina skiten.Är väl ett känt problem med kina saker har jag hört.Har aldrig haft några större problem med mina leksaker dock hade jag aldrig haft något kina skit innan
Citat från: pats_ skrivet 2 januari 2009 kl. 23:32:04Ok låter braläste mer om outlaw och motorn vete fan, har inte hört bra saker om den.En del tråkiga saker som motorcrach Svårt att välja men som sagt jag får prova mig fram men som jag känner just nu är en raptor 700 på sin plats hade en bb för länge sen och den klarade av min skogskörning men hjullagren ville inte mer efter 180 mil vet inte om jag körde för hårt med kina skiten.Är väl ett känt problem med kina saker har jag hört.Har aldrig haft några större problem med mina leksaker dock hade jag aldrig haft något kina skit innan Jasså risk att motorn skär eller?!Fick du reda på om de är samma maskin som sitter i enduron?den motorn e en sån där som måste ha massa service..Kanske kan bli lite segt..