Citat från: CrashBanditico skrivet 3 januari 2009 kl. 13:40:47Citat från: Rickard Marklund skrivet 3 januari 2009 kl. 10:10:43Till Crashbanditico:1. Det var inte jag som började nämna era namn, det var du - om du nu inte visste det, men visst, du håller en rak linje i din kritik när du anklagar mig för att offentliggöra/nämna namn trots att det är du själv som gjort det. Svar från Matte: Menar mer att du långt efter han lämnat forumet fortsätter att smutsa, men du har även nämnt hans namn Tony Nordahl och Tarzan i dina smutsningar, han är inte kvar så lägg ner skiten! Kör ditt race.. Jag måste väl ändå få förklara bakomliggande fakta när jag blir anklagad för att ha gjort saker som jag inte gjort.Sant, men du tar ju bara med en del av historien, och inte saker som att du förbjuder alla medlemmar i ATV stockholm att ha adressen i signaturen, men inte några andra klubbar. Du rederar sakliga inlägg från våra medlemmar utan anledning mm. Du glömde nämna allt det när du långt efter att diskusionen är död återupplivar den med en massa snack om hur Tarzan saboterar forumet och bedriver gerillaverksamhet! Du svarar på frågor med omslingrande avvikande svar, eller med motfrågor! Eller så svarar du helt uppåt väggarna på något helt annat..? Om du vill så kan jag ställa om alla frågor, och så kanske du kan svara på dom sakligt och bara på den ställda frågan? Eller är du kanske politiker? 2. Jag tycker det är helt ok att du nämner mitt namn, men kan förstå att du kanske inte tänkte på att du även nämnde ditt och "tarzans" namn. (Observera att jag höll mig till användarnamnet så länge du inte offentliggjort hans namn.)Svar från Matte: Helt ok att nämna våra namn, alla vet vilka vi är, men det är mer frågan om påhoppen direkt mot folk som inte kan försvara sig efter som dom inte finns här! Känns mer som om du väljer att bygga ditt eget genom att smutsa andra! Finns böcker om sådana människor oxå!Som sagt, jag måste väl ändå få svara på felaktiga påståenden som du och din bror gjort?Klart du får, förklara bara vad jag gjort för felaktigt påstående? Säger du A så lär du ju säga B? Och dra inte in någon i ett samanhang som dom inte har med att göra!3. Jag tycker du gör helt rätt i att hålla dig till ert forum, även om du är välkommen att delta i debatten här, så tror jag nog att du har problem att hålla dig till regelverket precis som Tarzan hade, och förmodligen av samma anledning.Svar från Matte: Nu är du ute och antar en massa igen, precis som du brukar när du dömer andra och placerar dom i fack eller talar om vad DU tror folk gör eller tänker! Vad jag vet så har jag aldrig brutit mot dina regler, och jag tog bort min signatur med ATV Stockholm så fort VI vart olagliga här! Så vad tror du jag kommer att bryta för regel, eller har jag redan gjort det? Det är precis det här jag menar med "smutsa" DU tror folk ska göra saker!Läs dina egna inlägg så ser du väl själv att du, antingen inte läst mina svar, inte förstår dem, eller medvetet fortsätter att föra fram osanningar. Men vad menar du då med att jag har problem att hålla mig till regelverket? Vad grundar du det på? Har ALDRIG en enda gång länkat från den här sidan till ATV Stockholm.. Jag hade adressen i signaturen som alla andra tills du förbjöd oss, bara oss! Men jag följde dina regler och tog bort den! Så, vad menar du, vart står det??? 4. Jag rättade inte din text, jag rättade mina egna stavfel, men gjorde en notering om det då jag förstod att det skulle kommenteras att jag hade "ändrat" inlägget.(helt otroligt) Svar från Matte: Ahh, då ber jag om ursäkt om du uppfattade det så.. Tyckte bara det var lite roligt! Den nivån ska vi inte behöva gå ner på! Men rätta mig gärna annars, är helt kass på att stava! :Jag hoppas att de flesta nu inser att det är oerhört svårt för mig att göra alla nöjda, och att den klick som aktivt, i detta forum, både motarbetar detta forum - och marknadsför andra forum aldrig kommer att bli nöjda så länge jag inte gör om detta forums startsida till en enda stor länk till deras sida. Svar från Matte: Som sagt, nu är ni konkurenter! Det hade inte behövt vara så.. Tarzan ville konkurrera, och har därför inte fört fram sanningen om vad jag meddelat honom när det gäller vad han får göra och inte får göra i detta forum, det har alltså inte alls med mig att göra, utan är helt och hållet ett val som Tarzan gjort - utifrån den affärside han har, och jag förstår honom, varför skall han hänga här om han inte får marknadsföra sin egen sajt här, för det var ju det han i mångt och mycket gjorde sista tiden han var aktiv.De senaste inläggen i denna tråd har på ett tydligt sätt klargjort vad jag har att förhålla mig till, jag säger som Ingemar Stenmark en gång sa: "det är inte lätt att förklara för de som inte kan förstå", men jag gör i alla fall mitt bästa och hoppas att de som förfasar sig över den kritik som ges i denna tråd verkligen läser inläggen och gör sig en bild över vem som verkar vara mer trovärdig/seriös.Svar från Matte: Översittarsyndromet gör sig tydligt igen! Kommentarer som "det finns andra än stockholmare som kan fyrhjulingar" och "det är inte lätt att förklara för dom som inte kan förstå" tycker jag bara är onödigt! Men påhopp är ju din grej!Än en gång, läs trådens senaste 15 inlägg och bilda er en uppfattning om vem som smutskastar, påstår och tycker. Jag känner mig trygg i att de allra flesta mer än väl inser vem som är den värre smutskastaren...Men vad menar du med det du skriver då??Hur som helst Rickard Marklund, lycka till med sidan, jag tror alla behövs nu när ATV-eran nått sin "peek" och det blir hardcorefolket som blir kvar! MVHMattias "craschbanditico" Nordahl För de som nu trots allt jag skrivit om detta tror att atvstockholm på något sätt är förbjudet eller bannlyst i detta forum vill jag än en gång förtydliga vad jag hela tiden skrivit om detta:De inskränkningar som finns är regelverket, precis samma regler gäller som för alla andra sajtägare eller företag, man får inte länka till egna sidor, annat än i undantagsfall, och om det är relevant i den tråd som det görs.Man får länka till filmer, men då direkt till filmen och inte till startsidan.Mycket enkla regler att följa, om man inte huvudsakligen är ute för att driva trafik till sin hemsida.
Citat från: Rickard Marklund skrivet 3 januari 2009 kl. 10:10:43Till Crashbanditico:1. Det var inte jag som började nämna era namn, det var du - om du nu inte visste det, men visst, du håller en rak linje i din kritik när du anklagar mig för att offentliggöra/nämna namn trots att det är du själv som gjort det. Svar från Matte: Menar mer att du långt efter han lämnat forumet fortsätter att smutsa, men du har även nämnt hans namn Tony Nordahl och Tarzan i dina smutsningar, han är inte kvar så lägg ner skiten! Kör ditt race.. Jag måste väl ändå få förklara bakomliggande fakta när jag blir anklagad för att ha gjort saker som jag inte gjort.Sant, men du tar ju bara med en del av historien, och inte saker som att du förbjuder alla medlemmar i ATV stockholm att ha adressen i signaturen, men inte några andra klubbar. Du rederar sakliga inlägg från våra medlemmar utan anledning mm. Du glömde nämna allt det när du långt efter att diskusionen är död återupplivar den med en massa snack om hur Tarzan saboterar forumet och bedriver gerillaverksamhet! Du svarar på frågor med omslingrande avvikande svar, eller med motfrågor! Eller så svarar du helt uppåt väggarna på något helt annat..? Om du vill så kan jag ställa om alla frågor, och så kanske du kan svara på dom sakligt och bara på den ställda frågan? Eller är du kanske politiker? 2. Jag tycker det är helt ok att du nämner mitt namn, men kan förstå att du kanske inte tänkte på att du även nämnde ditt och "tarzans" namn. (Observera att jag höll mig till användarnamnet så länge du inte offentliggjort hans namn.)Svar från Matte: Helt ok att nämna våra namn, alla vet vilka vi är, men det är mer frågan om påhoppen direkt mot folk som inte kan försvara sig efter som dom inte finns här! Känns mer som om du väljer att bygga ditt eget genom att smutsa andra! Finns böcker om sådana människor oxå!Som sagt, jag måste väl ändå få svara på felaktiga påståenden som du och din bror gjort?Klart du får, förklara bara vad jag gjort för felaktigt påstående? Säger du A så lär du ju säga B? Och dra inte in någon i ett samanhang som dom inte har med att göra!3. Jag tycker du gör helt rätt i att hålla dig till ert forum, även om du är välkommen att delta i debatten här, så tror jag nog att du har problem att hålla dig till regelverket precis som Tarzan hade, och förmodligen av samma anledning.Svar från Matte: Nu är du ute och antar en massa igen, precis som du brukar när du dömer andra och placerar dom i fack eller talar om vad DU tror folk gör eller tänker! Vad jag vet så har jag aldrig brutit mot dina regler, och jag tog bort min signatur med ATV Stockholm så fort VI vart olagliga här! Så vad tror du jag kommer att bryta för regel, eller har jag redan gjort det? Det är precis det här jag menar med "smutsa" DU tror folk ska göra saker!Läs dina egna inlägg så ser du väl själv att du, antingen inte läst mina svar, inte förstår dem, eller medvetet fortsätter att föra fram osanningar. Men vad menar du då med att jag har problem att hålla mig till regelverket? Vad grundar du det på? Har ALDRIG en enda gång länkat från den här sidan till ATV Stockholm.. Jag hade adressen i signaturen som alla andra tills du förbjöd oss, bara oss! Men jag följde dina regler och tog bort den! Så, vad menar du, vart står det??? 4. Jag rättade inte din text, jag rättade mina egna stavfel, men gjorde en notering om det då jag förstod att det skulle kommenteras att jag hade "ändrat" inlägget.(helt otroligt) Svar från Matte: Ahh, då ber jag om ursäkt om du uppfattade det så.. Tyckte bara det var lite roligt! Den nivån ska vi inte behöva gå ner på! Men rätta mig gärna annars, är helt kass på att stava! :Jag hoppas att de flesta nu inser att det är oerhört svårt för mig att göra alla nöjda, och att den klick som aktivt, i detta forum, både motarbetar detta forum - och marknadsför andra forum aldrig kommer att bli nöjda så länge jag inte gör om detta forums startsida till en enda stor länk till deras sida. Svar från Matte: Som sagt, nu är ni konkurenter! Det hade inte behövt vara så.. Tarzan ville konkurrera, och har därför inte fört fram sanningen om vad jag meddelat honom när det gäller vad han får göra och inte får göra i detta forum, det har alltså inte alls med mig att göra, utan är helt och hållet ett val som Tarzan gjort - utifrån den affärside han har, och jag förstår honom, varför skall han hänga här om han inte får marknadsföra sin egen sajt här, för det var ju det han i mångt och mycket gjorde sista tiden han var aktiv.De senaste inläggen i denna tråd har på ett tydligt sätt klargjort vad jag har att förhålla mig till, jag säger som Ingemar Stenmark en gång sa: "det är inte lätt att förklara för de som inte kan förstå", men jag gör i alla fall mitt bästa och hoppas att de som förfasar sig över den kritik som ges i denna tråd verkligen läser inläggen och gör sig en bild över vem som verkar vara mer trovärdig/seriös.Svar från Matte: Översittarsyndromet gör sig tydligt igen! Kommentarer som "det finns andra än stockholmare som kan fyrhjulingar" och "det är inte lätt att förklara för dom som inte kan förstå" tycker jag bara är onödigt! Men påhopp är ju din grej!Än en gång, läs trådens senaste 15 inlägg och bilda er en uppfattning om vem som smutskastar, påstår och tycker. Jag känner mig trygg i att de allra flesta mer än väl inser vem som är den värre smutskastaren...Men vad menar du med det du skriver då??Hur som helst Rickard Marklund, lycka till med sidan, jag tror alla behövs nu när ATV-eran nått sin "peek" och det blir hardcorefolket som blir kvar! MVHMattias "craschbanditico" Nordahl
Till Crashbanditico:1. Det var inte jag som började nämna era namn, det var du - om du nu inte visste det, men visst, du håller en rak linje i din kritik när du anklagar mig för att offentliggöra/nämna namn trots att det är du själv som gjort det. Svar från Matte: Menar mer att du långt efter han lämnat forumet fortsätter att smutsa, men du har även nämnt hans namn Tony Nordahl och Tarzan i dina smutsningar, han är inte kvar så lägg ner skiten! Kör ditt race.. Jag måste väl ändå få förklara bakomliggande fakta när jag blir anklagad för att ha gjort saker som jag inte gjort.Sant, men du tar ju bara med en del av historien, och inte saker som att du förbjuder alla medlemmar i ATV stockholm att ha adressen i signaturen, men inte några andra klubbar. Du rederar sakliga inlägg från våra medlemmar utan anledning mm. Du glömde nämna allt det när du långt efter att diskusionen är död återupplivar den med en massa snack om hur Tarzan saboterar forumet och bedriver gerillaverksamhet! Du svarar på frågor med omslingrande avvikande svar, eller med motfrågor! Eller så svarar du helt uppåt väggarna på något helt annat..? Om du vill så kan jag ställa om alla frågor, och så kanske du kan svara på dom sakligt och bara på den ställda frågan? Eller är du kanske politiker? 2. Jag tycker det är helt ok att du nämner mitt namn, men kan förstå att du kanske inte tänkte på att du även nämnde ditt och "tarzans" namn. (Observera att jag höll mig till användarnamnet så länge du inte offentliggjort hans namn.)Svar från Matte: Helt ok att nämna våra namn, alla vet vilka vi är, men det är mer frågan om påhoppen direkt mot folk som inte kan försvara sig efter som dom inte finns här! Känns mer som om du väljer att bygga ditt eget genom att smutsa andra! Finns böcker om sådana människor oxå!Som sagt, jag måste väl ändå få svara på felaktiga påståenden som du och din bror gjort?Klart du får, förklara bara vad jag gjort för felaktigt påstående? Säger du A så lär du ju säga B? Och dra inte in någon i ett samanhang som dom inte har med att göra!3. Jag tycker du gör helt rätt i att hålla dig till ert forum, även om du är välkommen att delta i debatten här, så tror jag nog att du har problem att hålla dig till regelverket precis som Tarzan hade, och förmodligen av samma anledning.Svar från Matte: Nu är du ute och antar en massa igen, precis som du brukar när du dömer andra och placerar dom i fack eller talar om vad DU tror folk gör eller tänker! Vad jag vet så har jag aldrig brutit mot dina regler, och jag tog bort min signatur med ATV Stockholm så fort VI vart olagliga här! Så vad tror du jag kommer att bryta för regel, eller har jag redan gjort det? Det är precis det här jag menar med "smutsa" DU tror folk ska göra saker!Läs dina egna inlägg så ser du väl själv att du, antingen inte läst mina svar, inte förstår dem, eller medvetet fortsätter att föra fram osanningar. Men vad menar du då med att jag har problem att hålla mig till regelverket? Vad grundar du det på? Har ALDRIG en enda gång länkat från den här sidan till ATV Stockholm.. Jag hade adressen i signaturen som alla andra tills du förbjöd oss, bara oss! Men jag följde dina regler och tog bort den! Så, vad menar du, vart står det??? 4. Jag rättade inte din text, jag rättade mina egna stavfel, men gjorde en notering om det då jag förstod att det skulle kommenteras att jag hade "ändrat" inlägget.(helt otroligt) Svar från Matte: Ahh, då ber jag om ursäkt om du uppfattade det så.. Tyckte bara det var lite roligt! Den nivån ska vi inte behöva gå ner på! Men rätta mig gärna annars, är helt kass på att stava! :Jag hoppas att de flesta nu inser att det är oerhört svårt för mig att göra alla nöjda, och att den klick som aktivt, i detta forum, både motarbetar detta forum - och marknadsför andra forum aldrig kommer att bli nöjda så länge jag inte gör om detta forums startsida till en enda stor länk till deras sida. Svar från Matte: Som sagt, nu är ni konkurenter! Det hade inte behövt vara så.. Tarzan ville konkurrera, och har därför inte fört fram sanningen om vad jag meddelat honom när det gäller vad han får göra och inte får göra i detta forum, det har alltså inte alls med mig att göra, utan är helt och hållet ett val som Tarzan gjort - utifrån den affärside han har, och jag förstår honom, varför skall han hänga här om han inte får marknadsföra sin egen sajt här, för det var ju det han i mångt och mycket gjorde sista tiden han var aktiv.De senaste inläggen i denna tråd har på ett tydligt sätt klargjort vad jag har att förhålla mig till, jag säger som Ingemar Stenmark en gång sa: "det är inte lätt att förklara för de som inte kan förstå", men jag gör i alla fall mitt bästa och hoppas att de som förfasar sig över den kritik som ges i denna tråd verkligen läser inläggen och gör sig en bild över vem som verkar vara mer trovärdig/seriös.Svar från Matte: Översittarsyndromet gör sig tydligt igen! Kommentarer som "det finns andra än stockholmare som kan fyrhjulingar" och "det är inte lätt att förklara för dom som inte kan förstå" tycker jag bara är onödigt! Men påhopp är ju din grej!Än en gång, läs trådens senaste 15 inlägg och bilda er en uppfattning om vem som smutskastar, påstår och tycker. Jag känner mig trygg i att de allra flesta mer än väl inser vem som är den värre smutskastaren...Men vad menar du med det du skriver då??
Den kom inte med i konverteringen, låg utanför forumet, och jag har inte aktiverat länksidan i min portal.Jag har provat ha länksidor i mina andra forum, men det är inte lätt att hålla dem uppdaterade, blir fort många brutna länkar.Är det nåt som många vill ha skulle jag dock kunna göra ett försök.
God fortsättning på er alla !!! Tycker de börjar spåra ur lite nu .Förstår att grabbarna på ATVStockholm e snea .Förstår Marklund som vill hålla på sina regler ( vilket jag tycker e strongt ! )I mine ögon så e ju ATVForum ett forum för alla å ett stort sådant med många medlemmar ! Kan man styra upp de lite så man slipper alla OT inlägg i senaste inlägg så vore de ju skönt då en del ( väldigt få ) postar helt onödiga grejjor å de e för oss som har "senaste inlägg" som startsida i våra favoriter ganska irreterande ! ( Kanske e ensam om de men hoppas inte de )Till saken .Kan ni inte spola erat tjaffs å inse att alla vi andra kanske inte e så intresserade av er diskussion !!Lika intresserade som vi e av OT trådar e vi av er personliga vendetta !!! ( Vilket jag tycker de e )Atvstockholm har ju en sida som bygger på mycke film å bilder , mycket bra sådana av mycke hög kvalite ! ATVForum kör ju mer på ett öppet forum där man kan söka på väldigt mycket info pga många medlemmar ! Båda forumen e ju ett mycket bra komplement till varandra där man kan tycka att ett bra samarbete skulle generera fler besökare åt bägge håll ??Så e de inte möjligt att avsluta eran diskussion via pm De kan ni väll bjuda alla era medlemmar ( åt båda håll ) på .Observera att jag e helt opartisk åt båda håll då jag gillar både ATVSthlm + ATVForum .Har någon synpunkter på mitt inlägg så e ni mer än välkommna att Pmá mig !! MvhMartin
Citat från: KQ_Martin skrivet 3 januari 2009 kl. 19:31:09God fortsättning på er alla !!! Tycker de börjar spåra ur lite nu .Förstår att grabbarna på ATVStockholm e snea .Förstår Marklund som vill hålla på sina regler ( vilket jag tycker e strongt ! )I mine ögon så e ju ATVForum ett forum för alla å ett stort sådant med många medlemmar ! Kan man styra upp de lite så man slipper alla OT inlägg i senaste inlägg så vore de ju skönt då en del ( väldigt få ) postar helt onödiga grejjor å de e för oss som har "senaste inlägg" som startsida i våra favoriter ganska irreterande ! ( Kanske e ensam om de men hoppas inte de )Till saken .Kan ni inte spola erat tjaffs å inse att alla vi andra kanske inte e så intresserade av er diskussion !!Lika intresserade som vi e av OT trådar e vi av er personliga vendetta !!! ( Vilket jag tycker de e )Atvstockholm har ju en sida som bygger på mycke film å bilder , mycket bra sådana av mycke hög kvalite ! ATVForum kör ju mer på ett öppet forum där man kan söka på väldigt mycket info pga många medlemmar ! Båda forumen e ju ett mycket bra komplement till varandra där man kan tycka att ett bra samarbete skulle generera fler besökare åt bägge håll ??Så e de inte möjligt att avsluta eran diskussion via pm De kan ni väll bjuda alla era medlemmar ( åt båda håll ) på .Observera att jag e helt opartisk åt båda håll då jag gillar både ATVSthlm + ATVForum .Har någon synpunkter på mitt inlägg så e ni mer än välkommna att Pmá mig !! MvhMartinBra skrivet. Håller med till sista rad.En annan Martin