Om det uppstår en diskution om någon man känner så skulle jag också skriva i ett forum som jag inte gillade. Skulle inte du?
1 När du blir medlem1.1 Följ reglernaI och med att du registrerar dig som medlem så accepterar du också de regler som finns för atvforum. Reglerna gäller alla aktiviteter knutna till ditt användarkonto och oavsett om det är du eller någon annan som använder det.2 Redan medlem?2.1 Kom ihåg att reglerna kan förändras. Ibland kan det dyka upp nya funktioner eller företeelser som kräver att reglerna förändras och det är därför viktigt att du då och då besöker denna regeltråd.2.2 Respektera moderatorernaModeratorerna finns här för att göra din och alla andra medlemmars tillvaro så trevlig som möjlig. Får du en uppmaning eller tillsägelse av en moderator så rätta dig efter denna. Har du synpunkter på hur moderatorer agerar eller sköter sig så skriv inte detta i forumet utan ta det med berörd moderator eller direkt med ägaren av forumet.2.3 Om du inte håller medOm du inte håller med, inte förstår varför eller anser att du eller någon annan blivit orättvist behandlad av en moderator så är det inte tillåtet att påpeka eller börja diskutera detta publikt i forumet utan alla kontakter ska ske via PM.
Tycker det är en ganska jämn kamp med lika många spelare i varje lag (läs med litet leende på läpparna), det är inte så att alla som skriver är emot rickard och jag tror inte han känner sig ensam heller.dessutom har ägaren skrivit att han är för en öppen debatt så det fortsätter nog tills han säger att han inte är det.
Skulle du bara kolla på om du ansåg att din bror blev förtalad och lögner i största allmänhet uppstod (Vilket han uppenbarligen tyckte)Om du svarar ja så är du nog ganska ensam om detta.Jag skulle definitift göra som han gjort.Och till rickard: om vi tar signaturer så visst kan man ta bort dom men då gäller det alla! man kan inte sitta och bedömma efter egen regi då blir det inte rättvist. och att ta bort dom helt må så vara.Men att man ska länka på ett visst sätt håller jag inte med om, det är som jag sa förut helt beroende på sidans uppbyggnad.Samtidigt så kan jag inte minnas att atv stockholm har länkat massa onödigt, utan det har länkats till sidan när det kommit upp en ny film tex.
Till Crashbanditico:1. Det var inte jag som började nämna era namn, det var du - om du nu inte visste det, men visst, du håller en rak linje i din kritik när du anklagar mig för att offentliggöra/nämna namn trots att det är du själv som gjort det. Svar från Matte: Menar mer att du långt efter han lämnat forumet fortsätter att smutsa, men du har även nämnt hans namn Tony Nordahl och Tarzan i dina smutsningar, han är inte kvar så lägg ner skiten! Kör ditt race.. 2. Jag tycker det är helt ok att du nämner mitt namn, men kan förstå att du kanske inte tänkte på att du även nämnde ditt och "tarzans" namn. (Observera att jag höll mig till användarnamnet så länge du inte offentliggjort hans namn.)Svar från Matte: Helt ok att nämna våra namn, alla vet vilka vi är, men det är mer frågan om påhoppen direkt mot folk som inte kan försvara sig efter som dom inte finns här! Känns mer som om du väljer att bygga ditt eget genom att smutsa andra! Finns böcker om sådana människor oxå!3. Jag tycker du gör helt rätt i att hålla dig till ert forum, även om du är välkommen att delta i debatten här, så tror jag nog att du har problem att hålla dig till regelverket precis som Tarzan hade, och förmodligen av samma anledning.Svar från Matte: Nu är du ute och antar en massa igen, precis som du brukar när du dömer andra och placerar dom i fack eller talar om vad DU tror folk gör eller tänker! Vad jag vet så har jag aldrig brutit mot dina regler, och jag tog bort min signatur med ATV Stockholm så fort VI vart olagliga här! Så vad tror du jag kommer att bryta för regel, eller har jag redan gjort det? Det är precis det här jag menar med "smutsa" DU tror folk ska göra saker!4. Jag rättade inte din text, jag rättade mina egna stavfel, men gjorde en notering om det då jag förstod att det skulle kommenteras att jag hade "ändrat" inlägget.(helt otroligt) Svar från Matte: Ahh, då ber jag om ursäkt om du uppfattade det så.. Tyckte bara det var lite roligt! Den nivån ska vi inte behöva gå ner på! Men rätta mig gärna annars, är helt kass på att stava! :Jag hoppas att de flesta nu inser att det är oerhört svårt för mig att göra alla nöjda, och att den klick som aktivt, i detta forum, både motarbetar detta forum - och marknadsför andra forum aldrig kommer att bli nöjda så länge jag inte gör om detta forums startsida till en enda stor länk till deras sida. Svar från Matte: Som sagt, nu är ni konkurenter! Det hade inte behövt vara så.. De senaste inläggen i denna tråd har på ett tydligt sätt klargjort vad jag har att förhålla mig till, jag säger som Ingemar Stenmark en gång sa: "det är inte lätt att förklara för de som inte kan förstå", men jag gör i alla fall mitt bästa och hoppas att de som förfasar sig över den kritik som ges i denna tråd verkligen läser inläggen och gör sig en bild över vem som verkar vara mer trovärdig/seriös.Svar från Matte: Översittarsyndromet gör sig tydligt igen! Kommentarer som "det finns andra än stockholmare som kan fyrhjulingar" och "det är inte lätt att förklara för dom som inte kan förstå" tycker jag bara är onödigt! Men påhopp är ju din grej!
Citat från: Rickard Marklund skrivet 3 januari 2009 kl. 10:10:43Till Crashbanditico:1. Det var inte jag som började nämna era namn, det var du - om du nu inte visste det, men visst, du håller en rak linje i din kritik när du anklagar mig för att offentliggöra/nämna namn trots att det är du själv som gjort det. Svar från Matte: Menar mer att du långt efter han lämnat forumet fortsätter att smutsa, men du har även nämnt hans namn Tony Nordahl och Tarzan i dina smutsningar, han är inte kvar så lägg ner skiten! Kör ditt race.. Jag måste väl ändå få förklara bakomliggande fakta när jag blir anklagad för att ha gjort saker som jag inte gjort.2. Jag tycker det är helt ok att du nämner mitt namn, men kan förstå att du kanske inte tänkte på att du även nämnde ditt och "tarzans" namn. (Observera att jag höll mig till användarnamnet så länge du inte offentliggjort hans namn.)Svar från Matte: Helt ok att nämna våra namn, alla vet vilka vi är, men det är mer frågan om påhoppen direkt mot folk som inte kan försvara sig efter som dom inte finns här! Känns mer som om du väljer att bygga ditt eget genom att smutsa andra! Finns böcker om sådana människor oxå!Som sagt, jag måste väl ändå få svara på felaktiga påståenden som du och din bror gjort?3. Jag tycker du gör helt rätt i att hålla dig till ert forum, även om du är välkommen att delta i debatten här, så tror jag nog att du har problem att hålla dig till regelverket precis som Tarzan hade, och förmodligen av samma anledning.Svar från Matte: Nu är du ute och antar en massa igen, precis som du brukar när du dömer andra och placerar dom i fack eller talar om vad DU tror folk gör eller tänker! Vad jag vet så har jag aldrig brutit mot dina regler, och jag tog bort min signatur med ATV Stockholm så fort VI vart olagliga här! Så vad tror du jag kommer att bryta för regel, eller har jag redan gjort det? Det är precis det här jag menar med "smutsa" DU tror folk ska göra saker!Läs dina egna inlägg så ser du väl själv att du, antingen inte läst mina svar, inte förstår dem, eller medvetet fortsätter att föra fram osanningar. 4. Jag rättade inte din text, jag rättade mina egna stavfel, men gjorde en notering om det då jag förstod att det skulle kommenteras att jag hade "ändrat" inlägget.(helt otroligt) Svar från Matte: Ahh, då ber jag om ursäkt om du uppfattade det så.. Tyckte bara det var lite roligt! Den nivån ska vi inte behöva gå ner på! Men rätta mig gärna annars, är helt kass på att stava! :Jag hoppas att de flesta nu inser att det är oerhört svårt för mig att göra alla nöjda, och att den klick som aktivt, i detta forum, både motarbetar detta forum - och marknadsför andra forum aldrig kommer att bli nöjda så länge jag inte gör om detta forums startsida till en enda stor länk till deras sida. Svar från Matte: Som sagt, nu är ni konkurenter! Det hade inte behövt vara så.. Tarzan ville konkurrera, och har därför inte fört fram sanningen om vad jag meddelat honom när det gäller vad han får göra och inte får göra i detta forum, det har alltså inte alls med mig att göra, utan är helt och hållet ett val som Tarzan gjort - utifrån den affärside han har, och jag förstår honom, varför skall han hänga här om han inte får marknadsföra sin egen sajt här, för det var ju det han i mångt och mycket gjorde sista tiden han var aktiv.De senaste inläggen i denna tråd har på ett tydligt sätt klargjort vad jag har att förhålla mig till, jag säger som Ingemar Stenmark en gång sa: "det är inte lätt att förklara för de som inte kan förstå", men jag gör i alla fall mitt bästa och hoppas att de som förfasar sig över den kritik som ges i denna tråd verkligen läser inläggen och gör sig en bild över vem som verkar vara mer trovärdig/seriös.Svar från Matte: Översittarsyndromet gör sig tydligt igen! Kommentarer som "det finns andra än stockholmare som kan fyrhjulingar" och "det är inte lätt att förklara för dom som inte kan förstå" tycker jag bara är onödigt! Men påhopp är ju din grej!Än en gång, läs trådens senaste 15 inlägg och bilda er en uppfattning om vem som smutskastar, påstår och tycker. Jag känner mig trygg i att de allra flesta mer än väl inser vem som är den värre smutskastaren...Hur som helst Rickard Marklund, lycka till med sidan, jag tror alla behövs nu när ATV-eran nått sin "peek" och det blir hardcorefolket som blir kvar! MVHMattias "craschbanditico" Nordahl
Till Crashbanditico:1. Det var inte jag som började nämna era namn, det var du - om du nu inte visste det, men visst, du håller en rak linje i din kritik när du anklagar mig för att offentliggöra/nämna namn trots att det är du själv som gjort det. Svar från Matte: Menar mer att du långt efter han lämnat forumet fortsätter att smutsa, men du har även nämnt hans namn Tony Nordahl och Tarzan i dina smutsningar, han är inte kvar så lägg ner skiten! Kör ditt race.. Jag måste väl ändå få förklara bakomliggande fakta när jag blir anklagad för att ha gjort saker som jag inte gjort.2. Jag tycker det är helt ok att du nämner mitt namn, men kan förstå att du kanske inte tänkte på att du även nämnde ditt och "tarzans" namn. (Observera att jag höll mig till användarnamnet så länge du inte offentliggjort hans namn.)Svar från Matte: Helt ok att nämna våra namn, alla vet vilka vi är, men det är mer frågan om påhoppen direkt mot folk som inte kan försvara sig efter som dom inte finns här! Känns mer som om du väljer att bygga ditt eget genom att smutsa andra! Finns böcker om sådana människor oxå!Som sagt, jag måste väl ändå få svara på felaktiga påståenden som du och din bror gjort?3. Jag tycker du gör helt rätt i att hålla dig till ert forum, även om du är välkommen att delta i debatten här, så tror jag nog att du har problem att hålla dig till regelverket precis som Tarzan hade, och förmodligen av samma anledning.Svar från Matte: Nu är du ute och antar en massa igen, precis som du brukar när du dömer andra och placerar dom i fack eller talar om vad DU tror folk gör eller tänker! Vad jag vet så har jag aldrig brutit mot dina regler, och jag tog bort min signatur med ATV Stockholm så fort VI vart olagliga här! Så vad tror du jag kommer att bryta för regel, eller har jag redan gjort det? Det är precis det här jag menar med "smutsa" DU tror folk ska göra saker!Läs dina egna inlägg så ser du väl själv att du, antingen inte läst mina svar, inte förstår dem, eller medvetet fortsätter att föra fram osanningar. 4. Jag rättade inte din text, jag rättade mina egna stavfel, men gjorde en notering om det då jag förstod att det skulle kommenteras att jag hade "ändrat" inlägget.(helt otroligt) Svar från Matte: Ahh, då ber jag om ursäkt om du uppfattade det så.. Tyckte bara det var lite roligt! Den nivån ska vi inte behöva gå ner på! Men rätta mig gärna annars, är helt kass på att stava! :Jag hoppas att de flesta nu inser att det är oerhört svårt för mig att göra alla nöjda, och att den klick som aktivt, i detta forum, både motarbetar detta forum - och marknadsför andra forum aldrig kommer att bli nöjda så länge jag inte gör om detta forums startsida till en enda stor länk till deras sida. Svar från Matte: Som sagt, nu är ni konkurenter! Det hade inte behövt vara så.. Tarzan ville konkurrera, och har därför inte fört fram sanningen om vad jag meddelat honom när det gäller vad han får göra och inte får göra i detta forum, det har alltså inte alls med mig att göra, utan är helt och hållet ett val som Tarzan gjort - utifrån den affärside han har, och jag förstår honom, varför skall han hänga här om han inte får marknadsföra sin egen sajt här, för det var ju det han i mångt och mycket gjorde sista tiden han var aktiv.De senaste inläggen i denna tråd har på ett tydligt sätt klargjort vad jag har att förhålla mig till, jag säger som Ingemar Stenmark en gång sa: "det är inte lätt att förklara för de som inte kan förstå", men jag gör i alla fall mitt bästa och hoppas att de som förfasar sig över den kritik som ges i denna tråd verkligen läser inläggen och gör sig en bild över vem som verkar vara mer trovärdig/seriös.Svar från Matte: Översittarsyndromet gör sig tydligt igen! Kommentarer som "det finns andra än stockholmare som kan fyrhjulingar" och "det är inte lätt att förklara för dom som inte kan förstå" tycker jag bara är onödigt! Men påhopp är ju din grej!Än en gång, läs trådens senaste 15 inlägg och bilda er en uppfattning om vem som smutskastar, påstår och tycker. Jag känner mig trygg i att de allra flesta mer än väl inser vem som är den värre smutskastaren...