HejHar samma problem med min..(har NF-MOTO med CF_MOTO motor) spänningen går ner till 7-8volt när man startar..köpte ny batteri men det är samma än..tror det är någon relä som som går ner i jord eller något..har inte haft tid att kolla på den än..Tacksam för tips vad det kan vara.../TeSe
Å fan. Har inte kollat spänningen när jag ska starta men den laddar iaf 14.8 volt runt 1600 varv. Idag så upptäckte jag nåt nytt. När jag trycker på startknappen så snor den i ett halvt varv sen börjar det klicka i nåt relä. Trycker jag igen på knappen så snor den ett halvt varv igen och sen klickar det i relät igen sen håller det på så. Slutar med att jag får dra igång den. Bara den har startat så kan jag slå av och starta som vanligt och då är det en jäkla snurr . Knepigt värre
Citat från: atviggesund skrivet 31 december 2008 kl. 18:44:18Å fan. Har inte kollat spänningen när jag ska starta men den laddar iaf 14.8 volt runt 1600 varv. Idag så upptäckte jag nåt nytt. När jag trycker på startknappen så snor den i ett halvt varv sen börjar det klicka i nåt relä. Trycker jag igen på knappen så snor den ett halvt varv igen och sen klickar det i relät igen sen håller det på så. Slutar med att jag får dra igång den. Bara den har startat så kan jag slå av och starta som vanligt och då är det en jäkla snurr . Knepigt värreRelät som du hör klicka är startrelät, det första du skall göra är att skruva upp alla kopplingar mellan batteri till startrelät å startmotor och rengöra/slipa bort eventuell rost/ärgbildning och spruta på kontakt spary. För du har troligen för dålig kontakt/jordfel någonstans, så när du startar så finns det ingen ström att manövrera relät med, därför klickar det.