Min fläkt gav också upp förr men jag plockade bort den och rev isär den. Lite rostigt var det där så jag putsade upp ytan där kolen ligger an. Kan vara värt att kolla upp.
Citat från: atviggesund skrivet 12 december 2008 kl. 19:59:44Min fläkt gav också upp förr men jag plockade bort den och rev isär den. Lite rostigt var det där så jag putsade upp ytan där kolen ligger an. Kan vara värt att kolla upp. Det ska jag göra direkt. inte direkt, men snart iallafall.Får väl hoppas att det är något sånt. men lustigt ändå att jag inte får något motstånd när jag mäter upp den.tack för idénSå lite så. Kul att kunna hjälpa till . Hoppas att det löser problemet.Lycka till
Tog bort fläkten idag. snurrade på den med multimetern påsatt. fick då upp ca 6volt. tog då ett batteri och kopplade på. DEN FUNGERADE!Så det var bara att sätta på den igen.Så härligt eftersom det inte var trångt!Jaja. det var ju skönt, men lustigt ändå.Ville inte ta isär själva motorn då den var ihoppressad med nitmasin eller dyl.Jag gjorde då lite andra service på den med, när jag ändå höll på.
Funkar den nu eller, min dog oxå fast det är länge sen, typ när maskinen var 2mån gammal. Byttes på garantin, min var verkligen "hackig/orolig" när jag snurrade den för hand. Den hade nog säkert lite grusvatten i maskineriet Den nya sitter med kablaget nedåt o den fick sig lite gummipackning på tub för framtida besvär som inte borde dyka upp...hoppas jag.Nu har den funkat klockrent.//Janne