Skönt att höra att VV är på rätt spår iaf. och inte är för ett förbud. Nya numret av Atv-Quad har ett bra reportage om detta också. De har ringt upp vår käre vän Niklas på MM och berättat om vilka sakfel han hade i sitt uttalande. Han hade beklagat att det blev så här och erkänner sina fel. Sedan fick ju även TT en känga som ju skickade ut telegrammet till alla hungriga tidningar utan att ens kolla upp om det hela stämde. Fan vad amatörmässigt gjort alltså.
Citat från: kåtm skrivet 26 november 2008 kl. 15:39:51Däremot har man talat om att de 4-hulingar som är byggda som terängskotrar har sämre köregenskaper på väg och att det borde finnas möjlighet att få särskild utbildning på dessa fordon.Min predator är reggad som terrängskoter, skulle den ha sämre köregenskaper än en predator som är reggad som MC? Tror inte de va... Men jag tar gärna en utbildning om jag sedan får använda den på vägen, till o från jobbet
Däremot har man talat om att de 4-hulingar som är byggda som terängskotrar har sämre köregenskaper på väg och att det borde finnas möjlighet att få särskild utbildning på dessa fordon.
Citat från: Jonas Bergh skrivet 26 november 2008 kl. 16:54:31Citat från: kåtm skrivet 26 november 2008 kl. 15:39:51Däremot har man talat om att de 4-hulingar som är byggda som terängskotrar har sämre köregenskaper på väg och att det borde finnas möjlighet att få särskild utbildning på dessa fordon.Min predator är reggad som terrängskoter, skulle den ha sämre köregenskaper än en predator som är reggad som MC? Tror inte de va... Men jag tar gärna en utbildning om jag sedan får använda den på vägen, till o från jobbet Det står ju faktiskt byggda som terrängskotrarDom verkar anse att det är modell och inte reggningen som spelar roll. Inte riktigt rätt det heller. Inte det som är problemet, utan att det reggas maskiner som inte verkar ha genomgått någon som helst säkerhetskontroll. Läser ju om skräckfall där man tappar hjul osv.Tänk om man kunnat sälja bilar med samma kvalitetskrav.
Håller klart med. Det verkar inte finnas någon kvalitetskontroll alls när maskinerna kommer in i Sverige.
Under år 2006 omkom 1 person vid färd på väg med 4-hjulig motorcykel. År 2007 var antalet 3 och i år har hittills ingen omkommit. Däremot har i år minst 4 personer omkommit på 4-hjuling som varit registrerad som terrängmotorfordon. Med vänlig hälsningThomas LekanderVägverket78187 BorlängeRöda vägen 1www.vv.se0771-119 119Fick detta svar!!!!!!!!Dek