svetsa!!!!... ...lämna in den till nån som KAN svetsa så borde det inte vara nått problem.. sen får dom säkert fräsa ev borra o gänga om den mm...
visa upp den för nån kunnig svetsare...
tack ska ni ha grabbar!Det är ventilkåpan och inte topplocket. har tittat närmre på det nu pratade med en kompis förut som är utbildad svetsare och han trodde att det skulle gå att svetsa, han skulle ta med sig kåpan till skolan han gick på förut. . Även om det spricker upp senare så är det ju värt ett försök i alla fall. man får väl hålla koll och se så det inte spricker. Det borde ju inte vara så högt tryck där men det är väl mer för vibrationer som det ska hålla för.Nån som har hört talas om nån som har haft liknande problem?
Citat från: reetard skrivet 2 november 2008 kl. 20:23:57tack ska ni ha grabbar!Det är ventilkåpan och inte topplocket. har tittat närmre på det nu pratade med en kompis förut som är utbildad svetsare och han trodde att det skulle gå att svetsa, han skulle ta med sig kåpan till skolan han gick på förut. . Även om det spricker upp senare så är det ju värt ett försök i alla fall. man får väl hålla koll och se så det inte spricker. Det borde ju inte vara så högt tryck där men det är väl mer för vibrationer som det ska hålla för.Nån som har hört talas om nån som har haft liknande problem?Inte på MC, Dock så har jag svetsat några grenrör till bil som spruckigt,Det viktiga är att fasa ur sprickan innan svetsning, Och ännu viktigare på gjutet matriel är att förvärma innan svets, När man har lagt svetsen så får det inte svalna för fort för då kryper svetsen ifrån gärnet, Ett sätt att få en järn nerkylning långsamt är att kasta det man svestat DIREKT ner i fin sand, täck allt också, Sanden gör så att värmen går ur långsammare
Jag fick transmissionshuset uppsvetsat till min gamla skoter.Kedjan hade gått av så det var rent på aluminium på vissa ställen.Fick det uppsvetsat, och efter lite fräsning och slipning så var det som nytt.Svetsaren la rostfri plåt på insidan som form, och byggde upp det som fattadesav huset. Ingenting är omöjligt.
Vet ej vad han svetsade med, bara att det var med en tig.