Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: bränslefilter  (läst 2477 gånger)

Utloggad gunnar50

bränslefilter
« skrivet: 25 oktober 2008 kl. 10:33:33 »
hej alla går det att montera bränslefilter på slangen till min dressel  är ju vakumstyrd kran   o en sak till är det nån som haft problem med backen min bluddrar på backen min återförsäljare säger det ska va så

Utloggad blink

SV: bränslefilter
« Svar #1 skrivet: 25 oktober 2008 kl. 14:24:40 »
ja då visst går det att sätta på ett sopafilter, kan vara lite svårt att hitta ett som är 8 mm men de går. och angående backen så kan jag tänka mig att den går bra på låga varv och börjar bluddra när den når höga varv? det är så att varvstoppet är väldigt lågt ställt just på backen. men det går att koppla ur varvstoppet om man känner för de..

Utloggad zupe

SV: bränslefilter
« Svar #2 skrivet: 25 oktober 2008 kl. 17:36:01 »
Mekonomen har soppa filter som passar.
Koppla ur backspärren var en av de bättre saker jag gjort tror jag. Blev ju galen på den när man satt fast i leran och det bara bluddrade när man skulle backa.
Eller kan man köpa en timm cdi då är spärren urkopplad


Jag följde denna quide som jag hittade på z400central.com

OBS!!!
Var uppmärksam på att inte förväxla svart/brun med svart/orange.
Det gjorde jag länk



Disable Reverse rev Limiter

All Indicator lights will work like normal.

Unplug the CDI connector
As you look at the connector with the lock at the top, take a small screwdriver slide it in above the pin you want to remove the pull the wire. I took me a while to figure it out, you wont have to pull hard it should slide right out.

1) disconnect the black wire with the red trace and the blue wire with the black trace and put a piece of shrink tube over each one of them and put a dab of silicone in the holes they came out of.

2)pull out the black wire with the brown trace and the black wire with the white trace. Keep track of the hole they came out of. Make a small jumper wire (about 28 ga.) about 2 inches long, slide it under the rubber seal on the black/brown wire connector pin and solder it to the pin. Do the same to the other end of the jumper and solder it to the black/white wire connector pin. Now put these two pins back in there respective holes. put a dab of silicone between the jumper wire and the wire next to it.

the rev limiter will be set the same in reverse as forward.

Fast jag klippte kablarna och skarvade de ist. för att göra som i guiden.
« Senast ändrad: 25 oktober 2008 kl. 17:38:53 av zupe »
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad gunnar50

SV: bränslefilter
« Svar #3 skrivet: 26 oktober 2008 kl. 06:28:49 »
tack för alla bra svar ska testa detta åf  menade att det var för det var vacumstyrd soppa kran det inte funkade

Utloggad blink

SV: bränslefilter
« Svar #4 skrivet: 26 oktober 2008 kl. 12:55:47 »
vackum styr är den. men visst funkar det med ett sopa filter på.

Utloggad zupe

SV: bränslefilter
« Svar #5 skrivet: 26 oktober 2008 kl. 17:19:31 »
tänk bara på att inte sätta filtret åt fel håll. Finns en liten pil på filtret.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad gunnar50

SV: bränslefilter
« Svar #6 skrivet: 10 november 2008 kl. 21:48:21 »
hej dom tvåfärjade kablarna fins inte på min 07 dressel

Utloggad gunnar50

SV: bränslefilter
« Svar #7 skrivet: 10 november 2008 kl. 21:50:31 »
varfår man tag på trimbox

Utloggad Fuhok

SV: bränslefilter
« Svar #8 skrivet: 11 november 2008 kl. 01:29:48 »
minhoj.se eller ebay.com är två bra sidor...
Suzuki LTR 490cc 2006
Athena bigbore kit
Högkompskolv 13:1
DMC helsystem
Motoworks bränslebox
Hotrod vevparti
UNI filter
MX-force nerfbars
Fatbar styre
Styrhöjare

Utloggad zupe

SV: bränslefilter
« Svar #9 skrivet: 11 november 2008 kl. 10:34:22 »
hej dom tvåfärjade kablarna fins inte på min 07 dressel

Det har inget att göra med att det är en dressel, det är samma cdi på alla.
Du skall kolla vid cdi boxen som sitter under vänster bak skärm. Det är bara ett streck på de så det kan vara ganska svårt att se vad som är vad.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad gunnar50

SV: bränslefilter
« Svar #10 skrivet: 12 november 2008 kl. 17:43:33 »
hittat en svart o vit

Utloggad gunnar50

SV: bränslefilter
« Svar #11 skrivet: 13 november 2008 kl. 18:33:52 »
ÄR DET BARA DRA UT KONTAKTEN PÅ KABELN TILL CDIN ELLER ÅTERFÖRSÄLJAREN VET INTE HELLER HUR MAN GÖR

 


Online just nu.

165 gäster, 3 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
mdk, Svansen365, jkh77,
Flest online idag: 193. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att få hästar så vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bänk? används för att slippa värmen på ett visst område
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgår man alltid från att den är varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bänk där just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. Däremot vill de som säljer skiten slå i folk att man får snabbare gasväxling om man sätter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjärnceller. Tycker du ska läsa på ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: Jasså? På vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjälper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla på testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sänker värmen där det är monterat. Nackdel, det som är lindat rostar bort jävligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man använda avgasbandage på hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött på detta jävla vädret nu,om det ändå kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! någon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit många droppar på 5 månader... Bytt kopplings lamell och nu är det något som klunkar inne i maskinen på tomgång
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig på midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom håller till på Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i Värmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för på lördag är det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra på däck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme