Håller med, en 400 eller 500 duger gott att ploga med, och att köra i terräng med, men jag kan samtidigt hålla med de som talar sig varma för mer effekt, det blir mycket roligare att "leka" med maskinen om det finns lite mer pulver i motorn.Fler mil blir det också när du kan hålla en helt annan fart på landsväg utan att du upplever att du plågar maskinen.Sen skiljer det ju en hel del i pris förstås, så man får ju lov att göra en avvägning över hur mycket mer man är beredd att satsa på lekfaktorn, som arbetsmaskin duger en lite svagare motor gott.Och maskinen som sådan går ju bra både i terräng och på landsväg jämfört med många andra billigare maskiner, tycker jag i alla fall.
kommer man över 400 cc så brukar det inte vara kraften utan, snarare fästet som är avgörande, jag har aldrig lyckats kväva en maskin innan den tappat fästet, då kan jag nämna att jag haft en båt som vägde 1300kg som jag både la i och tog upp vid rampen, visst gick det tungt men det gick...800cc är lite svår att krypköra med, hjulspinn är ju det sista man vill ha....DÅ !
Hur är dom olika motorerna vid skottning av blötsnö?
Citat från: atvnerd skrivet 21 oktober 2008 kl. 13:23:47kommer man över 400 cc så brukar det inte vara kraften utan, snarare fästet som är avgörande, jag har aldrig lyckats kväva en maskin innan den tappat fästet, då kan jag nämna att jag haft en båt som vägde 1300kg som jag både la i och tog upp vid rampen, visst gick det tungt men det gick...800cc är lite svår att krypköra med, hjulspinn är ju det sista man vill ha....DÅ ! exakt,, ibland när man drar virke så funderar man varför man valde en 800. slira vill den gärna göra pga motorkraften.. så en 400-500 är mycket bättre att dra med,, sen vet jag inte hur styrningen blir på de olika..