Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: A-armar  (lĂ€st 4772 gĂ„nger)

Utloggad daltons

A-armar
« skrivet: 8 oktober 2008 kl. 16:07:43 »
Hade problem med att mina spindelleder var sĂ„ glappa som dom kunde bli,och enda utvĂ€gen Ă€r tydligen att byta A-armar dĂ„ spindellederna inte gĂ„r att byta ut.  >:(

Efter mycket lathet sĂ„ tog jag tag i problemet igĂ„r,tog och rev framvagnen och döm om min förvĂ„ning nĂ€r jag skulle lossa spindelleden sĂ„ var alla muttrar LÖSA  :o  .  Plockade i allafall isĂ€r och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihĂ€ttan pĂ„ spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihĂ€ttorna med fett och satt tillbaka dom,vĂ€nda sedan pĂ„ A-armen och drog pĂ„ nĂ„gra vĂ€lriktade slag med hammare och huggmejsel  :whip:  i och med det sĂ„ tajtades spindeln Ă„t nĂ„got med hjĂ€lp av den lilla metallplattan dĂ€r bak,kan sĂ€ga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös"  :headbang:..
Spindlarna kÀnns nu som nya ()p .

Kan vĂ€l sĂ€ga att denna lösning Ă€r ett sĂ€tt att fördröja bytet av A-armen tillfĂ€lligt "fĂ„r se hur lĂ€nge det hĂ„ller"..  Skulle iofs kunna tĂ€nka mig att det gĂ„r att borra fast en smörjnippel bak pĂ„ spindlarna,sĂ„ att man kan smörja riktigt och dĂ€rmed förlĂ€nga hĂ„llbarheten avsevĂ€rt..  :lol:  ()p

                                HISUN 400 "RAPTOR" kopia
TILL SALU : FOR SALE

Utloggad RĂ€cket

SV: A-armar
« Svar #1 skrivet: 8 oktober 2008 kl. 19:11:16 »
Hade problem med att mina spindelleder var sĂ„ glappa som dom kunde bli,och enda utvĂ€gen Ă€r tydligen att byta A-armar dĂ„ spindellederna inte gĂ„r att byta ut.  >:(

Efter mycket lathet sĂ„ tog jag tag i problemet igĂ„r,tog och rev framvagnen och döm om min förvĂ„ning nĂ€r jag skulle lossa spindelleden sĂ„ var alla muttrar LÖSA  :o  .  Plockade i allafall isĂ€r och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihĂ€ttan pĂ„ spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihĂ€ttorna med fett och satt tillbaka dom,vĂ€nda sedan pĂ„ A-armen och drog pĂ„ nĂ„gra vĂ€lriktade slag med hammare och huggmejsel  :whip:  i och med det sĂ„ tajtades spindeln Ă„t nĂ„got med hjĂ€lp av den lilla metallplattan dĂ€r bak,kan sĂ€ga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös"  :headbang:..
Spindlarna kÀnns nu som nya ()p .

Kan vĂ€l sĂ€ga att denna lösning Ă€r ett sĂ€tt att fördröja bytet av A-armen tillfĂ€lligt "fĂ„r se hur lĂ€nge det hĂ„ller"..  Skulle iofs kunna tĂ€nka mig att det gĂ„r att borra fast en smörjnippel bak pĂ„ spindlarna,sĂ„ att man kan smörja riktigt och dĂ€rmed förlĂ€nga hĂ„llbarheten avsevĂ€rt..  :lol:  ()p

                                HISUN 400 "RAPTOR" kopia

Hur ser dina armar ut? (a-armar) ;)

TÀnkte om jag har likadana sÄ man vet vad man ska göra nÀr det uppstÄr. :)
Sladdar omkring med en BadBoy Pro 300cc -07 Kina Quad
Hade en Hisun 200cc -06 Kina Quad (SĂ„ld)
D-Fence Media Lite blandade bilder frÄn mej.

Utloggad daltons

SV: A-armar
« Svar #2 skrivet: 8 oktober 2008 kl. 22:20:05 »
Hade problem med att mina spindelleder var sĂ„ glappa som dom kunde bli,och enda utvĂ€gen Ă€r tydligen att byta A-armar dĂ„ spindellederna inte gĂ„r att byta ut.  >:(

Efter mycket lathet sĂ„ tog jag tag i problemet igĂ„r,tog och rev framvagnen och döm om min förvĂ„ning nĂ€r jag skulle lossa spindelleden sĂ„ var alla muttrar LÖSA  :o  .  Plockade i allafall isĂ€r och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihĂ€ttan pĂ„ spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihĂ€ttorna med fett och satt tillbaka dom,vĂ€nda sedan pĂ„ A-armen och drog pĂ„ nĂ„gra vĂ€lriktade slag med hammare och huggmejsel  :whip:  i och med det sĂ„ tajtades spindeln Ă„t nĂ„got med hjĂ€lp av den lilla metallplattan dĂ€r bak,kan sĂ€ga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös"  :headbang:..
Spindlarna kÀnns nu som nya ()p .

Kan vĂ€l sĂ€ga att denna lösning Ă€r ett sĂ€tt att fördröja bytet av A-armen tillfĂ€lligt "fĂ„r se hur lĂ€nge det hĂ„ller"..  Skulle iofs kunna tĂ€nka mig att det gĂ„r att borra fast en smörjnippel bak pĂ„ spindlarna,sĂ„ att man kan smörja riktigt och dĂ€rmed förlĂ€nga hĂ„llbarheten avsevĂ€rt..  :lol:  ()p

                                HISUN 400 "RAPTOR" kopia

Hur ser dina armar ut? (a-armar) ;)

TÀnkte om jag har likadana sÄ man vet vad man ska göra nÀr det uppstÄr. :)

Det Ă€r samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut!  ()p
TILL SALU : FOR SALE

Utloggad RĂ€cket

SV: A-armar
« Svar #3 skrivet: 8 oktober 2008 kl. 22:35:51 »


Det Ă€r samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut!  ()p

He he, nÀe..
Men fÄr vÀl leta reda pÄ nÄn bild. :D
Sladdar omkring med en BadBoy Pro 300cc -07 Kina Quad
Hade en Hisun 200cc -06 Kina Quad (SĂ„ld)
D-Fence Media Lite blandade bilder frÄn mej.

Utloggad daltons

SV: A-armar
« Svar #4 skrivet: 9 oktober 2008 kl. 00:57:45 »


Det Ă€r samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut!  ()p

He he, nÀe..
Men fÄr vÀl leta reda pÄ nÄn bild. :D


Prover att lĂ€gga in en sprĂ€ngskiss  ()p

TILL SALU : FOR SALE

Utloggad daltons

SV: A-armar
« Svar #5 skrivet: 9 oktober 2008 kl. 01:09:05 »


Det Ă€r samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut!  ()p

He he, nÀe..
Men fÄr vÀl leta reda pÄ nÄn bild. :D


Prover att lĂ€gga in en sprĂ€ngskiss  ()p



En bild  :headbang:

TILL SALU : FOR SALE

Utloggad RĂ€cket

SV: A-armar
« Svar #6 skrivet: 9 oktober 2008 kl. 03:06:31 »


Det Ă€r samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut!  ()p

He he, nÀe..
Men fÄr vÀl leta reda pÄ nÄn bild. :D


Prover att lĂ€gga in en sprĂ€ngskiss  ()p



Bilder uppskattas. :D

Okey, ser inte riktigt ut som mina..
Mina spindlar sitter nedslagna i smÄ "hylsor".
Men principen e nog densamma..
Men nu sÄg jag oxÄ att "öronen" för infÀstning av armarna skiljer mot min. :D
Dina sitter utanpÄ kanten av ramen, medans mina sitter uppepÄ. :)
Det Àr alltsÄ det som Àven gör din bredare. :D

AlltsÄ..
Om jag svetsar om mina fÀstpunkter sÄ fÄr jag lite mera bredd. ;) he he

Ska se om jag kan ta en bild pÄ mina imorn Ä jÀmföra.
« Senast Ă€ndrad: 9 oktober 2008 kl. 03:08:03 av RĂ€cket aka. D-Fence »
Sladdar omkring med en BadBoy Pro 300cc -07 Kina Quad
Hade en Hisun 200cc -06 Kina Quad (SĂ„ld)
D-Fence Media Lite blandade bilder frÄn mej.

Utloggad daltons

SV: A-armar
« Svar #7 skrivet: 12 oktober 2008 kl. 12:37:05 »


Det Ă€r samma som till yamaha raptor 350 om du vet hur dom ser ut!  ()p


He he, nÀe..
Men fÄr vÀl leta reda pÄ nÄn bild. :D


Prover att lĂ€gga in en sprĂ€ngskiss  ()p



Bilder uppskattas. :D

Okey, ser inte riktigt ut som mina..
Mina spindlar sitter nedslagna i smÄ "hylsor".
Men principen e nog densamma..
Men nu sÄg jag oxÄ att "öronen" för infÀstning av armarna skiljer mot min. :D
Dina sitter utanpÄ kanten av ramen, medans mina sitter uppepÄ. :)
Det Àr alltsÄ det som Àven gör din bredare. :D

AlltsÄ..
Om jag svetsar om mina fÀstpunkter sÄ fÄr jag lite mera bredd. ;) he he

Ska se om jag kan ta en bild pÄ mina imorn Ä jÀmföra.

Du kan bredda genom att förlÀnga fÀstena som sitter pÄ ramen,dÄ behöver du inte göra nÄgra ingrepp i a-armarna..
TĂ€nk pĂ„ att Ă€ven styrstag bromsslangar kan behöva förlĂ€ngas beroende pĂ„ hur mycket du breddar  :headbang:
TILL SALU : FOR SALE

Utloggad RĂ€cket

SV: A-armar
« Svar #8 skrivet: 12 oktober 2008 kl. 12:54:09 »


Du kan bredda genom att förlÀnga fÀstena som sitter pÄ ramen,dÄ behöver du inte göra nÄgra ingrepp i a-armarna..
TĂ€nk pĂ„ att Ă€ven styrstag bromsslangar kan behöva förlĂ€ngas beroende pĂ„ hur mycket du breddar  :headbang:


Jo, nÄt ska göras iaf..
LÀr ju vara bÀttre Ä förlÀnga/modifiera dÀr Àn att skaffa breddare. :)

Jo, de har jag koll pÄ redan
Men tack för tipset ÀndÄ. :D
Sladdar omkring med en BadBoy Pro 300cc -07 Kina Quad
Hade en Hisun 200cc -06 Kina Quad (SĂ„ld)
D-Fence Media Lite blandade bilder frÄn mej.

Utloggad daltons

SV: A-armar
« Svar #9 skrivet: 12 oktober 2008 kl. 21:50:59 »


Du kan bredda genom att förlÀnga fÀstena som sitter pÄ ramen,dÄ behöver du inte göra nÄgra ingrepp i a-armarna..
TĂ€nk pĂ„ att Ă€ven styrstag bromsslangar kan behöva förlĂ€ngas beroende pĂ„ hur mycket du breddar  :headbang:


Jo, nÄt ska göras iaf..
LÀr ju vara bÀttre Ä förlÀnga/modifiera dÀr Àn att skaffa breddare. :)

Jo, de har jag koll pÄ redan
Men tack för tipset ÀndÄ. :D
()p :djump:
TILL SALU : FOR SALE

Utloggad chriz78

SV: A-armar
« Svar #10 skrivet: 14 oktober 2008 kl. 10:05:37 »
Hade problem med att mina spindelleder var sĂ„ glappa som dom kunde bli,och enda utvĂ€gen Ă€r tydligen att byta A-armar dĂ„ spindellederna inte gĂ„r att byta ut.  >:(

Efter mycket lathet sĂ„ tog jag tag i problemet igĂ„r,tog och rev framvagnen och döm om min förvĂ„ning nĂ€r jag skulle lossa spindelleden sĂ„ var alla muttrar LÖSA  :o  .  Plockade i allafall isĂ€r och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihĂ€ttan pĂ„ spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihĂ€ttorna med fett och satt tillbaka dom,vĂ€nda sedan pĂ„ A-armen och drog pĂ„ nĂ„gra vĂ€lriktade slag med hammare och huggmejsel  :whip:  i och med det sĂ„ tajtades spindeln Ă„t nĂ„got med hjĂ€lp av den lilla metallplattan dĂ€r bak,kan sĂ€ga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös"  :headbang:..
Spindlarna kÀnns nu som nya ()p .

Kan vĂ€l sĂ€ga att denna lösning Ă€r ett sĂ€tt att fördröja bytet av A-armen tillfĂ€lligt "fĂ„r se hur lĂ€nge det hĂ„ller"..  Skulle iofs kunna tĂ€nka mig att det gĂ„r att borra fast en smörjnippel bak pĂ„ spindlarna,sĂ„ att man kan smörja riktigt och dĂ€rmed förlĂ€nga hĂ„llbarheten avsevĂ€rt..  :lol:  ()p

                                HISUN 400 "RAPTOR" kopia


hmmmm det skall jag med prova, mina Àr oxÄ tokglappa. har börjat titta efter nya armar, men det kÀnns sÄ jÀvla dumt att köpa nya armar bara för att lederna Àr dÄliga, funderar pÄ om maninte skall kunna göra om det pÄ nÄgotvis, men skall testa detta engÄng
OUTLANDER 800R XT-P -10
KAWA 750 EPS -12 SÅLD
SMC JMAX 700 -11 SÅLD
MXU 500 -07 SÅLD

Utloggad daltons

SV: A-armar
« Svar #11 skrivet: 14 oktober 2008 kl. 15:31:48 »
Hade problem med att mina spindelleder var sĂ„ glappa som dom kunde bli,och enda utvĂ€gen Ă€r tydligen att byta A-armar dĂ„ spindellederna inte gĂ„r att byta ut.  >:(

Efter mycket lathet sĂ„ tog jag tag i problemet igĂ„r,tog och rev framvagnen och döm om min förvĂ„ning nĂ€r jag skulle lossa spindelleden sĂ„ var alla muttrar LÖSA  :o  .  Plockade i allafall isĂ€r och tog bort A-armarna,sen tog jag bort gummihĂ€ttan pĂ„ spindlarna "det var snustorrt" smörjde upp dom och fyllde gummihĂ€ttorna med fett och satt tillbaka dom,vĂ€nda sedan pĂ„ A-armen och drog pĂ„ nĂ„gra vĂ€lriktade slag med hammare och huggmejsel  :whip:  i och med det sĂ„ tajtades spindeln Ă„t nĂ„got med hjĂ€lp av den lilla metallplattan dĂ€r bak,kan sĂ€ga att anledningen till att jag slog "nitade" baksidan var att metallbrickan var sladdrig "lös"  :headbang:..
Spindlarna kÀnns nu som nya ()p .

Kan vĂ€l sĂ€ga att denna lösning Ă€r ett sĂ€tt att fördröja bytet av A-armen tillfĂ€lligt "fĂ„r se hur lĂ€nge det hĂ„ller"..  Skulle iofs kunna tĂ€nka mig att det gĂ„r att borra fast en smörjnippel bak pĂ„ spindlarna,sĂ„ att man kan smörja riktigt och dĂ€rmed förlĂ€nga hĂ„llbarheten avsevĂ€rt..  :lol:  ()p

                                HISUN 400 "RAPTOR" kopia


hmmmm det skall jag med prova, mina Àr oxÄ tokglappa. har börjat titta efter nya armar, men det kÀnns sÄ jÀvla dumt att köpa nya armar bara för att lederna Àr dÄliga, funderar pÄ om maninte skall kunna göra om det pÄ nÄgotvis, men skall testa detta engÄng

Det vart en helt ny upplevelse att köra! Det jag planerar nĂ€sta gĂ„ng jag mĂ„ste ge mig pĂ„ spindellederna,Ă€r helt enkelt att kapa bort spindellederna och svetsa nya fĂ€sten,en gĂ€ngad hylsa sĂ„ man dels kan byta leden enkelt,men Ă€ven justera den in&ut. Finns pĂ„ mĂ„nga andra maskiner! tror jag sett det pĂ„ yama 450,lĂ€gger med en bild.. Syns bra pĂ„ denna vad sjĂ€lva tanken Ă€r   ()p
TILL SALU : FOR SALE

 


Online just nu.

190 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
putti3, Johan U, Morty,
Flest online idag: 216. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme