Det verkar vara något vajsing med laddningen på min Linhai 300. Den drar ur batteriet efter hand. Jag har nyligen bytt batteri, så det är det inget fel på. Det är lite knepigt, för den lilla "laddlampan" (som ser ut som ett batteri) som sitter i under hastighetsmätaren lyser ibland, men slocknar även ibland... Verkar vara olika efter nästan varje gång jag stoppat den och sedan startat den igen, så det känns nästan som det skulle kunna vara något glapp på något ställe..? Är det någon som har haft liknande problem och/eller vet om det är vanligt med någon typ av glapp på något ställe, som kan påverka laddningen ?
Tack för tipsen Blizzter ! Jag har faktiskt lånat en CTEK laddare både av svärfar och en kompis och laddat den med ett par gånger. Hade faktiskt redan tänkt köpa mig en egen ! Som du säger; bra grejer ! Men det är ju just det, att jag ska ju ploga med den till vintern. Det är liksom en av anledningarna att jag köpte den, och då vore det bra att få så bra ordning på laddningen som möjligt.... Var sitter laddningsreläet på den, och vad kostade det när du köpte ditt ? Är det en stor operation att byta själv ? Edit: Jag köpte hjulingen begagnad, så jag har tyvärr ingen garanti att utnyttja.
Ja det blir väl till att byta laddreläet, och köpa en CTEK laddare och hoppas på det bästa innan snön kommer. Jag får ringa min lokala ÅF och höra med dem om det är besvärligt att komma åt laddreläet på den. En kompis har en likadan maskin som min, och han har plogat med sin, men han har aldrig haft några problem med strömmen, så något fel är det ju. Det är väl troligt att det är laddreläet som Blizzter säger, för annars är det ju bara generatorn kvar sen, och den är väl säkert både svindyr och nödjävlig att byta, så den vill man väl helst inte byta om man slipper... Tack för tipsen iaf.