ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 15 [16] 17 ... 31  Alla   Gå ned

Författare Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.  (läst 207470 gånger)

Utloggad Moonrebel

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Moonrebel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #180 skrivet: 23 december 2010 kl. 21:40:03 »
låter intressant det där med spaken  :) men undrar nog mest om det finns några fler uppdaterade saker på nya modellen jämfört med 2010.....vore ju skoj om det gick å ta bild hur det ser ut under kåporna vid spaken med  :D
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10   Såld
Smc 700 Jmax Skrotad

Utloggad NDaniel

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
    • Visa profil
NDaniel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #181 skrivet: 24 december 2010 kl. 00:22:09 »
Jo, jag är också nyfiken. Jag har inte jämfört, men enligt ÅF så är det en hel del förändringar; styvare chassi, ny spak och låda etc. Skall ta lite kort när jag blir jul-less.
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator T5 - 2011

Utloggad Sonett

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #182 skrivet: 27 december 2010 kl. 20:37:00 »
Någon som vet om det går att eftermontera växelspaken från -11 på -10 modellen? Hade ju varit trevligt om det gick lite smidigare att växla, speciellt vid plogning. Var in och kollade på en -11 och frågade min ÅF om just detta och om den var mer lättväxlad med spak men det visste han inte och jag han aldrig provköra den heller.
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld

Utloggad Hyson

  • Polaris sportsman forrest 800
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hyson
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #183 skrivet: 28 december 2010 kl. 22:25:35 »
Var hos åf Bil å Fritid och dom hade fått in några st T5. Det var MYCKET lätt att växla, och vad han förstod skulle det gå att byta med det gamla men det skulle Atv Sweden återkomma med. Pär som har hant om det är mycket kompetent så det ska nog gå att ordna.
Fast nu fungerar det gamla tillfredställande men jag byter nog om chans finns.
Bytte winschvajern till lina, satt ordentligt fast och såg ut som nåt från vikinga tiden, så äntligen är man rustad att ploga igen, fick hand skotta 45 cm under Jul helgen. börjar avsky snö nu.... har över 1 meter orört.
Nu sitter man å väntar på tåget till hallsberg som är över 1 timma sent pga snö... tom på jobbet förföljer den mej.
God fortsättning på er!
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Big Boss 6x6 med samma ruta!
Polaris 800 med ruta!! Grym
Har haft Cectek Gladiator 2010. Skit
Cectek Gladiator 2009. Skit
Linhai 300 2006. Grym.

Utloggad NDaniel

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
    • Visa profil
NDaniel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #184 skrivet: 31 december 2010 kl. 01:49:20 »
Hej, lite bilder på en T5:a under skalet, nån som har bilder på en 2010 eller tidigare?

* IMG_4162.jpg (56.26 kB, 700x525 - visat 1471 gånger.)

* IMG_4163.jpg (42.57 kB, 700x525 - visat 1323 gånger.)

* IMG_4160.jpg (48.38 kB, 700x525 - visat 1332 gånger.)

* IMG_4161.jpg (32.3 kB, 700x525 - visat 1514 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator T5 - 2011

Utloggad NDaniel

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 4
  • Total likes: 0
    • Visa profil
NDaniel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #185 skrivet: 31 december 2010 kl. 01:52:19 »
forts...

* IMG_4166.jpg (63.79 kB, 700x933 - visat 959 gånger.)

* IMG_4167.jpg (55.58 kB, 700x933 - visat 958 gånger.)

* IMG_4170.jpg (45.59 kB, 700x525 - visat 1318 gånger.)

* IMG_4157.jpg (58.79 kB, 700x525 - visat 1651 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator T5 - 2011

Utloggad Moonrebel

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Moonrebel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #186 skrivet: 3 januari 2011 kl. 21:41:17 »
Intressanta bilder  ()p ska se när vädret tillåter mig å riva av lite plast på min så kan jag ta lite bilder om ingen hinner före såklart.
hade ju tänkt snorkla min så  ;D dock står min i kall garage å jag lider av vita fingrar så ni som vet vad det är förstår nog vad jag menar med vädret tillåter  ;D men skam den som ger sig får väl ta lite i taget kanske  ()p
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10   Såld
Smc 700 Jmax Skrotad

Utloggad Sonett

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #187 skrivet: 16 januari 2011 kl. 09:48:38 »
Hade ett litet missöde med en gran när jag var ute för några veckor sen så jag behövde byta framskärm och vänster fotbalja :( men då tänkte jag passa på att ta lite bilder på det gamla växelvredet för att jämföra med den nya spaken. Det enda jag ser som behöver modifieras är fästet för spakarna och det är ju ingen stor grej, annars är det bara bolt on med ny plast och kåpan med hävarmen på lådan. Var in och talade med min åf om detta och han var bussig och skruvade bort kåpan med hävarmen på lådan på en -11 och visade att det inte är någon skillnad på lådorna, det är bara att skruva dit dom nya grejerna. Är riktigt sugen att montera spak istället så jag kan kasta det förbannade vredet.
När jag ändå var där och rotade så kollade jag motorbussningarna också, tycker att det klonkar och att motorn rör sig lite för mycket och dom främre bussningarna ser lite slitna ut så jag tog en bild på dom med, någon annan som råkat ut för det?

* Familjebilder + fyrhjuling 022.jpg (72.03 kB, 615x461 - visat 2004 gånger.)

* Familjebilder + fyrhjuling 026.jpg (56.16 kB, 700x525 - visat 1427 gånger.)

* Familjebilder + fyrhjuling 025.jpg (56.57 kB, 700x525 - visat 1400 gånger.)

* Familjebilder + fyrhjuling 040.jpg (61.01 kB, 461x615 - visat 1472 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld

Utloggad hd70429

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
    • Visa profil
hd70429
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #188 skrivet: 16 januari 2011 kl. 11:24:13 »
 :-\ Köpt En 500 Cectek Gladiator. Plöjt snö och kört lite med den till affären och småärende på byn. Vet enorm lite om detta ämne. Har tydligen fått en modell -11 eftersom jag har växelspak. Växelvred är tydligen en tidigare konstruktion. Motorn är stark, men går liksom alldirg för fullt. Rödmarkeringen når den aldrig till på varvräknaren. Gör så där en 60 knyck. (Räcker för mig, men ändå) Det känns som det skulle finnas än mer krut att hämta.
Sen (med schaktbladet monterat) käns den lite "ginglig", hur är dom utan bladet på. (Kan inte ta av än för snön lär väl vräka ner ett tag till...)
Henrik G Dahl
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad hd70429

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 3
  • Total likes: 0
    • Visa profil
hd70429
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #189 skrivet: 16 januari 2011 kl. 12:20:34 »
Läst lite om alla problem, men undrar lite hur ni gör.  :-\
Diffar i kras: Diffarna ska aldrig läggas in utan växelreglaget i neutralläge. Lamporna ska tändas innan körning påbörjas. Att lägg in back och sen fram för att sen åter dra till neutral är ganska enkelt och ger spärranordning fullt inkopplat läge. Vill höra om ni sen får sönder den! (Sen går varvtal/Effektbegränsaren in om neutralläge inte används vid inläggning, den är gjord så)
Elektronikproblem: Är nästan säker på varifrån dessa kommer. Startas maskinen innan databoxen är fullt laddad och uppdaterad så kommer dessa mystiska oförklarliga problem med brinnande boxar och lampor i disply som inte fungerar eller gör det hela tiden. Gör så här: Vrid på nycklen, vänta till varv-visaren gått i botten och ställt sig på 0 igen. Koppla sen in startmotorn. Vänta sen att lägga in växel tills motorn gått ned på tomgång, den går lite fortare i början. Den ska inte belastas under denna korta stund, då den är till för att ge full smörjning samt få elektroniken rätt inställd.
När starten startat och knappen släpps bildas transgenter som slår rakt in i databoxar och övrig el.utr. De kommer från att startmotorn inte helt stannat utan snurrar och blir då en generator utan strömbegränsing. Detta klarar elektroniken om den är fullt igång, annars ofta problem. (Nyare bilar har eleminerat problemen med att startprocessen inte kan påverkas av föraren. efter tryck på strtknappen tar bilen elektronik över och styr helt startprocessen)
Inte kört länge med min, men inga problem än, fast den varit mer våt än torr, kört i snö och blöta. Startar och går som en klocka ännu....
Henrik G
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Sonett

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 59
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Sonett
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #190 skrivet: 16 januari 2011 kl. 16:10:10 »
Din maskin bör gå fortare än 60 min gör ungefär 100, det och att den inte varvar låter lite som att stoppskruven till tumgasen är inskruvad, har du kollat den ev. skruva ut den? Ställ på fjädrarna lite mer och kanske pumpa hjulen lite mer om du ska åka väg med plogbladet så blir det bra ()p åkte till brorsan och plogade förra vintern ca: 2 mil tur och retur och höll 70, den gick kanonfint på vägen.
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10
SMC Wildcat 500 -09 Såld

Utloggad Moonrebel

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 53
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Moonrebel
SV: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
« Svar #191 skrivet: 16 januari 2011 kl. 20:04:52 »
hd70429 din maskin är säkerligen fortfarande strypt med en metallbricka vid spjällhuset som gör att du inte kan gasa fullt
satm skruven vid tumgasen. när dom är strypta ska dom toppa ca 60 så det verkar mest logiskt. å att köra utan plogblad så kommer du upptäcka maskinens fulla kraft blir en helt annan maskin själv skruvar jag bort plogen är så lätt med bara två skruv under ska dock svarva till två sprintar för att göra det endå lättare då det inte är så kul med plog på ute i skogen  ;D
Anmäl till moderator   Loggat
Cectek Gladiator -10   Såld
Smc 700 Jmax Skrotad

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 15 [16] 17 ... 31  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI Gladiator , Officiell tråd.
 


Online just nu.

842 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 896. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
  • Högdahl: 🍻🍺
    9 mars 2023 kl. 14:10:18
  • Jennil: Hej någon som har plast kåpor till suzuki lt250r? Helst 1986? Men funkar mellan 85-92 maila mig isåfall, ultra_jens@hotmail.com
    18 februari 2023 kl. 09:40:29
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info