En sak jag har fått lära mig under tiden jag har kört quad är att det är bättre att gå för något ordentligt från början! Man kanske inte behöver köpa en 700 raptor eller en yfz som första quad men om man köper en tex 200cc Kina maskin utan märke för under 20 papp så kommer man ångra sig rätt fort.. Du får aldrig tillbaka pengarna och du kommer vilja byta upp dig så fort du märker att den:1.inte är tillförlitlig2.spenderar mer tid i meckarbänk än på vägen3.inte ger den kicken som man vill få ut av att köra quad. kör man inte quad för adrenalin så kan man lika gärna köpa en ford fokus -89a...Jag började mitt åkande med en moped quad efter att jag skadat mig i en moppeolycka och inte kunde stödja på foten, men ville köra ändå Det var en Adly Z-1 50cc och det var kul så när jag fyllt körkort så ville jag ha större och mer, så jag köpte en billig 200cc kina maskin som jag troligen spenderade mer tid med att sparka på än att köra.. Bara det faktum att tanklocket läckte in regnvatten och fick motorn att packa ihop stup i kvarten måste väll säga allt!? Eller att man fick sitta kudde vid middags bordet för att fyrhjulingen skakade så mycket att man var helt utmattad varje gång man kom hem, Detta berodde föresten på att inte en fälg va rätt balanserad och att hjullager/A-armar lika gärna kunde vara gjorda av Lego..Nu kör jag en YFZ 450 och är väldigt nöjd! Nu menar jag inte att alla ska gå och lägga ut 90 papp på sin första quad, men skippa mellantingen och skaffa nått ni kan lita på! Dom stora märkena är bättre, det är bara så!
Men Dinlin är väl ändå inte från Kina, fast man kan tro det. Dinlins problem är att den är prissatt som en premium och byggd som en.. hmm inte premium.
Vad är det för fel på Dinli då?Mycket för pengarna.Har inga fel på min förutom felen alla andra har på märkes hjulingarna(nått lager, lite plast)problemet är väl att dinli är för billig så att fel personer köper dessa och sedan inte har råd att hålla efter grejorna Sedan är det väl för att det är sålt väldigt många som det säljs fler beggade, inte för att man inte är nöjd med den.Allt var väl inte det bästa från början men nu för tiden har dessa delar byts ut(dem flesta)En dinli startar då efter en tvätt
3.inte ger den kicken som man vill få ut av att köra quad. kör man inte quad för adrenalin så kan man lika gärna köpa en ford fokus -89a...
Citera3.inte ger den kicken som man vill få ut av att köra quad. kör man inte quad för adrenalin så kan man lika gärna köpa en ford fokus -89a...håller med. Dom som köper sig en SMC 300 t.ex för att LEKA med... hmmOKAY! men jag undrar var det roliga ligger, min 4x4 Skoda octavia på allt för lite hästar är roligare att köraHar en Hyosung 450 och visst motor och så är skoj på den och den är gris billig i jämförelse, men å andra sidan mycket sämre.Går inte att förneka att 450 maskinerna är mycket quad för pengarna, även om det ramlar isär lite här å där