Hej !Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom?
Citat från: daltons skrivet 6 september 2008 kl. 22:48:51Hej !Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom? Jag åker 17/36 drevning men med lågprofildäck bak. Tycker det fungerar utmärkt, man behöver inte ligga och tokvarva på 90 km/h. Jag kör Q-max spacers fram och bak, har även ASR A-armar som breddar 2". Utan breddning tycker jag 350:n är obehaglig att köra iom att den är så smal
Citat från: W3D3R skrivet 7 september 2008 kl. 08:51:05Citat från: daltons skrivet 6 september 2008 kl. 22:48:51Hej !Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom? Jag åker 17/36 drevning men med lågprofildäck bak. Tycker det fungerar utmärkt, man behöver inte ligga och tokvarva på 90 km/h. Jag kör Q-max spacers fram och bak, har även ASR A-armar som breddar 2". Utan breddning tycker jag 350:n är obehaglig att köra iom att den är så smal Vad fick du betala för a-armarna?
Citat från: daltons skrivet 7 september 2008 kl. 12:31:33Citat från: W3D3R skrivet 7 september 2008 kl. 08:51:05Citat från: daltons skrivet 6 september 2008 kl. 22:48:51Hej !Någon som åker 17/36 drevning på raptor 350?Isåfall funkar det bra/dåligt,tänkte själv prova (åker i stort sett bara gata)Finns det nån som använder breddnigsbultarna (spacers) och kan rekommendera dom? Jag åker 17/36 drevning men med lågprofildäck bak. Tycker det fungerar utmärkt, man behöver inte ligga och tokvarva på 90 km/h. Jag kör Q-max spacers fram och bak, har även ASR A-armar som breddar 2". Utan breddning tycker jag 350:n är obehaglig att köra iom att den är så smal Vad fick du betala för a-armarna?http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ASR-Warrior-350-Raptor-350-2-Pro-Series-Racing-A-Arms_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ43974QQihZ008QQitemZ180283260765QQrdZ1QQsspagenameZWDVWOm länken inte fungerar så fick jag ge ( med låg dollar kurs) ca 3000 med frakt och allt Blev en enorm skillnad på väghållningen
Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.
Citat från: Kryckan skrivet 8 september 2008 kl. 09:50:51Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla.. 13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.
Citat från: rancor skrivet 8 september 2008 kl. 12:14:17Citat från: Kryckan skrivet 8 september 2008 kl. 09:50:51Jag kör 15/36 i drevning och kör otroligt varierat.Toppfarten enligt den eminenta mätaren uppgår till ungefär 115-120km/h med denna drevning och att ligga i 80-90 är inga problem.Problemet jag upplever med denna drevning, är att 3an känns för lång för busåka i sandgropar och skog, och 2an för kort. Så jag funderar på att montera dit ett 13 framdrev för att se vad den får för karaktär då.Blir nog 17/36 då jag endast tänker pendla (asfalt) så att man slipper varva motorn,och inte behöver tokväxla.. 13 är standard fram, bak kommer jag inte ihåg men då blir maxfart runt 90~10 enl. mätaren fast på enorma varv som är otrevliga att köra med.Jag kör 15 och det är nog bara att glömma skogen men landsväg är det helt okey.