Om man ska trimma försiktigt så kan man göra följande.steg 1.Ta bort snorkel och locket till luftburken och bestycka om förgasaren steg 2. Helsystem sportavgas (bestycka om igen) Alternativt borra ur insatsen ur orginaldämparnsteg 3. DRZ cylinderfotspackning. Höjer kompressionen med 0.9barSteg 4. FCR Flatslide 39mm förgasaresteg 5. Dynatek/vortex CDI.Steg 6. Race kammar, exv HotCams eller webcamsSteg 7. Bigbore 440 eller 454ccSteg 8. NitroFör att få en lugnarre gång tyckte jag att 15-40 drevningen blev perfekt (14-40 orginal)
Tack så mycket Corba.Nu har jag lite att prova innan jag börjar lägga mycket pengar på det här, barnen ska ju också ha leksaker Det räcker nog om jag får bort alla strypningar + filter och ev dynojet för det känns inte som det saknas jättemycket.Fast man blev ju lite sugen på förgasaren med...läste nånstans att Pete tyckte den gjorde mycket./Andreas
Hej.Tyckandet om Eddyn går i sär i 2 läger, de som gillar den och de som hatar den.Jag kan tillägga att de flesta som ratar Eddyn kör själva med FCR :Själv var jag inne på Eddyn ett tag, främst för att den finns speciellt framtagen för Z:an. De flesta som kör FCR har ju tagit en från Yamma 450. Och dels att Eddyn endast har en skruv att justera blandingen med. Skruven kan man justera utan att behöva ta bort något, dvs går att göra när man är ute och kör. Helt klart superlätt att göra.MEN, den största kritiken Eddyn får är att det är omöjligt att få den perfect inställd, eftersom man bara har en justeringsmöjlighet, till skillnad från FCR som har 4 bränslekretsar (Main, Pilot, Leak, Nål) Om man får till Eddyn så ger den ett något bättre vrid på låga varv men tappar lite vid höga varv jfr med FCR. Detta beror på att Eddyn är något mindre i insuget 34x38 jämf med 39mm. Anledningen till att jag trots allt valde en FCR var att jag fick ett bra pris, och jag har aldrig ångrat mig. Men jag har heller aldrig provat Eddyn.