Men grabbar... de här skedsolo ljuden från variatorn har ju jag tjatat om i flera månader. Är de så här era åxå låter Jag har nog ett glapp mellan halvorna på ca 2-3 mm.En massa remdamm får jag åxå, min första rem gick åt efter drygt 100 mil.Den börja växla vid 1550 med orginal fjäder det tror jag beror på att primärfjädern mattas ut för dom blir kortare efter ett x antal mil.Har nu bytt rem och hårdare fjäder i både primär och sekundär variator och skedljuden försvann nästan helt och den växlar nu vid 2100.Men som sagt så har jag hittat ett glapp på sekundär axeln och det känns i hela hojen främst i fottpinarna att det är som små vibbrationer, ni har väl hört och känt hur ett dåligt hjullager i en bil bekänner sig.
Citat från: MR_XMen grabbar... de här skedsolo ljuden från variatorn har ju jag tjatat om i flera månader. Är de så här era åxå låter Jag har nog ett glapp mellan halvorna på ca 2-3 mm.En massa remdamm får jag åxå, min första rem gick åt efter drygt 100 mil.Den börja växla vid 1550 med orginal fjäder det tror jag beror på att primärfjädern mattas ut för dom blir kortare efter ett x antal mil.Har nu bytt rem och hårdare fjäder i både primär och sekundär variator och skedljuden försvann nästan helt och den växlar nu vid 2100.Men som sagt så har jag hittat ett glapp på sekundär axeln och det känns i hela hojen främst i fottpinarna att det är som små vibbrationer, ni har väl hört och känt hur ett dåligt hjullager i en bil bekänner sig.min låter lika på som filmen! men de måste vara nåt me främre eftersom de låter när man står stilla dvs. när bakre variatorn står stilla. men bussningarna mellan yttre skivan och "korgen"måste ja kolla upp :? men kan inte tänka mig hur de skulle kunna ha med tillslagsvarvet att göra...
Är den nån som fått hjälp med sina missljud å glapp i cvt än hos sin åf???min åf höll med om att jag hade ett glapp i sekundär axeln och skulle kolla med BRP om de skulle vara så och om jag skulle få de på garanti men har inte hört nåt mer sen
Intressant diskussion, jag tror dock att det är två olika fel Mr X. Glappet mellan halvorna skulle faktiskt förklara varför din hjuling inte växlar förr än vid 1500 varv med orginal fjäder. Det skall väl vara vid 1250 om jag minns rätt. Våre intressant att veta om glappet är radiellt eller om det är så att att den ena av halvorna är snea?