nej visst man måste dra gränsen för alkoholintag nånstans, men låt säga en person som drar i sig 0,19 promille kan ju bli avsevärt mycket farligare i trafiken än en som drar i sig 0.5 promille, och det är realistiska siffror.Det GÅR ju inte att ha enskilda gränser för olika folk, men likaså är det mer "rätt" att köra med säg 0,3 promille i blodet.Jag tror många inte förstår hur jag ser på saken så därför släpper jag det här. och nej ni som tror att jag tycker det är helt okej att köra full bara för att så är det ju inte så. men har jag tagit 2 öl och ska fara till en kompis som bor 5 km bort 3-4 timmar senare så drar jag mig inte för det!. eftersom jag är kapabel till precis samma saker som innan, även om det enligt svensk lag är FEL...Det är bara att bocka av och se hur duktiga ni är själva... Tänk även på att jag kör QUAD och inte ATV, här är dom saker jag sysslar med titt som tätt.- Kört utan hjälm- Kört för fort- För hög ljudnivå- Ostrypt- icke godkända backspeglar- Kört terräng- vårdslös körning såsom Bakhjulsåka, drifting etc- Stannar sällan HELT vid stopp plikt- Struntar i övergångsställs lagen (detta när jag kör lastbil, för dom har fanimej företräde!)- Kryssa spärrlinjer- Fel körfält- Blinkar inte om jag inte ser nån- Kör ALLTID med Heljus på dagen (vet inte om det är ett brott men jag tror det)ETC ETC ETC!Ja ni ser, så duktig är jag, men lik förbannat har vi som bor här ett eget sätt att tolka lagen, och i andras ögon är jag helt säkert satans eget lilla barn men det som händer är precis lika säkert som vad andra svenssons kallar för vardag.Har man inte vistats stor del ute på landet så är det omöjligt att veta vad jag pratar om, det är ju ett helt annat sätt att se på lagar och regler, dom finns men dom böjs!. Finns ju ingen som bränner hembränt heller^^Sen att det här med att köra någon som är sjuk som jag sa innan osv, chansen är väl större att man vinner 1 miljon på lotto, men likaväl så finns det där. så att säga att Alkohol och framförande av fordon är HELT uteslutande, jorden får hellre gå under, det är FEL!Sen på det DonKichote sa... Jag skulle tro att dom drar Quad och ATV över en kam, enligt mig så har inte riktigt en ATV på vägen att göra likaväl som en Quad inte har i skogen att göra, för det är 2 helt olika saker att köra, men framförallt på vägen, skulle vilja se en ATV göra undanmanöverstestet man för göra när man tar MC kort, går ju garanterat med en quad bara det är lite bredare, en ATV skulle inte jag vågat prova med i alla fall.. 50, 70 och 90 km/h.Det jag sett på bilder från tidningar osv så verkar det vara mest ATV's som kraschar och så. Nu låter det väl som jag pinkar på alla som kör ATV men jag har inget emot dom bara att en quad har mer på vägen att göra än en ATV
-- klipp- Kört utan hjälm- Kört för fort- För hög ljudnivå- Ostrypt- icke godkända backspeglar- Kört terräng- vårdslös körning såsom Bakhjulsåka, drifting etc- Stannar sällan HELT vid stopp plikt- Struntar i övergångsställs lagen (detta när jag kör lastbil, för dom har fanimej företräde!)- Kryssa spärrlinjer- Fel körfält- Blinkar inte om jag inte ser nån- Kör ALLTID med Heljus på dagen (vet inte om det är ett brott men jag tror det)-- klipp
Enl. Polisen är det för snåriga regler ang. fyrhjulingar.Vissa är regade som Traktor,andra som Terrängskoter,andra är motorcykel-regade och sen finns det moped-regade fyrhjulingar! Och för att ytteligare krånla tilld et så kan amn även ha en oregad fyrhjuling! 8O Helt OMÖJLIGT att hålla reda på!Jag tror ju mera det är viljan att sätta sej in i frågan som är problemet.Bara intresset fanns tror jag knappast nån skulle ha några problem att se skillnad på en Raptor 700,en Renegade 800 och en 50cc eu-Moppe, dom är ju inte lika som bär direkt tycker jag,men det är väl bara jag det....