Citat från: "Dicke"Körde i 50-60 km när den plötsligt börjar att knacka,låter som ett väldigt högt ventilspel,endast vid gas ej på tomgång,låter både uppe vid toppen och nere vid veven.Har kollat ventilspel OK,kan det vara ett vevlager eller en kolvbult?Har gått endast 200 timmar HMMM min knacka vid gas på drag å det var vevlager ras .dom dära knackningarna kommer oftas vid belastning kan var vevlager eller kolvbult då . kan vara så att man ar kört med för lite olja kawan MÅSTE man ha koll på olje stickan måste stå på max (ja körde me för lite olja)
Körde i 50-60 km när den plötsligt börjar att knacka,låter som ett väldigt högt ventilspel,endast vid gas ej på tomgång,låter både uppe vid toppen och nere vid veven.Har kollat ventilspel OK,kan det vara ett vevlager eller en kolvbult?Har gått endast 200 timmar
Precis så vart det med min,knackar vid gas ej på tomgång,i neutralläge,jag tyckte den blev lite motorklen oxå,men kan vara inbillning.Jag kollade oljan innan körning å den var på halva strecket,jag trodde det räckte,men tydligen inte,kollar man oljan med stickan helt nedskruvad eller ej ? vart det dyrt att renovera ? bytte du bara vevlager? eller fick du slipa veven oxå