Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd

Författare Ämne: Vill få mer fart och kraft!  (läst 5174 gånger)

Utloggad buffelhorn

  • Buffelhorn
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 745
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Min Linhai 300 4x4. Såld!
    • Visa profil
Vill få mer fart och kraft!
« skrivet: 24 maj 2008 kl. 19:13:47 »
Har klippt varvstoppet. det funkar jätte bra men jag vill få mer fart och kraft. Har en 300 4x4. :oops:  :roll:  :lol:  :lol:
:DVLinhai 300 4x4. Såld!
Vill ha en Kawasaki.
Har fått min Cf Moto BE. Äntligen :) 11 02 03
Kanske köper min kawasaki i sommar.
Det blev en gpz 900 r.
Och en suzuki Hayabusa:)

Utloggad buffelhorn

  • Buffelhorn
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 745
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Min Linhai 300 4x4. Såld!
    • Visa profil
Vill få mer fart och kraft!
« Svar #1 skrivet: 24 maj 2008 kl. 20:53:23 »
Någon som vet hur man kan få upp farten lite? Då man inte kör i skogen så vill jag få en bättre fart, någon som har ett förslag? 8O
:DVLinhai 300 4x4. Såld!
Vill ha en Kawasaki.
Har fått min Cf Moto BE. Äntligen :) 11 02 03
Kanske köper min kawasaki i sommar.
Det blev en gpz 900 r.
Och en suzuki Hayabusa:)

Utloggad mats_o

Vill få mer fart och kraft!
« Svar #2 skrivet: 24 maj 2008 kl. 20:55:31 »
Större munstycke.
bättre avgasssytem
Det finns en 297 CC cylinder på den sydafrikanska markanden
har för mig att jag har sett 330 på USA markanden men om de passar till en europeisk grundmotor... Ingen aning
inhai 260 -07
Hemmabyggt släp

Utloggad Rohnny

Vill få mer fart och kraft!
« Svar #3 skrivet: 24 maj 2008 kl. 20:57:20 »
Inte muligt.  Om ni lettar viktorna så går den bettre i bakkar. Om ni setter på tyngre viktor så går den bettre på flatmark men årkar inte så mycke i bakkar.
 Måste finne vikt som ni er nøyd med  ( i bakkar og på slettan)  eller så må ni bytta til større atv.
. Stormo
-----------------------------------------
2008 Can-Am Spyder SM5 + Henger
2008 Can-Am 800 LTD (Solgt)
2007 Polaris Sportsmann 500 x2 (Solgt)
2006 Linhai 300 4x4 (Solgt)

Forlåt min Svenska men jag er Norsk och prøver. ;)

Mine Bilder http://atv.stormweb.no

Utloggad buffelhorn

  • Buffelhorn
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 745
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Min Linhai 300 4x4. Såld!
    • Visa profil
Vill få mer fart och kraft!
« Svar #4 skrivet: 24 maj 2008 kl. 21:05:49 »
Jag vill inte byta min linhai jag är nöjd med den, men vill få lite mer fart på landsvägen :lol:
:DVLinhai 300 4x4. Såld!
Vill ha en Kawasaki.
Har fått min Cf Moto BE. Äntligen :) 11 02 03
Kanske köper min kawasaki i sommar.
Det blev en gpz 900 r.
Och en suzuki Hayabusa:)

Utloggad benring

  • www.gooffroad.se
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1659
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Gör det med stil!
    • Visa profil
Vill få mer fart och kraft!
« Svar #5 skrivet: 24 maj 2008 kl. 23:33:14 »
Tjena!

Ägde själv en Linhai 300 2x4 som jag fick upp i mer fart :)

Sagt ovan:
Större munstycke.
Bättre avgasssytem.

Det är dessvärre det som gäller, du har klippt varvstoppet redan.

Byt till 160-munstycke och greja fram ett helsystem avgaserna samt kör med öppen luftburk så varvar den ut helt på det "nya" varvstoppet. (Det stopp CDI'n är gjord för från början.)

Mer än så kommer du inte kunna göra, variatorn lämnar inte mer och CDI'n har nått toppvarv.
Det hjälper alltså inte toppfarten att byta cylinder.

Byter du till större däck så går det fortare men endast om den orkar varva ut. (Vilket en större cylinder kan hjälpa till med, förvisso.)

Lycka till!

Utloggad buffelhorn

  • Buffelhorn
  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 745
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Min Linhai 300 4x4. Såld!
    • Visa profil
Vill få mer fart och kraft!
« Svar #6 skrivet: 24 maj 2008 kl. 23:50:20 »
Tack för tippsen Benring. Men vart kan man hitta munstycken till linhaien? Jag tänker byta avgassystemet och ett bättre insug. :P
:DVLinhai 300 4x4. Såld!
Vill ha en Kawasaki.
Har fått min Cf Moto BE. Äntligen :) 11 02 03
Kanske köper min kawasaki i sommar.
Det blev en gpz 900 r.
Och en suzuki Hayabusa:)

Utloggad benring

  • www.gooffroad.se
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1659
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Gör det med stil!
    • Visa profil
Vill få mer fart och kraft!
« Svar #7 skrivet: 25 maj 2008 kl. 10:36:25 »
Tjena!


Munstycke kan du köpa av mig (www.trech.se) :)

Jag tar 25:- st för dom och rekomenderar iaf 150 & 160 storlek så du kan prova lite.

:)

Utloggad Skier

Vill få mer fart och kraft!
« Svar #8 skrivet: 25 maj 2008 kl. 11:48:07 »
Citat från: "benring"
Tjena!


Munstycke kan du köpa av mig (www.trech.se) :)

Jag tar 25:- st för dom och rekomenderar iaf 150 & 160 storlek så du kan prova lite.

:)


Lite off topic men hur ser man på munstycket vilken storlek den har??
inhai 300 "Monster-Jam" -05

Utloggad olle arboga

Vill få mer fart och kraft!
« Svar #9 skrivet: 25 maj 2008 kl. 18:40:37 »
det står på munstycket hur stort det är
can-am 650xt

Utloggad Rohnny

Vill få mer fart och kraft!
« Svar #10 skrivet: 25 maj 2008 kl. 20:49:04 »
Citat från: "olle arboga"
det står på munstycket hur stort det är
på to linhaier så stemte ikke størrelsen som stod på. Måste metra det med munstyckmetare. Det går at kjøpa.
Om ni bara vil ha mer fart så kan ni bytta viktor. Menar at orginalet er på 112 eller 114gr. Prøva så med rundt 120gr. Men den vil inte årka så mycke i bakkar.
. Stormo
-----------------------------------------
2008 Can-Am Spyder SM5 + Henger
2008 Can-Am 800 LTD (Solgt)
2007 Polaris Sportsmann 500 x2 (Solgt)
2006 Linhai 300 4x4 (Solgt)

Forlåt min Svenska men jag er Norsk och prøver. ;)

Mine Bilder http://atv.stormweb.no

Utloggad STENE

Vill få mer fart och kraft!
« Svar #11 skrivet: 25 maj 2008 kl. 23:30:27 »
Byta vikter gör inget på toppfarten. Detta beror på att orginal vikterna slungar ut maximalt iaf. Så med tyngre vikter får man ett lägre varvtal på maskinen vilket kan vara skönt om man skall puttra fram. Det skall gå att slipa av lite på variation så de främre skivorna går ihop lite mer = remen kommer längre ut och får man en annan utväxling.

Har själv bara provat att klippa varvstoppet samt byta till stora bil däck bak. Att klippa varvstoppet ser jag inte som ett sätt att få maskinen att gå fort på längre sträckor utan bara i "nöd" fall. För jag tror inte att varvstoppet var designat för att strypa manskinen utan för att skydda motorn. Stora däck ger stor skillnad.

Detta är iaf vad jag kommit fram till på min maskin.
Om man vill lämna in sin maskin för "tuning" så tror jag att Benring på trech är rätt person, Han har ägt, kört och skruvat en hel del på linhai.
=============
Linhai Allroad 260 2x4

 


Online just nu.

104 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 125. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Jupiter: Här var det dött.......
    27 oktober 2020 kl. 08:17:02
  • Jupiter: Har vi någon aktiv körning i södra Sverige längre? Någon?
    23 oktober 2020 kl. 20:01:23
  • 800max: Blinkersproblem höger funkar vänster blinkar alla fyra
    16 oktober 2020 kl. 08:02:47
  • Jupiter: Forumet blev aktivt kapat av några medlemmar som öppnade facebook grupper för inbördes beundran, där de kunde köra sitt race och hacka fritt på alla som inte delade deras uppfattningar.
    27 september 2020 kl. 13:14:03
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
Import, sjöfrakter, förtullningar
Svenska apotek med tillstånd