ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Yamaha (Moderatorer: Rickard Marklund, cARLBOM) »
  • Ämne: YFZ450 lv-reg
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 [2] 3 4  Alla   Gå ned

Författare Ämne: YFZ450 lv-reg  (läst 11037 gånger)

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
YFZ450 lv-reg
« Svar #12 skrivet: 16 november 2005 kl. 01:23:58 »
Citat från: "Jocke72"
Jag har inga invändningar emot att Raptorn lämpar sig bäst för den som inte har som huvudsakliga mål att tävla.

Det jag invände emot var att YZF 450:n och Raptor 700 var samma Quad, inget annat


Har du verkligen kontrollerat att sprutet klarar annat system och öppet filter? Många gatcyklar med insprutning gör det nämligen inte, utan måste mappas om för att ge sitt bästa.


/Jocke


Jag har aldrig sagt att det är samma maskin, men mer likt en YFZ än vad Raptor är, blir det inte helt enkelt inte.

Det är alltid säkrast att mappa om, men jämför du jänkarnas 91 oktaniga bensin mot vår 95,96,98 och 100 oktaniga bensin så behövs det ingen ommappning för att motorn kommer att gå snålt, dessutom så kompenserar mappsensorn för luftens densitet. Vi har inte heller lika varmt som jänkarna har, alltså behövs det inte lika fet blandning, och orginalmappningen är garanterat väldigt safe, just för detta ändamål med att byta orginaldelar mot eftermaknadsdelar. Om man nu känner att man vill göra det som sägs vara nödvändigt, dvs mappa om (byta munstycken om det vore en förgasarmotor) så finns det en piggyback-box som kopplas i serie med orginalboxen, vilken du själv kan förvränga ECU'ns signal med genom att skruva på boxens inställningar och med hjälp av dioder ser du hur blandningen är. Här har du en video som visar hur simpelt det är.
http://www.dobeckperformance.com/video/derekisode.asf
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Jocke72

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 985
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Jocke72
YFZ450 lv-reg
« Svar #13 skrivet: 16 november 2005 kl. 03:04:10 »
Citat från: "Mr2t"
Jag har aldrig sagt att det är samma maskin, men mer likt en YFZ än vad Raptor är, blir det inte helt enkelt inte.



Citat från: "Mr2t"
det är ju nästan samma hoj


Citat från: "Mr2t"
Mer identiskt än så går väl endå inte att komma utan att det är samma maskin?



Okej, vi kanske lägger lite olika värderingar i meningarna. Min poäng är att de är två helt väsensskillda fyrhjulingar. Eftersom du hävdade din ståndpunkt mha mått så gjorde jag detsamma fast från ett annat märke. Tanken med det var att specen säger väldigt lite om vilken Quad det är. Isf skulle jag bestämt hävda att LTZ450 har betydligt mer gemensamt med YZF:n än vad Raptorn har. Vilka delar som används är inte så intressant ut det är hur de samverkar som har betydelse.

Men nog bjäbbat om det, jag tror nog att vi egentligen håller med varandra fast på olika sätt. ;)


Vad det gäller mappning så vet jag bara att sprutet inte klarar de stora fluktationer som ett byte av avgas och insug medför. Om det fungerar på Raptorn vet jag inte, men det är värt att kolla. Men det borde ju snurra några XT660:s med de modifikationerna nu så det ska väl inte vara så svårt att hitta.


/Jocke
Anmäl till moderator   Loggat
33 - Boive-Racing.com

Sponsrad av:
Denada
Verktygsboden

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
YFZ450 lv-reg
« Svar #14 skrivet: 16 november 2005 kl. 09:48:40 »
Citat från: "Jocke72"


Men nog bjäbbat om det, jag tror nog att vi egentligen håller med varandra fast på olika sätt. ;)


Vad det gäller mappning så vet jag bara att sprutet inte klarar de stora fluktationer som ett byte av avgas och insug medför. Om det fungerar på Raptorn vet jag inte, men det är värt att kolla. Men det borde ju snurra några XT660:s med de modifikationerna nu så det ska väl inte vara så svårt att hitta.


/Jocke


Jag har fortfarande inte sagt att det ÄR samma maskin, bara att dom är äckligt lika varandra. ;)

Jag vet att du läst mina inlägg på Svenskquadracing, och därmed vet du hur JAG kommer att sköta MIN trimmning, bredbandslambda och fyrgasmätare, då märker man direkt hur fett vs. snålt motorn går och kan anpassa trimmet efter det. Ärligt talat så tror jag inte att mappen som maskinen har orginal, skulle vara så snålt inställd, så att ett helsystem och ett öppet filter skulle kunna göra att maskinen skär ihop pga snål bränsleluft-blandning, men eftersom jag aldrig provat så vågar jag inte svära på det, förän jag testat på min egen. Som jag sa innan så är det alltid säkrast att mappa om styrsystemet men med vår "fina" bensin och kalla klimare klimat så är det kanske egentligen inte  nödvändigt, och var går gränsen!? Det vill jag ha reda på.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Outlander

  • ATV Moderator
  • ******
  • Antal inlägg: 1417
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Outlander
YFZ450 lv-reg
« Svar #15 skrivet: 16 november 2005 kl. 10:57:26 »
Kan bara flika in att Raptor 700 klarar öppen burk och öppet GYT-R system utan att behöva mappas om i sprutet. (Klart från fabrik).

Klarar ECU´n det så klarar den nog allt andra avgas/insugsförändringar också...

Info hämtad från Dirtwheels och ATV Rider.
Anmäl till moderator   Loggat
Outlander
Moderator

Utloggad iroc

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 803
  • Total likes: 0
    • Visa profil
iroc
YFZ450 lv-reg
« Svar #16 skrivet: 16 november 2005 kl. 11:51:19 »
Citat från: "Outlander"
Kan bara flika in att Raptor 700 klarar öppen burk och öppet GYT-R system utan att behöva mappas om i sprutet. (Klart från fabrik).

Klarar ECU´n det så klarar den nog allt andra avgas/insugsförändringar också...

Info hämtad från Dirtwheels och ATV Rider.


jag har läst  en del forum i usa om detta - detta stämmer INTE- motorn går redan ganska snålt från fabrik en extra styrbox måste monteras om man ska mod. ngt .styrenheten kan bara korrigera efter vilken temp det är på luften -inte mängden luft motorn förbrukar.Hmf tex.har en egen styrbox (dobeck )som de säljer . finns flera andra oxå.
Anmäl till moderator   Loggat
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
YFZ450 lv-reg
« Svar #17 skrivet: 16 november 2005 kl. 12:34:36 »
Citat från: "iroc"
Citat från: "Outlander"
Kan bara flika in att Raptor 700 klarar öppen burk och öppet GYT-R system utan att behöva mappas om i sprutet. (Klart från fabrik).

Klarar ECU´n det så klarar den nog allt andra avgas/insugsförändringar också...

Info hämtad från Dirtwheels och ATV Rider.


jag har läst  en del forum i usa om detta - detta stämmer INTE- motorn går redan ganska snålt från fabrik en extra styrbox måste monteras om man ska mod. ngt .styrenheten kan bara korrigera efter vilken temp det är på luften -inte mängden luft motorn förbrukar.Hmf tex.har en egen styrbox (dobeck )som de säljer . finns flera andra oxå.


Iroc: Bläddra tillbaka till sida 1, och läs vad jag har skrivit där.

Amerikanarna kör just nu på en bensin som i folkmun kallas skitbensinen eller vinterbensinen, den är på 91 oktan. Det skiljer minst fyra oktan mot den soppa som vi Svenskar har i våra tankar, och som mest skiljer det nio oktan om man kör med Shells V-power. Jag kan även tillägga att det inte finns någon motor som går snålt från fabrik. Som ett exempel, Subaru Impreza, har ett lambdavärde på Lambda 8 från fabrik, optimal förbränning sker vid lambda 1. Det är för att just tillverkaren vet att det bultas diverse eftermaknads delar så som öppet luftfilter, extraktor grenrör, fullflödes avgassystem etc. Jag kommer själv att mäta up lambda värdet på min 700 när jag får hem den, så att jag kan få svart på vitt. Kanske är jag helt ute och reser eller så har jag helt rätt, vilket jag förmodar att jag har baserat på det jag vet om maskineriet. Jag sitter och trycker på olika Yamahaforum dagarna i ända, och jag kan bara återberätta det jag själv har läst i från den Amerikanska marknaden.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad iroc

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 803
  • Total likes: 0
    • Visa profil
iroc
YFZ450 lv-reg
« Svar #18 skrivet: 16 november 2005 kl. 14:11:38 »
CT RACING en de största atv firmorna i usa:

CT Racing has finished the development of the 700 Raptor pipe. Contrary to popular belief the fuel injection system does not re-calibrate itself for adding an exhaust system, or for any other motor modification. The stock fuel injection system only re-calibrates for air density change. Our pipe kit makes the 700 go very lean with the stock settings,  as any good pipe will do. Once fuel management is addressed we are picking up over 10 HP. Take a look at the whopping 21 HP increase we have at 9000RPM. The fuel management system does allow for tuning, if you do some mods down the road such as adding a high compression piston and cam



HMF i usa skriver så här ang. deras avgassystem:

This system REQUIRES a Dobeck TFI box to re-map the fuel injection system.
This is necessary for the factory warranty to remain valid


jag återger bara det jag själv läser i ämnet pga att jag själv är intresserad
av en raptor 700 är ingen självutnämnd expert.

forumet jag läser på är bluetraxx.com där finns många 700 ägare som skriver om detta kolla där!! 8O  8O
Anmäl till moderator   Loggat
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
YFZ450 lv-reg
« Svar #19 skrivet: 16 november 2005 kl. 14:22:17 »
Iroc: Det gäller USA. Vi har FORTFARANDE bättre bensin och svalare insugstemperaturer. Jag är inte expert på 700R heller, men en sak kan jag, och det är motorer & motorstyrsystem.Och som du säkert vet så är Amerikanarna inte sena på att stämma varandra så fort dom har en fis på tvären, du tror inte att det har lite grann med det att göra ochså? För att slippa behöva betala mångmiljonbelopp till missnöjda kunder, vars maskin KANSKE har rasat pga. handhavande fel. Jag är iallafall personligen övertygad om att det är som jag säger, då Yamaha själva säger så i deras annonsering av maskinen, varför skulle Yamaha själva säga det om det inte stämmer!? Jag lusläser det mesta, och på Yamaha är det bluetraxx, Raptorforum, och YFZCentral som jag läser mest på, men även en massa mindre Yamahaforum.
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad iroc

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 803
  • Total likes: 0
    • Visa profil
iroc
YFZ450 lv-reg
« Svar #20 skrivet: 16 november 2005 kl. 16:05:29 »
Citat från: "Mr2t"
Iroc: Det gäller USA. Vi har FORTFARANDE bättre bensin och svalare insugstemperaturer. Jag är inte expert på 700R heller, men en sak kan jag, och det är motorer & motorstyrsystem.Och som du säkert vet så är Amerikanarna inte sena på att stämma varandra så fort dom har en fis på tvären, du tror inte att det har lite grann med det att göra ochså? För att slippa behöva betala mångmiljonbelopp till missnöjda kunder, vars maskin KANSKE har rasat pga. handhavande fel. Jag är iallafall personligen övertygad om att det är som jag säger, då Yamaha själva säger så i deras annonsering av maskinen, varför skulle Yamaha själva säga det om det inte stämmer!? Jag lusläser det mesta, och på Yamaha är det bluetraxx, Raptorforum, och YFZCentral som jag läser mest på, men även en massa mindre Yamahaforum.


Visst i usa är dom självklart rädda för stämning osv..

Du skriver "detta gäller usa"-+"vi har bättre bensin och svalare insugninstemperaturer( i sverige)"..är det aldrig såå kallt i usa som i sverige då eller?

Det finns ju BÄTTRE bensin att köpa i usa oxå om man vill -t.om racesoppa..

menar du då att man INTE behöver en extra box i usa OM: 1:det är lika kallt i usa som sverige ,2: man har  95-99 oktan soppa

Har letat efter vad yama själva säger om att montera trim - hittar inte ngt förutom detta:
Yamaha fuel injection means consistently excellent engine performance in a wide range of conditions, elevations, and temperatures

betyder ung. att inspr kompenserar för olika körförhållanden,höjd,och temperaturer bara...står inget direkt om trim-finns det att läsa nån annanstans??

Tycker ju iofs att det vore skit att man MÄSTE köpa en box oxå när man byter tex avgas
Anmäl till moderator   Loggat
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Jocke72

  • ATV Extreme
  • ******
  • Antal inlägg: 985
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Jocke72
YFZ450 lv-reg
« Svar #21 skrivet: 16 november 2005 kl. 17:01:47 »
Kanske jag som är lite seg men vad har mappningen, i förhållande luft/bränsle, att göra med vilket oktan du kör på? Oktan hör ju ihop med hur hög kompression du kan köra innan det självantänder.

Det är ju inte aktuellt i vårt exempel då vi bara byter rör och insug, kompressionen är konstant. Det är alltså mängden luft/bränsle som behöver ändras (sen kan man säkert behöva optimera tändningen också). Med det i åtanke hänger jag inte med i resonemanget kring att de kan ha lägre oktan i staterna...

Men jag kanske missar något?


/J
Anmäl till moderator   Loggat
33 - Boive-Racing.com

Sponsrad av:
Denada
Verktygsboden

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
YFZ450 lv-reg
« Svar #22 skrivet: 16 november 2005 kl. 17:25:16 »
Citat från: "Jocke72"
Kanske jag som är lite seg men vad har mappningen, i förhållande luft/bränsle, att göra med vilket oktan du kör på? Oktan hör ju ihop med hur hög kompression du kan köra innan det självantänder.

Det är ju inte aktuellt i vårt exempel då vi bara byter rör och insug, kompressionen är konstant. Det är alltså mängden luft/bränsle som behöver ändras (sen kan man säkert behöva optimera tändningen också). Med det i åtanke hänger jag inte med i resonemanget kring att de kan ha lägre oktan i staterna...

Men jag kanske missar något?


/J



Ja ni verkar missa en del.
 Ju högre oktanantal du har i din bensin ju bättre förbränning får du. När du skruvar på ett filter och ett avgasystem så andas motorn bättre. När motorn andas bättre så får du mindre mottryck på avgassidan. Har du mindre mottryck så tvingar du förbränningen längre ut mot avgassidan och får bättre skjuts på avgaserna, visa påstår till och med att dom sugs ut istället för att knuffas ut av kompressionen. När du har ett högre oktanantal så får du en mer fullständig förbränning och du slipper att låta avgastakten vara kvar  i förbränningsrummet/kollektorn lika länge. Ingen av er verkar ha uppfattat att det enda som Dobeck gör, är att ändra mängden bensin som sprutas in genom spridaren (ju bättre soppa, ju mindre behöver den), alltså är det öppning och stängningstiden på spridaren som korrigeras alltså backar den inte ens tändningen, så att kalla det för mappning är egentligen fel om man ska vara Svenskt korrekt.

Visst finns det svalare delar av USA, och visst finns det racesoppa att köpa, men tror du själv på att dom tankar 120 oktanig bensin för 45:- litern i sina hojar? Dom tankar det som finns i pumparna, och det är 91, och på enstaka ställen 93 oktan. Så ja, jag hävdar att du inte behöver en Dobeck box bara för att du använder dej av eftermaknadsfilter och avgassystem i Sverige. Rätta mej gärna om jag har fel :!:
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Mr2t

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1838
  • Total likes: 0
    • Visa profil
Mr2t
YFZ450 lv-reg
« Svar #23 skrivet: 16 november 2005 kl. 17:45:16 »
Nu har jag väl iallafall bevisat motsatsen? Och visst hade jag rätt?  :o
Lyssna/titta på videoklippen ochså.

http://www.atvscene.com/machines/yamaha/raptor700-06.htm#
Anmäl till moderator   Loggat

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 [2] 3 4  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Yamaha (Moderatorer: Rickard Marklund, cARLBOM) »
  • Ämne: YFZ450 lv-reg
 


Online just nu.

543 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 617. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info