Ja det lär inte bli montering i helgen glömde att beställa kolvringarna! Annars var lev. snabb ett dygn! Nu funderar jag vad det är för mått på 170 munstycke då inte det finns hos dealy utan bara mindre upp till 160.Vart kan man beställa detta?
Ja nu har vi satt ihop motorn igen och det är bara plasten kvar! Har bytt kolvringarna, slipat in ventilerna, bytt ventiltätningar, slipat schimsen eller hur det stavas :-) ,hornat cylindern mm. ja det är som en ny motor! Det är första gången jag ger mig på en 4 taktare men med bra hjälp så fixar allt sig! Startade upp motorn utan problem! passade på att flyta in batteri och byta till UNI filter och nytt munstycke! Bytte ut alla skruvar i förgasaren till insex och borrade ur brickan till luftskruven. En gänga ska vi åtgärda i morgon (borra och sätta i en ny) alla skruvar är dragna med moment och detta är viktigt om någon annan lika som jag är amatör och tror att man kan dra dom endå 8O Ja nu kan jag delta på vår egen träff den 29 maj - 1 juni hoppas jag, har varit nervös över att jag skulle behöva cykla runt! Måste säga att det har varit gansa kul att skruva och att man ofta målar f_n på väggen men med bra verktyg, snabba leveranser och bra vänner fixar sig det mesta! Tack Lazze Olsson Storvik!