Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: KFX400  (lĂ€st 2728 gĂ„nger)

Utloggad Papakeno

KFX400
« skrivet: 2 november 2005 kl. 12:56:38 »
Funderar pÄ att byta upp mig och har fÄtt ett visst intresse för KFX400 som tydligen gÄr att fÄ vÀgreggad. NÄgon som vet om det Àr en bra maskin? Hur Àr ax? HÄllbarhet? Hur mycket soppa per mil? Toppfart? Antal hk strypt resp. ostrypt? Kort sagt all info ni kan ge mig tar jag glatt emot. Finns det nÄgon annan jÀmförbar maskin som ni skulle rekommendera istÀllet för i stort samma peng? (inget snack om Dinli & Raptor nu för dessa kÀnner vi alla vÀl till vid det hÀr laget...)

Utloggad Orre

KFX400
« Svar #1 skrivet: 2 november 2005 kl. 13:20:16 »
Jag tycker kfx Ă€r mycket prisvĂ€rd maskin, jag har en ltz400 och dom Ă€r ju exakt samma maskin jag har ALDRIG haft strul med den den har bara fungerat perfekt  :)
Om du nu ska ha den vÀgreggad sÄ funkar den bra pÄ vÀgen har kört supermotard tÀvlingar med min och den Àr lite hög men det spelar inte sÄ stor roll pÄ gatan.
Jag tycker du borde satsa pĂ„ en kfx  :)
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad iroc

Re: KFX400
« Svar #2 skrivet: 2 november 2005 kl. 16:40:45 »
Citat frÄn: "Papakeno"
Funderar pÄ att byta upp mig och har fÄtt ett visst intresse för KFX400 som tydligen gÄr att fÄ vÀgreggad. NÄgon som vet om det Àr en bra maskin? Hur Àr ax? HÄllbarhet? Hur mycket soppa per mil? Toppfart? Antal hk strypt resp. ostrypt? Kort sagt all info ni kan ge mig tar jag glatt emot. Finns det nÄgon annan jÀmförbar maskin som ni skulle rekommendera istÀllet för i stort samma peng? (inget snack om Dinli & Raptor nu för dessa kÀnner vi alla vÀl till vid det hÀr laget...)


hade en kfx innan som ja preppa med 440 kit ,yoshi avgas,cdi + lite till gick mkt bra Äkte pÄ bakhjulen 1-4:e vÀxeln aldrig nÄgra problem med den- Àr ju samma som ltz, sen finns ju kxr:en i orange/svart som e snyggt tycker jag...ps finns pÄ minhoj.se
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Orre

KFX400
« Svar #3 skrivet: 2 november 2005 kl. 16:57:56 »
Bara en frÄga iroc varför bytte du till kxr ?
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad iroc

KFX400
« Svar #4 skrivet: 2 november 2005 kl. 17:05:23 »
Det finns tyvÀrr inte sÄ mÄnga stÀllen att Äka pÄ hÀromkring sen va den inte reggad-ville ha en reggad för gata-var bara en slump att ja köpte en kxr- MEN ja saknar faktiskt min kawa snyft :cry:
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Papakeno

KFX400
« Svar #5 skrivet: 2 november 2005 kl. 18:14:39 »
OK! LĂ„ter schysst.
Jag har faktiskt fastnat för den orange kawan jag ocksÄ, den Àr rÀtt lÀcker. Kollade suzuki ocksÄ och visst fan Àr det samma maskin, hur kan det komma sig? Visste inte att det fanns ett samarbete mellan Kawa och dem?
Kollade runt lite och fick fram att maskinen ger ca 40 hk ostrypt, kan det stÀmma?

Utloggad iroc

KFX400
« Svar #6 skrivet: 2 november 2005 kl. 19:24:52 »
28-32 pÄ bakhjulen

kolla pÄ z400central.com dÀr finns allt att lÀsa

 
 [/img]
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Papakeno

KFX400
« Svar #7 skrivet: 2 november 2005 kl. 19:47:32 »
Citat frÄn: "iroc"
28-32 pÄ bakhjulen


TĂ€nkte vĂ€l det...Upplevde du inga som helst nackdelar med KFX:en? LĂ„ter lite otroligt att den skulle vara helt fri frĂ„n trubbel. Vore ju otroligt positivt om maskinen verkligen Ă€r 100% felfri för bĂ€ttre köpargument Ă€r ju svĂ„rt att hitta  :D

Utloggad MinHoj.se

KFX400
« Svar #8 skrivet: 2 november 2005 kl. 22:21:58 »
Prisskillnaden mellan dessa Àr ca 5000kr & det Àr nog vad ett komplett plastkit i orange kostar(LTZ-KFX).
Det Àr f.ö den enda skillnaden mellan dessa..
Sista 3 Ären har Kawa & Suzuki haft ett nÀra samarbete pÄ 2hjulssidan,sÄ dÄ vart det enkelt för dom gröna att köpa en fÀrdig gul.. 8)
En Yfz450r-14, gul LT500R-87 m.m Ät mig sjÀlv(Nr60)
Å en massa Fox Evol-X
Å en massa DMC & Houser's...
Å en hög med Precision RP...
Å nĂ„ra HIPERs m.m
Å en vĂ€ldig massa annat...

Finns pÄ www.minhoj.se

Utloggad Papakeno

KFX400
« Svar #9 skrivet: 3 november 2005 kl. 09:02:20 »
Citat frÄn: "MinHoj.se"
Prisskillnaden mellan dessa Àr ca 5000kr & det Àr nog vad ett komplett plastkit i orange kostar(LTZ-KFX).
Det Àr f.ö den enda skillnaden mellan dessa..

Shit! Nu hamnar man i den dÀr kassa sitsen igen. Dvs Àr det verkligen vÀrt 5 papp bara för att det stÄr Kawa och Àr en annan fÀrg?
Är ju troligen bĂ€ttre att köpa Suzukin och lĂ€gga 5 papp pĂ„ lite godis till den...fast gult Ă€r ju inte en fĂ€rg som jag Ă€lskar och vitt Ă€r rent av fult pĂ„ en quad. :? Snyft! Jag fĂ„r köpa en Polaris istĂ€llet  :wink:
Tack allihop för er info ang. detta. Verkar inte som om nÄgon vill rekommendera mig att kolla pÄ nÄgot annat sÄ jag fÄr vÀl utgÄ frÄn att det Àr jÀkligt bra maskiner iaf. Börjar bli dags för provkörning dÄ... :D

Utloggad iroc

KFX400
« Svar #10 skrivet: 3 november 2005 kl. 10:31:41 »
Citat frÄn: "Papakeno"
Citat frÄn: "MinHoj.se"
Prisskillnaden mellan dessa Àr ca 5000kr & det Àr nog vad ett komplett plastkit i orange kostar(LTZ-KFX).
Det Àr f.ö den enda skillnaden mellan dessa..

Shit! Nu hamnar man i den dÀr kassa sitsen igen. Dvs Àr det verkligen vÀrt 5 papp bara för att det stÄr Kawa och Àr en annan fÀrg?
Är ju troligen bĂ€ttre att köpa Suzukin och lĂ€gga 5 papp pĂ„ lite godis till den...fast gult Ă€r ju inte en fĂ€rg som jag Ă€lskar och vitt Ă€r rent av fult pĂ„ en quad. :? Snyft! Jag fĂ„r köpa en Polaris istĂ€llet  :wink:
Tack allihop för er info ang. detta. Verkar inte som om nÄgon vill rekommendera mig att kolla pÄ nÄgot annat sÄ jag fÄr vÀl utgÄ frÄn att det Àr jÀkligt bra maskiner iaf. Börjar bli dags för provkörning dÄ... :D


Visst f-n det Àr svÄrt att vÀlja har sjÀlv en kymco som jag trivs bra med,men det Àr ju alltid skoj att byta mot nÄt annat hade inte pengar nÄn betydelse hade ja nog provat me en raptor 700, ett alternativ Àr ju annars en raptor 350- Àr klassen under kfx:en eller en dinli 450
Raptor 700 se
Goldspeed bumper
Tusk nerfs
kenda klaw
mod. topp
je 11:1
kds +2 tb
## 4sale ##
 
#Life is too short to race a cheap quad.

Utloggad Papakeno

KFX400
« Svar #11 skrivet: 3 november 2005 kl. 14:14:14 »
Citera

Visst f-n det Àr svÄrt att vÀlja har sjÀlv en kymco som jag trivs bra med,men det Àr ju alltid skoj att byta mot nÄt annat hade inte pengar nÄn betydelse hade ja nog provat me en raptor 700, ett alternativ Àr ju annars en raptor 350- Àr klassen under kfx:en eller en dinli 450


Visst Ă€r det svĂ„rt men halva nöjet för mig Ă€r att jaga runt efter bĂ€sta möjliga maskin, skulle inte förvĂ„na mig om jag hĂ„ller pĂ„ och vĂ€nder och vrider pĂ„ olika maskiner Ă€nda fram till vĂ„ren innan jag bestĂ€mmer mig  :lol:
Dinli Àr intressant men den kÀnns inte riktigt fÀrdig, mycket beroende pÄ att jag lÀst i en del andra inlÀgg om skydd som har smÀlt och detaljer som saknas m.m. Det Àr tveklöst en bra maskin men jag vÀntar gÀrna tills barnsjukdomarna Àr lösta innan jag köper en Dinli. NÀsta Ärsmodell kanske Àr mer att strÀva efter i det fallet. Raptor 350 ligger med i pipelinen för de maskiner som Àr intressanta men jag Àr rÀdd att den kan kÀnnas lite liten efter ett tag för det Àr det som har hÀnt med CBW:n som jag har nu. Den var helt ok de första mÄnaderna men nu vill jag ha mer pulver för att kunna leka ordentligt lÀngs skogsvÀgarna hÀruppe i bushen.

 


Online just nu.

168 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Johan U, ra,
Flest online idag: 181. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme