Följande BÖR ni tänka på när ni byter oljan på era Dinli maskiner.När ni bytt filter och fyllt på olja till rätt nivå i oljetanken skall slangen mellan oljetanken och motorn "strypas åt helt" och motorn startas på tomgång i ca 10 sec. ( OBS: Slangen skall hålls helt strypt under dessa 10 sec ). Stäng av motorn och släpp sedan på slangstrypningen och en "slurp" skall höras. först då har oljan gått runt ordentligt och all luft är borta ur slangsystemet.Kontrollera oljenivån i tanken och fyll på vid behov, vilket oftast behöver göras./450cc
Citat från: "450cc"Följande BÖR ni tänka på när ni byter oljan på era Dinli maskiner.När ni bytt filter och fyllt på olja till rätt nivå i oljetanken skall slangen mellan oljetanken och motorn "strypas åt helt" och motorn startas på tomgång i ca 10 sec. ( OBS: Slangen skall hålls helt strypt under dessa 10 sec ). Stäng av motorn och släpp sedan på slangstrypningen och en "slurp" skall höras. först då har oljan gått runt ordentligt och all luft är borta ur slangsystemet.Kontrollera oljenivån i tanken och fyll på vid behov, vilket oftast behöver göras./450ccvilken slang ska man strypa det finns ju 3st
Citat från: "vulkjohan"Citat från: "450cc"Följande BÖR ni tänka på när ni byter oljan på era Dinli maskiner.När ni bytt filter och fyllt på olja till rätt nivå i oljetanken skall slangen mellan oljetanken och motorn "strypas åt helt" och motorn startas på tomgång i ca 10 sec. ( OBS: Slangen skall hålls helt strypt under dessa 10 sec ). Stäng av motorn och släpp sedan på slangstrypningen och en "slurp" skall höras. först då har oljan gått runt ordentligt och all luft är borta ur slangsystemet.Kontrollera oljenivån i tanken och fyll på vid behov, vilket oftast behöver göras./450ccvilken slang ska man strypa det finns ju 3stDet är den slangen som ansluts på ovansidan av oljetanlen,(det är vevhusventilationen) alltså inte matning eller returslangen till motorn....