Nu har jag kollat upp på en ny vinch och det är en stopp skruv insex 3mm.Som inte är tillräkligt åtskruvad "svårt att se när vinchen är monterad"Bara att skruva åt så funkar det igen.
Hej!Jag har inte behövt använda min nya winch förrän ikväll, när jag winchat upp mig och kom hem tänkte jag dra ut vajern i sin fulla längd och rulla på den på nytt för att vara säker på att jag inte rullat upp den snett på trumman eller nåt. Frikopplar winchen och drar ut vajern, blir lite förvånad när jag har vajern i handen efter några meter, ska den inte sitta fast i trumman? Ser att det är ett hål i trumman där jag förmodar att man ska sticka in vajern, men ska den inte låsas med något?Skulle ju vara lite besvärligt om man råkade dra ut den för långt när man sitter i ett lerhål tex.Har funderat på att stoppa dit syntetlina istället eftersom den är lite roligare att handskas med plus att jag såg att vajern som sitter där är skadad på några ställen, vilket den inte bör vara eftersom jag endast använt den en gång och det genom snön Om man skaffar syntetlina, hur fäster man den på trumman?Edit: När jag winchade upp mig hade jag bara ut ca 5 meter.
Jag brukar tvätta min vajer efter "böskörning", drar ut hela och tvättar den, sen sprutar jag på vajer-silikon
Antar att det är denna:http://byggplast-batprylar.se/F%C3%B6rt%C3%B6jning/Linor/Skotlina/DYNEX_4MM_100MMen var ju lite jobbigt med 200:- i frakt samt att man inte kan betala med kort, vara faktura (mot en avgift på 29:-) eller avbetalning...
Ska man använda låsskruven om man använder syntetlina eller bör man göra på något annat sätt?