tror nog det där är en startspärr,du måste väl dra in kopplingshandtaget för att starta eller?
Citat från: MrB skrivet 7 maj 2009 kl. 18:53:04Citat från: st0kk skrivet 7 maj 2009 kl. 18:12:47kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...Har gjort rent och kollat alla kontakter och skarvar jag hittat, dem verkar ok, har ingen mätutrustning(el) just nu så jag beställde en ny tändspole på nätet för 200 och hoppas att det är den som spökar, annars blir det väll en ny CDI-box?tändboxen, det är den "större" boxen med ett 4-sladdars och ett 2-sladdars ut/intag? även kallad CDI-box?vad har den för funktion förrutom att "tända" o ge gnista? kollade runt lite på nätet och det fanns i prisklasser från 300-3000 typ...Sen undrar jag vad den lite mindre boxen på höger sida fram är förnågot, nån som vet?även nyfiken på vad givaren/knappen som sitter på kopplingshandtaget är, inte back knappen utan en pryl som synns på "innuti" om du drar in kopplingen?Ta en bild... så kanske jag kan svara.. förstår inte riktigt vad du menar.
Citat från: st0kk skrivet 7 maj 2009 kl. 18:12:47kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...Har gjort rent och kollat alla kontakter och skarvar jag hittat, dem verkar ok, har ingen mätutrustning(el) just nu så jag beställde en ny tändspole på nätet för 200 och hoppas att det är den som spökar, annars blir det väll en ny CDI-box?tändboxen, det är den "större" boxen med ett 4-sladdars och ett 2-sladdars ut/intag? även kallad CDI-box?vad har den för funktion förrutom att "tända" o ge gnista? kollade runt lite på nätet och det fanns i prisklasser från 300-3000 typ...Sen undrar jag vad den lite mindre boxen på höger sida fram är förnågot, nån som vet?även nyfiken på vad givaren/knappen som sitter på kopplingshandtaget är, inte back knappen utan en pryl som synns på "innuti" om du drar in kopplingen?
kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...
Någon som vet var det är för bultmönster på en Adly 300 XS, årsmodell 2008? Vad jag kunde hitta på nätet så skulle det vara 4*110mm med centrumhål 90mm. Stämmer det?
Får allt säga att där jag gillar att köra mest (skogen) så är detta en underbar maskin ///Andreas
Du tänker på en 4x4 med ctv?