Det är trivialt enkelt att bestycka om den.jag har uppgraderat båda munstyckena HF160 LF48(?) tror jag att det var.Bort med locket från luftfilterboxen! vi har nog några krökar liggandes i rf, aldrig monterade.Packning behövs nog inte , har iaf ingen på min, och den puffar inte.Måste säga att dessa maskiner tål plenty! Har kört massor på både i och grus, skog ossv... Åka ist för att skruva, det är min melodi!
Hmm nu du, bestycka? byta munstycke menar du?Finns det "universal" munstycken eller måste man ha specifika till just det märke det är på förgasarn?Vart hittade du dina?Vad gör det att man tar bort "Locket" till luftburken? visst han får lättare att få in mer luft med det är bra för att? gör det nån större skillnad?RF? vad menas?många frågor, men frågar man inget får man inget veta
kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...
Citat från: st0kk skrivet 7 maj 2009 kl. 18:12:47kan vara ett enkelt problem.tändboxen sitter fram på vänster sida..kolla så att anslutningarna sitter fast.har hoppat lös för mig någon gång...Har gjort rent och kollat alla kontakter och skarvar jag hittat, dem verkar ok, har ingen mätutrustning(el) just nu så jag beställde en ny tändspole på nätet för 200 och hoppas att det är den som spökar, annars blir det väll en ny CDI-box?tändboxen, det är den "större" boxen med ett 4-sladdars och ett 2-sladdars ut/intag? även kallad CDI-box?vad har den för funktion förrutom att "tända" o ge gnista? kollade runt lite på nätet och det fanns i prisklasser från 300-3000 typ...Sen undrar jag vad den lite mindre boxen på höger sida fram är förnågot, nån som vet?även nyfiken på vad givaren/knappen som sitter på kopplingshandtaget är, inte back knappen utan en pryl som synns på "innuti" om du drar in kopplingen?
En pryl inne i kopplingshantaget borde ju vara det som backknappen "tar tag i" så du kan lägga i backen,mycket mer kan det väl inte finnas.Är osäker om den andra boxen inte är ljusrelä??alt blinkers är osäker