Svänhjulet sitter på vänster sida. Alltså samma sidan som växelspaken. Fast för att kolla tändplattan behöver du inte ta av svänghjulet utan bara tömma oljan på den och lossa kåpan. Hela tändplattan sitter monterad i kåpan.Tänd plattan sitter med tre skruv samt två torx om jag inte minns fel. Torxen kan sitta rätt bra. När du sedan monterar tillbaks den så ta lite blå motorsilicon och stryk på vid kabelgenomföringsgummit så det verkligen håller tät där. Lätt till att det kan börja läcka där annars efter man har tagit isär det.Skall du sedan ta bort svänghjulet behöver du en speciel svänghjuls avdragare med invändig gänga. Är samma avdragare till honda 250 om jag kom ihåg rätt. Det är i alla fall inte samma som på yz. Även det sitter rätt rejält ofta.Kontrollera så att inte kablen skavts vid genomföringen eller på annat ställe. Har du kollat ventilspel? Samt när du väl har av topp kåpan kolla så inte autodekompen är nått konstigt med typ att den hängt sig eller nått liknade. Kontrollera även så att kammarna står rätt. Kan vara så att kamkedjan har hoppat över någon kugg om den börjar bli dålig.Att det skulle vara fel på svänghjulet eller impulsgivarn som sitter där är väl liten chans då du i så fall inte borde få någon gnista alls.Har du testat att byta med någon polares tändspole så inte felet är där.Går den lätt och fint när du vrider runt den för hand/spärrskaft? Med tändstiftet ur alltså?Jag antar att du redan har plockat ner förgasaren och rengjort den väldigt nogrant samt kollat så att inget är sönder där? Låter lite som om den kan va felet.Detta är bara några ideer om vad som kan vara fel.