kollade lite i verkstadshandboken vad som stod om luftning av bromsar.Där stod det att man skulle sätta dit ett genomskinligt plaströr på luftningsventilen. Men jag tog bara och öppnade ventilen ett par sekunder tills det började proppa sen drog jag åt den igen.Vet inte om jag gjorde rätt men det funkade. Nu tar bromsen som det ska igen. Luftningsventilen är den lilla svarta ventilen som sitter under en gummihylsa på ovan sidan av bromsoket.
När jag körde in bruten i garaget i kväll och bromsade till med frambromsen kände jag hur motståndet släppte undan för undan i bromshandtaget.Kollade bromsvätskan men den var det inte brist på. Så jag fyllde på lite ifall det kunde hjälpa. Pumpade några snabba tag på bromshandtaget. Men det verkade inte göra någon skillnad. Såg då att vätskan hade runnit ut vid vänster framhjul.Kan det vara så att slangen eller kopplingen är skadad eller måste man lufta bromsarna. Hur gör jag det på smidigast sätt ?Hoppas verkligen att någon kan hjälpa mig. Vill ju inte ha kawan stående nu när man bara vill ut och åka i det fina vädret /Mårten