Citat från: "corvus"Bra att den går bättre! Vad heter förgasare på din Dinli?Var sitter den luftskruven på förgasare som du pratar om...BSR42.Sitter plomberad under förgasaren närmast insuget.Ett varv utskruvad i orginal nu är min typ 5 varv för optimal gång.
Bra att den går bättre! Vad heter förgasare på din Dinli?Var sitter den luftskruven på förgasare som du pratar om...
5 varv?Du skämtar?PÅ BSR 37mm så tar skruven liksom slut vid 3 varv.Det finns gäng kvar men skruven är utsktuvad så mucket att den inte gör mer. Vid 3-3,5 varv så brukar man byta piloten till en större.Vad fick du ge till Tommy för inställnignen?
Citat från: "Orthafix"Menar nog CO halten...CO2 koldioxid e ju samma som man kolsyrar dricka med...Stämmer ju iofs att CO2 kolsyrar man dricka med (man löser det i vatten så att kolsyra bildas) men det bildas CO2 vid förbräning av bensin och andra kolhaltiga ämnen. Och nej CO2 och kolsyra är inte samma sak.
Menar nog CO halten...CO2 koldioxid e ju samma som man kolsyrar dricka med...
Citat från: "Beta"Citat från: "Orthafix"Menar nog CO halten...CO2 koldioxid e ju samma som man kolsyrar dricka med...Stämmer ju iofs att CO2 kolsyrar man dricka med (man löser det i vatten så att kolsyra bildas) men det bildas CO2 vid förbräning av bensin och andra kolhaltiga ämnen. Och nej CO2 och kolsyra är inte samma sak.Bara för att gräva djupare än då i ämnet... Är väl ändå koloxid eller om man ska vara riktigt noga kolmonoxid CO som bildas vid ofullständig förbränning av fosila bränslen typ som bensin.Skulle man där emot ha en mycket mycket effektivare förbränning så kanske man skulle kunne få ut Koldioxid CO2