Citat från: "Tompas"Tjena!!!Har för mej att jag hört detta resonemang tidigare.Spacernas diameter duger gott och väl för "krafterna" som blir vid körning vid olika förhållande, men det gäller alla sortersbreddning med spacer eller har jag fel.Sen kan man köpa bredare a-armar om man harråd med sånt, titta på goes a-armar på länkenhttp://www.chillyracing.com/Lite dyrt med 990 euro tycker jag.Tror att min åf har varit på mej om att kolla alla bultar muttrar skruvarvarje gång jag visat mig hos dom, jag svarar dom med att det gör jag ganska ofta, sen kan man använda lite loctite om man vill, typ en till två droppar på domviktigaste så som hjulbultar.mvh tompasProblemet är inte att muttrarna/spacers gängar ur sig, problemet är att man flyttar över påfrestningarna till platser där det inte var tänkt och inte är dimensionerat för.Att bara bli stående med ett hjul som lossnat är en sak, men det som jag är rätt för är att bulten skall få sig en knäck men hålla ihop och sen på 90väg ge upp och ex.vis så viker sig framhjulet. Mindre kul i 90-100km/h.Men själklart gör ni som ni vill, personligen skulle jag aldrig riskera livhanken på det sättet.
Tjena!!!Har för mej att jag hört detta resonemang tidigare.Spacernas diameter duger gott och väl för "krafterna" som blir vid körning vid olika förhållande, men det gäller alla sortersbreddning med spacer eller har jag fel.Sen kan man köpa bredare a-armar om man harråd med sånt, titta på goes a-armar på länkenhttp://www.chillyracing.com/Lite dyrt med 990 euro tycker jag.Tror att min åf har varit på mej om att kolla alla bultar muttrar skruvarvarje gång jag visat mig hos dom, jag svarar dom med att det gör jag ganska ofta, sen kan man använda lite loctite om man vill, typ en till två droppar på domviktigaste så som hjulbultar.mvh tompas
Fast det skulle ju betyda att alla 4 bultarna skulle gå av om hjulet ska vika sig./B
Citat från: "benring"Fast det skulle ju betyda att alla 4 bultarna skulle gå av om hjulet ska vika sig./BNej, får du skador på en så den ger sig då går det snabbt eftersom krafterna flyttas till de andra.