hej på er grannar (kaj84 och steff008)har ni tittat på polaris sportsman 500 som EU-traktor reggad. själv sparar jag till en sån. byter ut den fula sitsen och sen skruvar bort gas stoppern och sen har ni en fulleffekt sportsman som man får köra på vägen med
Av dom du nämner skulle jag tveklöst välja en Yamaha.
jo det verkar som om vi börjar bli några här på sidan viken också ingen triangel behövs. hastigheten är begränsad till 40km/h. (har läst att nån har gått 60km/h ändå) när jag var och frågade om den här modellen så sa dom att det inte står nåt om sitsen i registreringsbeviset så ifall man byter sits så borde det inte synas nånstans. hörde en som hade köpt en som beställde en orginal sits på vid leverans. sen om man inte tänker köra så mycket landsväg så kan man ju skruva bort gasstopp skruven så går den ju betydligt fortare
pratade du med en försäljare som INTE säljer traktorreggade sportsman då kanske? jag har bara mött polisen en gång ännu sålänge jag körde med linhaien. jag håller mig på såna ställen där inte polisen rör sig jag tycker att det är bra att åtminstone ha en regg skylt bakpå maskinen så behöver inte nån ringa och anmäla en så fort de ser att man kör på nån liten byväg med en oreggad fyrhjuling. Det är så som jag resonerar men det kan stämma att det kan bli dyrt om man blir fast.
Citat från: "knipp"pratade du med en försäljare som INTE säljer traktorreggade sportsman då kanske? jag har bara mött polisen en gång ännu sålänge jag körde med linhaien. jag håller mig på såna ställen där inte polisen rör sig jag tycker att det är bra att åtminstone ha en regg skylt bakpå maskinen så behöver inte nån ringa och anmäla en så fort de ser att man kör på nån liten byväg med en oreggad fyrhjuling. Det är så som jag resonerar men det kan stämma att det kan bli dyrt om man blir fast.Hej Knipp,Du har säkert helt rätt i det du skriver. Oftast bättre mer reg. skylt än utan. Jo försäljaren var just den som säljer vägutrustad (men inte färdigreggad) Outlander 800. Jag vet dock inte om han säljer traktorreggade också. Frågade i alla fall om det gick att få Outlander 800, som han hade, reggad som traktor också eftersom den ju var utrustad för vägbruk. Det gick inte eftersom traktorreggade, vägreggade och oreggade alla blir "typade" på olika sätt vid införtullning till landet.Hur som helst är det bäst om jag inte påstår allt för mycket här eftersom jag inte vet. Jag skrev som sagt i mitt tidigare meddelande vad försäljaren sa.Mvh,Stefan