Så är vi där igen och jämför Ferrari 360M och GOLF GTI..VLS=189000:- plus Öhlins 25000:-... Med en KTM 520 2-takt som strokats till 560cc , En KTM motor "Special" då VLS inte bygger egna motorer..Kostar flis när det går sönder, nr:9 renoverade en gick på 42000:-???Det köper man en helt ny motor för normalt..Små vibbrationer det får man hoppas, annars skulle det inte hålla med 75hk. En sak till, VLS har vibbrations dämpare i styret och en sadel som är stoppad som en finsk skinnsoffa, det tar bort en del. Men en motor ska väl röra på sig, annars kan man juu cykla ...Det är tyst och vibbrations fritt, och framför allt rök fritt.. :arrow: Yamaha YFZ450 87900:- plus dämpare och hjul 110000:- då kan ni köra både cross och motard...men att ha rätt munstycke är att tänka på när man låter den varva 1000varv mer än orginal..Då håller den för det också.Yamahan går bättre än SMC CBW-250 och pris skillnaden är lika i %..Kolla i stället W-TEC Eracer525 150000:- race klar "Ny i Kartong" 4-takt i stället för 2-takt, plus ett chassi som väger 10kg mindre med en KTM 525 4-takt..www.w-tec.nl
blir ett dyrt reportage för så där 25 intresserade. MvhTed