Citat från: "STENE"Citat från: "Lillhajen"Citat från: "jank"vad som står i boken för polaris 800 2007 är att ma ej ska koppla in fyrhjulsdriften med knappen i fall bakhjulen spinner !!! det står på flera ställen i boken !!!!!!Vad är skillnaden rent mekanisk mellan att maskinen själv kopplar in 4wd när bakhjulen spinner och att slå till knappen när det spinner?//LDet är stor skillnad om jag fattat det rätt. Knappen ser till att koppla in driften till fram däcken. Förmodligen med någon form klackar/kugg som går i. Men den automatiska fyrhjulsdriften är ett envägs lager. Så det är 2 separata system. Typ som att man inte skall lägga i parkering på en automatväxlad bil när man rullar. Låter jätte illa och saker kan/går sönder.Det ÄR samma sak som att slå i 4hjusdriften när man spinner med bakhjulen. Det är inte två olika system. /Palm
Citat från: "Lillhajen"Citat från: "jank"vad som står i boken för polaris 800 2007 är att ma ej ska koppla in fyrhjulsdriften med knappen i fall bakhjulen spinner !!! det står på flera ställen i boken !!!!!!Vad är skillnaden rent mekanisk mellan att maskinen själv kopplar in 4wd när bakhjulen spinner och att slå till knappen när det spinner?//LDet är stor skillnad om jag fattat det rätt. Knappen ser till att koppla in driften till fram däcken. Förmodligen med någon form klackar/kugg som går i. Men den automatiska fyrhjulsdriften är ett envägs lager. Så det är 2 separata system. Typ som att man inte skall lägga i parkering på en automatväxlad bil när man rullar. Låter jätte illa och saker kan/går sönder.
Citat från: "jank"vad som står i boken för polaris 800 2007 är att ma ej ska koppla in fyrhjulsdriften med knappen i fall bakhjulen spinner !!! det står på flera ställen i boken !!!!!!Vad är skillnaden rent mekanisk mellan att maskinen själv kopplar in 4wd när bakhjulen spinner och att slå till knappen när det spinner?//L
vad som står i boken för polaris 800 2007 är att ma ej ska koppla in fyrhjulsdriften med knappen i fall bakhjulen spinner !!! det står på flera ställen i boken !!!!!!
Börjar kännas tungt nu med infon om svaga ramar. Tog in offert på Kawa idag...............
Ha -ha!Vad menar du med det egentligen? 8O Sarkasm antar jag... :? sluta sparka jag ligger ju reda ner.....