självklart ska stickan skruvas ner det är väl ingen som tror nåt annat tändstiftet ska skruvas ner också om ni förstår vad ja menar
När jag kollar oljan i min bil så trycker jag ner den i botten i hållaren. Inte håller jag upp den en bit ovanför. Men det är jag det. Jag kollar oljan på min Dinli när den är iskruvad. Sedan är det ju så att det ryms lite mer än 2 liter när man fyller på. Om man kör med för mycket i tanken spelar nog ingen roll då det är en pump som hämtar oljan och trycker runt den i motorn för att sedan åka tillbaka i oljetanken.Varför det finns en extern oljebehållare är för att man ska få i så mycket olja som möjligt då den även kyler motorn, och serviceintervallen på oljan blir längre ju mer man kan få dit. (mer mängd slits inte lika fort) Annars skulle det inte vara långt mellan bytena om det inte fanns en extern behållare.Så om du fyller i lite för mycket spelar garanterat inte så stor roll.Det är lite annars när det gäller bilar.
Du kan inte gämföra vad du gör med stickan i din bil. skruvar du ner den oxå. jag trycker bara ner min, finns inga gängor på den..Jag kollar stickan i 4isen genom att bara trycka ner den, samma med kompisar som har motorcyckel. Den ska inte skruvas ner.