Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....
Citat från: "Aruzo"Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....Vad jämför du med? Åker man i skogen så har man väl inget bruk för en helvetes massa hk. Sen kan jag hålla med om att svängradien är lite halvkass, men det tror jag inte är något ovanligt på en 4X4. Börja med att plocka bort strypningarna så kommer du att få betydligt mycket mer pulver i maskinen. Växlarna blir bättre med tiden. Dom slits in så småningom.
Jag åker Renegade och får stryk av såväl Goes som Cf i lergropen,så det lär väl knappast bli bättre i det hänseendet.Och du kommer att bli besviken när du ser ut som en lergubbe när du kommer hem från körningen.Och att den är plastig lär du väl redan sett i butiken tycker jag.Och kollade du inte svängradien när du provkörde den?Det är ganska tvära vinklar på axlarna, därav den dåliga svängradien skulle jag tippa.
Citat från: "Spiricom"Citat från: "Aruzo"Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....Vad jämför du med? Åker man i skogen så har man väl inget bruk för en helvetes massa hk. Sen kan jag hålla med om att svängradien är lite halvkass, men det tror jag inte är något ovanligt på en 4X4. Börja med att plocka bort strypningarna så kommer du att få betydligt mycket mer pulver i maskinen. Växlarna blir bättre med tiden. Dom slits in så småningom.Nä men de känns lite b att en dubbelt så stor artic cat e gott att snurra runt på betydligt mindre yta än goesen.. De kan ju hända att jag fått världens måndagsex vad vet jag.. Alla strypningar har varit bortplockade men är nu monterade inför försäljning igen! Men faktum är att jag hänger inte med 4x4 maskinerna i skogen å inte quadarna på vägen....Sen att maskin är frukansvärt plastig gör inte saken bättre! Det slutar bara med att jag blir frustrerad när jag kör goesen.. Kommer inte runt utan backa och sicksacka mig fram och tilbaka å direkt det blir lite dyigt så sitter man där och då e det ju såklart omöjligt att få loss växeln nästan...... Nä alla har rätt till sin åsikt men enligt mig är goesen en satans skrothög som inte räcker till nånstans..................... :evil:
Citat från: "Aruzo"Citat från: "Spiricom"Citat från: "Aruzo"Ja jag är då så fruktansvärt missnöjd med min Goes 520....Kört 20 mil med den å nu e skiten avställd för att hamna på blocket imorn....Svängradie ala fotbollsplan, Alldeles för klen i skogen, Alldeles för slö på landsvägen, Bromsljus som hänger sig HELA tiden, och den satans tröga växellådan.... :oops: Nä nu blir de Artic cat 700 eller can-am renegaide.....Vad jämför du med? Åker man i skogen så har man väl inget bruk för en helvetes massa hk. Sen kan jag hålla med om att svängradien är lite halvkass, men det tror jag inte är något ovanligt på en 4X4. Börja med att plocka bort strypningarna så kommer du att få betydligt mycket mer pulver i maskinen. Växlarna blir bättre med tiden. Dom slits in så småningom.Nä men de känns lite b att en dubbelt så stor artic cat e gott att snurra runt på betydligt mindre yta än goesen.. De kan ju hända att jag fått världens måndagsex vad vet jag.. Alla strypningar har varit bortplockade men är nu monterade inför försäljning igen! Men faktum är att jag hänger inte med 4x4 maskinerna i skogen å inte quadarna på vägen....Sen att maskin är frukansvärt plastig gör inte saken bättre! Det slutar bara med att jag blir frustrerad när jag kör goesen.. Kommer inte runt utan backa och sicksacka mig fram och tilbaka å direkt det blir lite dyigt så sitter man där och då e det ju såklart omöjligt att få loss växeln nästan...... Nä alla har rätt till sin åsikt men enligt mig är goesen en satans skrothög som inte räcker till nånstans..................... :evil:Tycker att du överdriver en del. Visst, det är ingen "kvalitetsmaskin", men fullt så illa som du beskriver den kan jag inte hålla med om. Du jämför med din kompis Artic Cat i det här fallet. Hur mycket kostade hans maskin ny jämfört med din Goes? Man får ju vad man betalar för. Så är det ju bara. Jag har haft några insidenter med min maskin med. En drivaxel som hoppat ur och nu har jag ett oljeläckage som ÅF skall få åtgärda. I övrigt så är jag faktiskt riktigt nöjd med maskinen. Det startar alltid, växlarna går utan problem. Den tar sig fram mycket bra som Gurra-G säger. Det enda jag saknar nu är kanske lite mer pulver i den. Inte för att Goes:en är trött utan för att man ju vant sig med axet.
Synd att du inte är nöjd med maskinen.Men ang trerrängtagningsförmågan så hänger det mera på föraren än på makinen och dess kraft i många fall.Men som sagt att jämföra en 700 eller 800cc mot en strypt 500 är lixom inte ens samma skala.Artic Caten är väl dessutom en renodlad terrängmaskin och inte en kompromiss som CF/GOES är.Svängradien kan bli bättre ja, men det handlar om att kunna planera sin färdväg om man nu kör terräng efter det fordon man har. Dvs långt, brett, tungt, eller lågt.Kanske kan sammanfatta det hela med att GOES:en var inte fel för dig, utan du var fel förare för GOES.en...Iaf, lycka till med försäljningen och nytt köp.
Ska man planera körningen då så att man bara behöver köra rakt fram eller?