Hej!PÅ dom vägreggade modellerna så är det så finurligt att enligt lag så får inte bromsen på styret ta nån annanstans än bak... Helt idiotiskt, men så är det ialf.Fotbromsen därimot, som är svårare att komma åt, ska fungera som huvudbroms :? Så som ja förstår så har du inget fel på din. Det bara är så dumt.PÅ min så tar handbromsen oxå väldigt dåligt. Man får ta i utav bara 17 för att den ska låsa.Men ja kanske inte fattade vad du menade :wink: /Palm
Citat från: "Palm"Hej!PÅ dom vägreggade modellerna så är det så finurligt att enligt lag så får inte bromsen på styret ta nån annanstans än bak... Helt idiotiskt, men så är det ialf.Fotbromsen därimot, som är svårare att komma åt, ska fungera som huvudbroms :? Så som ja förstår så har du inget fel på din. Det bara är så dumt.PÅ min så tar handbromsen oxå väldigt dåligt. Man får ta i utav bara 17 för att den ska låsa.Men ja kanske inte fattade vad du menade :wink: /PalmPÅ Can Am är det tvärt om, handbroms fram bromsar alla 4 hjulen. För att enligt lag kunna bromsa alla 4 med fotbroms så låser man 4wd genom att dra ur kontakten till väljaren.//L
På terrängreggade bromsar man alla fyra hjulmed vänster hand och bara bakhjulen med fotbromsen. Men på vägreggade måste alltsåfotbromsen ta på alla fyra och då blir bromsen på styret bara på bakhjulen,tyvärr blir handtaget väldigt stumt och det blir dålig bromsverkan.Men fotbromsen funkar bra.....
Det som ja skrev är ialf den info ja fått från min ÅF 8O :? Om detta inte stämmer, skulle ja vilja ha det svart på vitt! För då skulle ja inte tveka att göra om systemet så att även handbromsen tar på alla fyra! Om ja te x skjutsar på min så måste ja bromsa med hälen, eftersom det är en aning ont om fotutrymme på en som inte är byggd för två...Sen är det ju bara så att det går fortare att bromsa med handbromsen än med fotbromsen! Konstig det här :? /Palm
Citat från: "Palm"Det som ja skrev är ialf den info ja fått från min ÅF 8O :? Om detta inte stämmer, skulle ja vilja ha det svart på vitt! För då skulle ja inte tveka att göra om systemet så att även handbromsen tar på alla fyra! Om ja te x skjutsar på min så måste ja bromsa med hälen, eftersom det är en aning ont om fotutrymme på en som inte är byggd för två...Sen är det ju bara så att det går fortare att bromsa med handbromsen än med fotbromsen! Konstig det här :? /PalmDu skall ha 4wd inkopplad, då tar bromsen på alla fyra enligt de regler som gäller för vägreggning. Jag antar då att fotbromsen tar på alla 4 ?Men nu har vi 2 Polarisägare som säger olika saker, skiljer det sig mellan modellerna?//L