Citat från: "benring"När du köper en Borilemaskin så skriver du på ett papper där du tar på dig "skulden" till att denna bromsmodd tas bort (eller aldrig sätts dit).En maskin med vajer är ju enkel att ordna själv men rent praktiskt så behöver du aldrig bry dig om detta /BMitt tips till återförsäljare är att inte skylta med sådan saker. När man köper en vägreggad hoj så skall den överensstämma med CoC dokumentationen allt annat är tok-olagligt och som åf så är det då bättre att sälja den som den skall vara och sen ändra efter en arbetsorder. Då har man ryggen fri och slipper trista eftermälen som kan dyka upp. Att modda på kunds order är inte olagligt, det är ju upp till kunden att välja om man vill köra bana eller väg. Men hojen skall stämma med coc vid leverans, inget snack om den saken.
När du köper en Borilemaskin så skriver du på ett papper där du tar på dig "skulden" till att denna bromsmodd tas bort (eller aldrig sätts dit).En maskin med vajer är ju enkel att ordna själv men rent praktiskt så behöver du aldrig bry dig om detta /B
Är det importören eller Borile som skapat det dokumentet undrar jag :?:
Citat från: "Outlander"Är det importören eller Borile som skapat det dokumentet undrar jag :?:CoC dokumentationen skapas av Borile, sen SKALL deras produkter stämma med detta dokument för att vara gatlegala. Börjar man som ÅF att erbjuda maskinerna modifierade så är de inte längre det som står i CoC och ÅF kan hamna i trubbel för att sälja icke godkända maskiner som mc-reggade.Säljer man däremot maskinen enligt CoC och sedan får en arbetsorder från kunden på att ta väck strypningar, sammanbyggda bromssystem m.m så är det kundens ansvar att inte använda produkten på allmän väg. ÅF måste inte ta betalt för detta om man nu vill låta det ingå i originalpriset, men för att skydda sg själva bör arbetsordningen ske som jag skrev.
Borile har ett intakt elsystem medans tex Dressel klipper och skarvar i originalet. Det gör att det både ser snyggare ut samt går att återställa till ursprung om så önskas.Borile har inte vajersystem för bromsarna, som flera andra har, utan en split på det riktiga bromssystemet.Vajersystem har ju en förmåga att kärva efter en tid.Trevlig helg!